Ayn wrote:
thomash wrote:
För att via en sk bananskal hamna on-topic igen så kan jag ju bara säga att min Linn-handlare saluför bilstereo oxå. De har aldrig misslyckats med att leverera fullständig kundnytta vad gäller ljud i hem och bil. Alpine huvudenhet är det som gäller, och att inte snåla på vare sig kablar eller installation i bilen.
Sant, hifibutiken är en tokbra butik både som Linn-handlare och bilstereokunniga. Ove är som bekant ganska bra på att babbla på, men det märks att han kan sina saker. Nog den bästa Linn-butiken i Sverige enligt mig (med reservation för att jag inte varit inne på Tonläget).
Har varit i kontakt med alla LINN butikerna under mina 20 år (flyttat en del..)
O som alla andra har de olika fördelar, men alla är djupt seriösa - till skillnad från de flesta andra säljare.
Tyvärr har de i södra sverige haft det svårt o stängt (Legend/M-ö, Bellman/Borås, Eufonia/Jönköping). Bra butiker o bra grabbar de med!
Det fina är att alla tycker lite olika...
O det tolkar jag som seriöst, smaken är olika!
Typ, om man gillar finlir eller ÖS
Själv gillar jag LINNs entry högtalare =KAN derivaten eller de största aktiva (Isobarik/Keltik etc)
De i mitten är varken som...
Som sagt - alla har olika smak.
Som tur är kan man inte göra bort sig om man köper LINN
Men om vi går tillbaks till min ursprungliga fråga; bästa orginal bil ljud... Någon som hört Lexus eller något annat som svänger??
Är BRÄND på eftermonterat; åtskilliga stölder (senast en 5000kr Alpine) + en massa skadegörelse för att komma in

o strul men vibratioer mm efter monteringen.
Sen är det svårt att få rattkontrollerna att funka efteråt.
Dessutom GÅR det att få till bra orginal ljud; ni får gärna lyssna på min 9-5...