selleri.de
https://www.selleri.de/

Taktotons policy
https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=982
Page 1 of 2

Author:  Gospodin [ Tue Dec 28, 2004 15:24 ]
Post subject:  Taktotons policy

Skulle gärna vilja veta andras åsikter om affärens behandling av sina kunder, d.v.s EFTER att man genomfört ett köp. Alla är givetvis väldigt tillmötesgående när det gäller att sälja, men någon större "serviceinriktning" har då inte jag och en kompis stött på när t. ex hans TV gick sönder efter bara 1,5 mån och ToT vägrade betala, vare sig frakt till reparatör eller andra omkostnader som garantin givetvis borde täcka! Man tycker ju att om man köper en tv för 15000 borde man inte behöva lägga ut några ytterligare pengar för att DOM ´har sålt en produkt som havererar totalt efter 1,5 månader!

Någon annan som kommer att bojkotta ToT i fortsättningen?

Author:  Haakan [ Tue Dec 28, 2004 15:33 ]
Post subject:  Re: Taktotons policy

Gospodin wrote:
Skulle gärna vilja veta andras åsikter om affärens behandling av sina kunder, d.v.s EFTER att man genomfört ett köp. Alla är givetvis väldigt tillmötesgående när det gäller att sälja, men någon större "serviceinriktning" har då inte jag och en kompis stött på när t. ex hans TV gick sönder efter bara 1,5 mån och ToT vägrade betala, vare sig frakt till reparatör eller andra omkostnader som garantin givetvis borde täcka! Man tycker ju att om man köper en tv för 15000 borde man inte behöva lägga ut några ytterligare pengar för att DOM ´har sålt en produkt som havererar totalt efter 1,5 månader!

Någon annan som kommer att bojkotta ToT i fortsättningen?
lite dum tråd kanske att ta upp på ett forum....men jag har alltid bojkottat t&t Enskilda personer behöver vi inte peka ut här, tack. // Sony ...därför e jag iprincip aldrig där


hehe sorry sony :lol: tänkte inte så långt

Author:  Gospodin [ Tue Dec 28, 2004 15:36 ]
Post subject: 

Quote:
lite dum tråd kanske att ta upp på ett forum....men jag har alltid bojkottat t&t ...därför e jag iprincip aldrig där
:D
kanske fel "forum" :) men ...

Author:  Gospodin [ Tue Dec 28, 2004 18:34 ]
Post subject: 

Givetvis behöver man inte peka ut särskilda personer på sätt som rör deras personlighet och annat, men när det rör sig om något som troligen berör oss alla (konsumenter) i vissa personers sätt att behandla sina "kunder", är det väl ändå rättmätigt. Ingen vill väl göra ett dåligt inköp?

Author:  Clyde Built [ Tue Dec 28, 2004 18:57 ]
Post subject: 

Kan för min del säga att jag alltid blivit bra behandlad på T&T både vid inköp och service. Men det är väl alltid lite personkemi inblandad.

edit glömde ett ord

Author:  Gospodin [ Tue Dec 28, 2004 19:04 ]
Post subject: 

jo, men ännu viktigare, så länge alla handlar, allt håller, och alla är glada, fungerar det nog...men får man problem med nått...

Author:  weezer [ Tue Dec 28, 2004 20:25 ]
Post subject: 

Köpte ett par Ninka av dem, hade skitfula skador i fanéren (som inte uppkommit vid frakten, de blev tokskadade i den f ö...). Butiken i fråga förnekade att de fanns när de skickades, men jag, och besiktningsmannen från försäkringsbolaget hävadade motsatsen. Köpet hävdes och jag köpte högtalare på annat håll. End of story... De är på min svarta lista iallafall (tillsammans med Esoterisk Hifi, men det tar vi en annan dag...!)

Author:  Sony [ Tue Dec 28, 2004 20:46 ]
Post subject: 

Gospodin wrote:
Givetvis behöver man inte peka ut särskilda personer på sätt som rör deras personlighet och annat, men när det rör sig om något som troligen berör oss alla (konsumenter) i vissa personers sätt att behandla sina "kunder", är det väl ändå rättmätigt. Ingen vill väl göra ett dåligt inköp?
Givetvis ska man få dela med sig av sina erfarenheter av butiker men är det inte tillräckligt att man nämner butiken ifråga? Jag håller med dig om det förstnämda men tycker personligen att det är olämpligt att man pekar ut specifika personer...

Author:  joakimw [ Tue Dec 28, 2004 22:46 ]
Post subject: 

Det finns nog inte en enda butik med hyfsad omsättning som BARA har nöjda kunder. Jag är rätt säker på att det kan kärva ihop sig lite överallt, inte minst på grund av dålig personkemi, efter vissa köp.

Tråkigt för den drabbade kunden, men ... normalt ... så länge en butik inte gör sig helt känd för sin dåliga service.

Author:  serben [ Tue Dec 28, 2004 23:21 ]
Post subject: 

Jag måste säga att jag tycker att T&T är en sjyst butik. Jag har köpt ett par produkter där och faktiskt haft problem med två av dem.
Det första var när jag köpte mina KanIV. En av högtalarna funkade helt enkelt inte. Absolut inga problem med att få en ny där, vilket borde vara (och var) självklart.

Det andra fallet är min projektor som har strulat lite. Jag har haft den skickad på reparation två gånger, och det har faktiskt aldrig varit något problem med det. Det var inte ens på tapeten att jag själv skulle stå för några kostnader.
Så jag tycker personligen att de har skött sig bra, även i mina mindre motgångar...

Sen är det ju en annan femma att T&T kanske är lite väl dyra på begagnade produkter. Men det är ju helt upp till butiken, de verkar ju ändå få sålt en del av grejerna.

Author:  Gospodin [ Wed Dec 29, 2004 01:55 ]
Post subject: 

Quote:
Köpte ett par Ninka av dem, hade skitfula skador i fanéren (som inte uppkommit vid frakten, de blev tokskadade i den f ö...). Butiken i fråga förnekade att de fanns när de skickades, men jag, och besiktningsmannen från försäkringsbolaget hävadade motsatsen. Köpet hävdes och jag köpte högtalare på annat håll. End of story... De är på min svarta lista iallafall (tillsammans med Esoterisk Hifi, men det tar vi en annan dag...!)
Quote:
Tråkigt för den drabbade kunden, men ... normalt ... så länge en butik inte gör sig helt känd för sin dåliga service.
Jag har för övrigt hört en del sånna här historier nu....lite för många för min personliga smak...

Author:  Gospodin [ Wed Dec 29, 2004 01:59 ]
Post subject: 

Jag tycker iaf att om en 2 mån. gammal produkt går sönder, med garanti/försäkring, att handlaren bara ska säga "Denna kostnad, frakt + reparation, står givetvis vi för". Då man knappast hade tänkt sig någon ytterligare kostnad p.g.a undermåliga produkter!

Author:  Haakan [ Wed Dec 29, 2004 02:49 ]
Post subject: 

t&t skiljer mycket på folk....jag har varit där 1ggn sen jag blev "vuxen" dvs för nån månad sen....före det var det väl 6-7år sen...

å när man är ung så behandlar dom en som skit....var iofs annorlunda senast jag va där...då demades det friskt...

en sak som jag stör mig på är att dom i princip suckar om man inte köper när man vart å lyssnat...

nå ja nog med klagomål från min sida....tacka vet jag high fidelity

Author:  sportbilsentusiasten [ Fri Dec 31, 2004 11:42 ]
Post subject: 

Haakan wrote:
nå ja nog med klagomål från min sida....tacka vet jag high fidelity
Alla tre södra butikerna är skitbra!
Ingen direkt erfarenhet av de norra

Author:  stranna [ Fri Dec 31, 2004 13:48 ]
Post subject: 

Finns väl bara 2 i norr?
Östersund går väl under mellansverige :D och där är det ingen risk att man blir skumt behandlad.

Page 1 of 2 All times are UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/