selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 08, 2024 16:20

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 31, 2004 17:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Volvos motorer är oftast tråkigare, har kört en hel del 850/v70 och tycker dom är rätt sega överlag, har dock aldrig kört någon turbo.

50000:- är som sagt rätt lågt pris för en såpass ny 9000 men visst finns dom säkert bara man letar.
En A50 (fanns -97 för att fira deras 50 års jubileum) bruka ofta hamna kanske från 70-100 pga att dom är rätt bra utrustade från fabrik med kjolar, speciell skinnklädsel mm.

Hade du en svensksåld GLT med all utrustning inkl glaslucka, elstolar, helskinn mm?

Funderar själv på vad jag ska åka i fortstättningsvis men eftersom det är så ont om fullutrustade bilar så letar jag vidare.
Kan inte tänka mej köpa bil utan ac, lucka samt automat som dessutom har lite mos under huven :D

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 01, 2005 13:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
stranna wrote:
Volvos motorer är oftast tråkigare, har kört en hel del 850/v70 och tycker dom är rätt sega överlag, har dock aldrig kört någon turbo.

50000:- är som sagt rätt lågt pris för en såpass ny 9000 men visst finns dom säkert bara man letar.
En A50 (fanns -97 för att fira deras 50 års jubileum) bruka ofta hamna kanske från 70-100 pga att dom är rätt bra utrustade från fabrik med kjolar, speciell skinnklädsel mm.

Hade du en svensksåld GLT med all utrustning inkl glaslucka, elstolar, helskinn mm?

Funderar själv på vad jag ska åka i fortstättningsvis men eftersom det är så ont om fullutrustade bilar så letar jag vidare.
Kan inte tänka mej köpa bil utan ac, lucka samt automat som dessutom har lite mos under huven :D
Det värsta med Volvo är inte motorerna, det är styrningen. "död" o utan känsla. Mycket otäckt speciellt på vintern...
Min GLT var en -98'a som hade alla paket + allt annat som fanns att hänga på. Givetvis aut. Största audiopaketet med Dolby sourround o CD växlare i panelen. (tom takräcke, barnsäte på mitten bak med tillbehör, extrasäte i bagaget, drag mm mm)
Köpte den av en ITchef på Volvo som hade köpt ut sin tjänstebil.
Hade inte taklucka tack o lov :D

Föredrog lätt min 9000 CD från -91!
Större, tystare med bättre väghållning.
Men vad gör man då man behövde en kombi :? Nåja - köpte senare en Seat Alhambra o bytte in V70'n.
Trivs faktiskt bättre med Seaten men bra andrahandsvärde har iallafall V70 :D
Men min 9-5'a slår allt, underbar bil! Den som är sist ut från huset, får köra SEAT :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 01, 2005 14:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Inte taklucka?
Då va den ju inte maxutrustad :D
Tänk dej sommarkväll på stan, man stänger av den förb. klimatanläggningen och öppnar luckan helt och hör folket utanför, en sval bris kommer in, lite som att åka cab :D
Sen övriga tider kan man få in ljus i kupén på ett helt annat vis.
Dessutom blir bilen så otroligt mycket snyggare när man har något som bryter av taket som en glaslucka gör, din bil blir inte så anonym bland alla andra snålbilar som inte har lucka.
Köper an bil för 400000:- tycker jag ett tillbehör för 10000:- inte ens värt att fundera på om man ska ha eller inte.
Samma sak gäller med växellådor, skulle aldrig i världen köpa en bil för 4-500000:- och tvingas växla själv, sånt gjorde man på t fordens tid :D

Obs min personliga åsikt här ovan

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 01, 2005 18:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Håller med dig om automat, primitivt utan ju.
Men taklucka vägrar jag ha! :wink:
Har sett en Audi som slagit runt o där luckan halshögg föraren :(

Att skiten dessutom tillför vikt högst upp är andra nackdelar. (som sportbilsgalning är vikt av ondo, speciellt DÄR)
Sen har vi risk för rost, krångel, vindbrus o läckage...
Håller dock med om att det är läckert!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 02, 2005 01:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Feb 06, 2004 09:58
Posts: 155
Location: Republiken Jämtland
stranna wrote:
Funderar själv på vad jag ska åka i fortstättningsvis men eftersom det är så ont om fullutrustade bilar så letar jag vidare.
Kan inte tänka mej köpa bil utan ac, lucka samt automat som dessutom har lite mos under huven :D
Nu ser jag chansen att låta mig in i diskussionen och frälsa dig med en sen Alfa Romeo 164. Den ger allt detta till en billig penning!

/Thomas - som också hänger på STCS

_________________
"Objekt vilka kamoufleras i en säsongbetonad kristallinisk aggregatform av diväteoxid blottlägges vid dennas övergång till större molekylär rörlighet."


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 02, 2005 02:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Nog för jag kan vara vågad men Alfa är lite väl även för mej :D
Fast en 60-70 tals alfa kanske skulle funka.

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 02, 2005 11:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Av alla bilar är Alfa en som jag kan tänka mig att köpa. Mycket själ, o ägarna är riktiga entusiaster, KUL.
Men jag väntar tills de blir bakhjulsdrivna igen.
Ska vi slå vad om när det händer?

MB o BMW har hållit fast vid "rätthjulsdrift" men har helt fel image för mig.
SAAB o Alfa däremot... udda, charmiga samt kul att ratta. Sen är det ju roligt med en bil som inte alla andra har :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 02, 2005 11:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Feb 06, 2004 09:58
Posts: 155
Location: Republiken Jämtland
Alfa bakhjulsdriven... som det heter i barnprogrammens värld. Next time Gadget, next time...

Det verkar ju som om det är bakhjulsdrift på väg till Alfa ganska omgående, det är ju ändock farbror GM som håller med bottenplattor numer.

Men än så länge ska man ha bakhjulsdrift ska man ha:
Image

/Thomas

_________________
"Objekt vilka kamoufleras i en säsongbetonad kristallinisk aggregatform av diväteoxid blottlägges vid dennas övergång till större molekylär rörlighet."


Top
   
 Post subject: Linnist javisst
PostPosted: Tue Feb 01, 2005 21:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Bil för linnist med smak = http://www.blocket.se/view/4221006.htm? ... c=1&city=0

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited