selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 06, 2024 20:20

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 27, 2003 23:23 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Jag kommer ensam så finns nog en plats extra nu. Men det är väl upp till fredde att avgöra...

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 27, 2003 23:34 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Okej, ändrade sig din kompis eller?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 27, 2003 23:41 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Njea, han var tvungen att jobba lördag/söndag så han kunde inte.
Det blev ju genast en hel del dyrare för mig men jag kan bara inte tacka nej den här gången :D :D

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 27, 2003 23:44 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Okej, men då kollar jag om polaren min vill haka på...man vill ju uppmuntra folk som är på väg att ramla in i samma stereoträsk som en själv :D

..blir ju inte fler folk än vi tänkt från början så....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 14:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Får återkomma med detaljer runt detta i eftermiddag. Har jobbat så mycket att jag inte riktigt har koll på vad som gäller just nu...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 16:54 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Okej...som det ser ut nu så kommer inte nasoferm då...så vi är alltså Fredde, Klanters och jag (ev. med en kompis till mig).

Lite trist att vi blev lite få, men jag skulle iallafall tycka det var jäkligt kul om det blev av. Jag vet inte vad ni vill höra och jämföra men vi har ju dels

Lp12:a vs. Ikemi
Tukan vs. Katan vs. Ninka

Även om vi inte blev så många så tycker jag det vore trevligt!

Första vet jag Fredrik är nyfiken på, andra är jag riktigt riktigt nyfiken på eftersom jag nog är ute efter högtalare vid nästa uppgradering och att få höra dem så där samtidigt skulle jag tycka vara riktigt intressant.

Ett alternativ är att vi (med "klanters" bil) åker ut till Fredde runt lunchtid, tar med oss lite prylar och fika. Så hinner vi spela ett par timmar..

Vad tycker Fredde och Klanters om det?

// Daniel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 17:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 14:06
Posts: 367
Location: Singapore
Hmm. Som det ser ut nu så skulle jag helst vilja åka en aning senare. Typ 13.00.
Funkar det för er andra?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 17:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ska nog gå bra....det enda är att jag ska iväg sen på kvällen...ska äta palt(!!!) men några kompisar....blir jag sen så jag missar att skala potatisen får jag väl ta hand om disken istället då så ordnar sig säkert. På 3-4 timmar ska vi nog bli less ändå så...

// Daniel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 18:05 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
brumel: Ska du följa med? Blir runt 13-tiden som Klanters skrev.

Har pratat med Fredde i tel nu också, blir ett par jämförelser vi ska sysselsätta oss med, förutom att prata bort tiden då:

Lk140 vs 2*lk85
Katan vs. Ninka
Ikemi vs. Lp12:a

:P :P :lol: 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 18:18 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Nov 23, 2003 03:35
Posts: 41
Location: Ume
Ja jag har startat min forumsession nu. Håller på att limma högtalare. Ska få ihop hela klabbet utom delningfiltret är det tänkt :)
Få se nu. Nu är jag lite faktaorienterad.
Tid: 13:00
Plats:?

Please confirm......

8)

_________________
brumeli brum


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 20:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
brumel wrote:
Ja jag har startat min forumsession nu. Håller på att limma högtalare. Ska få ihop hela klabbet utom delningfiltret är det tänkt :)
Få se nu. Nu är jag lite faktaorienterad.
Tid: 13:00
Plats:?

Please confirm......

8)
Blir alltså att träffas hos mig vid 13 tiden. Tror du kan åka med Sony om du skulle vilja. Annars går det att fixa på annat sätt. PM:a mig eller Sony om det skulla vara några problem.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 22:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Hade ju varit kul att komma, men det är långt bort och jag har mycket annat att göra före jul. Så jag får stå över, hoppas dock att man ändå får ta del av era slutsatser 8)

LK140 vs LK85 / LK85*2 kan ju vara en kul jämförelse

Katan vs Tukan vs Ninka är även det intressant. Skulle vara kul att veta hur Tukan (eller ett par Kan) står sig mot Katan.

När det gäller LP12:or se vet jag att dom kan låta väldigt trevligt. Classikens CD fick smisk på nakna rumpan av en LP12:a.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 23:01 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jo, ett alternativ är ju att ta med Tukan också, men jag tror att tiden lätt springer iväg, sedan tycker Fredde att hans rum är lite i största laget för Tukan (och Katan) så en direktjämförelse Tukan/Katan kanske dyker upp vid ett senare tillfälle. Jag ser dock fram emot Katan/Ninka-jämförelsen. Jag hoppas att inte katans mellanregister överglänser för det innebär att jag kanske måste fundera på katan+sizmiken som är beg på stereokompaniet :D Inte helt aktuellt kanske just nu men man vet aldrig....

Han jag köpte stativen av nu för någon vecka sedan sålde sina Tukan för 3500 kr vet jag, och det skulle jag betrakta som klart prisvärt...Klanters driver ju sina katan med lk85 så jag tror nog en classik ska räcka till dem hyfsat även om kraftigare slutsteg sällan är någon nackdel.. :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 23:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
equi2 wrote:
Classikens CD fick smisk på nakna rumpan av en LP12:a.
Så kan man också uttrycka det! :lol: :lol: :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2003 23:41 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Kan har ingenting att sätta emot Katan misstänker jag...

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited