selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 06, 2024 16:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: Tue Nov 18, 2003 00:51 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Vi är ju ett gäng användare här på forumet som skriver en hel del och det är ju en tydlig koncentration av forumsfolk till framförallt Luleå men även Umeå.

I Umeå har ju Fredde bil eller så får jag fixa en på något sätt (mina föräldrar bor inte sååå långt bort och kan säkert ställa upp med bil i ett så fint syfte), och i Luleå måste ni ju ha 1-2 bilar att få tag i. Mitt studentrum är lite för litet för att husera någon större mängd med folk men min bättre hälft bor i en 2:a med hyfsat vardagsrum (16-18m2) som är tänkbart att kunna husera i, dock är det bara möjligt efter nyår (samband med att jag bott på internet och att hon varit utomlands i höst kanske.. :oops:). Alternativt kanske vi kan husera hos Fredrik om han vill deltaga. Hur ser rumsmöjligheterna ut i Luleå? Med bil så tar man sig ju mellan städerna ganska snabbt, antingen en heldag eller så eftermiddag/kväll också får vi klämma ihop lite folk någonstans för att kanske kunna förtära något trevligt drickbart på kvällskvisten för att avrunda på söndagen. Antingen får vi sprida ut oss lite hos lite forumsfolk eller så hittar vi något billigt hotell/vandrarhem, båda möjligheterna fungerar ju.

Alternativet är ju att boka någon form av lokal men då akustiken ofta är av bedrövlig karaktär i sådana lokaler tror jag inte det är att föredra före någons vardagsrum.

Uppsalabon är ju student så han tar sig ju lätt upp med flyg, t&r kostar ju under runt 800 kr så det är ju inte en orimlig kostnad.

Vad säger ni, när var och hur? Intresse verkar ju finnas av tidigare tråd i samma ämne att döma. Fram med förslag nu!


Last edited by Sony on Thu Apr 08, 2004 14:28, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 18, 2003 01:06 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Bra initiativ!
Nu är tråden klistrad (På sonys begäran) så att den inte ska åka ner så fort.
Jag har några synpunkter på förslagen som kom ovan;
Självklart tycker jag att vi ska se till att kunna fukta strupen lite när detta blir av. Luleå har ju nu kanske inte så jättemycket att erbjuda men kanske att vi kan gå ut och äta, alternativt laga till någonting hos den/dom som är värd för kvällen.
Det vore kul om vi kunde ta en lördag eftermiddag/kväll och avrunda på söndagen när man har fått sova och smälta alla intryck.

Vad gäller bil så går det att ordna för min del. Jag ställer gärna upp och kör från Luleå och tar med mig dom som har lust att haka på.

Svårigheten som vi verkar ha här är att få tag i ett ställe att vara på.
Mina föräldrar håller på att renovera ett hus (dom köpte två när dom flyttade, varav det ena är ett gammal föräldrahem som numera är K-märkt) till 50-tals-stil kan man säga. Det är högt i tak och härliga trägolv i det huset, men jag vet i skrivande stund inte om det finns tillgång till värme där. Akustiken vet jag inte heller hur de är med, men finns möjligheten att vara där så är det gott om plats för både sömniga forumsmedlemmar och många prylar. Finns faktiskt en stor "sal" som skulle passa ypperligt...tror jag. Jag återkommer med bilder och mera info.

Och till sist...

Vi låter den här tråden vara klistrad och använder den framöver vad gäller forumträffar i Umeå/Luleå.

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 18, 2003 13:27 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 14:06
Posts: 367
Location: Singapore
Låter kul det där. Jag är nog gärna med om det skulle bli nåt (bor i Umeå men har bil). En soffa har vi kanske över också i min och min sambos (fru snart) lägenhet.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 18, 2003 17:15 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Trevligt "Klanters"! Just nu lutar det alltså mera åt att ta en tur upp till Luleå...

Ang. att ta en öl eller så på kvällen så kanske kanske det passar bättre för de deltagare som passerat studentlivet att vi tar en dagstur. Jag har ju bara mig själv att ta ansvar för men har man familj kanske man inte vill vara borta hela helgen. Men det får vi naturligtvis bestluta om om/när vi är några stycken som är intresserade.

Vad säger Luleåmaffian! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 18, 2003 17:20 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Hmm...jag räknade med Piteå när jag skrev "Luleå", kanske var otaktiskt ifall det är lite känsligt att kategorisera ihop de två städerna. Hur som helst så skulle jag väääldigt gärna vilja se sonusarna om han här på forumet som provat dem fått ihop pengar till dem när det här blir aktuellt. Är ruskigt nyfiken på hur dem låter...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 18, 2003 20:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Det låter onekligen intressant detta. :) Har dock väldigt dåligt med tid just nu för att engagera mig i frågan. Om det skulle bli aktuellt med en träff här i Umeå så skulle det gå bra att vara här och lyssna en kväll om det inte blir för många personer. Övernattningen för icke-umebor är dock ett problem jag inte kan lösa.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 18, 2003 23:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Övernattning tror jag inte är ett problem, det måste gå att lösa på ett eller annat sätt - i värsta fall får det la bli vandrarhem eller hotell.

Hohum...hej! :) Jag såg att jag blivit omnämnd i kryptiska ordalag - det är som Sony säger, nog går det att ta sig upp utan större problem, även om det kostar en (iofs inte särskilt stor) slant. Nån gång under januari eller februari skulle vara ett bra tillfälle för mig. Kan inte bestämma mig vad jag tycker är bäst, före eller efter januarilönen. Åker man och lyssnar på roliga prylar EFTER är risken stor att man köper något i ren inspiration, men det kanske bara är bra 8)

Under jul/nyår kan jag nog inte bege mig uppåt tyvärr dock...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 19, 2003 01:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Då tycker jag att vi kanske ska ta och satsa på en lite mera ordnad träff någon gång i jan/feb då.
Jag kommer dock gärna ner till Umeå "över dagen" någon lördag framöver, för en liten mini-träff :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 19, 2003 02:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Quote:
Mina föräldrar håller på att renovera ett hus (dom köpte två när dom flyttade, varav det ena är ett gammal föräldrahem som numera är K-märkt) till 50-tals-stil kan man säga
OT Nu blir jag avis hus i 50 tals stil är ju drömmern.

OnT tyvärr kan jag nog inte komma upp i januari / februari.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 19, 2003 16:33 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Nasoferm: Inga problem, bara att föreslå en dag, antingen lördag eller söndag borde funka de flesta helgerna...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 23, 2003 04:00 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Nov 23, 2003 03:35
Posts: 41
Location: Ume
Trevligt forum ni har startat upp. :D
Det är många forum nu så man får mycket att hålla reda på.
Nu till dagens ämne: Forumträff. Tydligen är det världens vägarbete norr om Skellefteå vilket gör kommunikationer lite svårt. :shock:
Jag tänkte att om vi inte ordnar nåt världsomspännande förrän detta vägbygge har ordnat upp sig så kan vi ha en liten träff här i Umeå. :)

_________________
brumeli brum


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 23, 2003 14:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Pratade tidigare med Sony om att träffas och testa lite grejer. Hans Ikemi mot min 12a och Genki t.ex. Kanske att det är fler umebor som är intresserade av att träffas? Då kanske vi kunde få ihop fler grejer att testa. Förslagsvis skulle vi kunna göra detta i helgen, lördag eller söndag, med viss reservation för att det kan komma saker ivägen. Transport är inga problem eftersom jag har bil.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 23, 2003 14:19 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
För min del funkar det vilken dag det än blir, men helgen om en vecka blir bra. Närmare jul så kommer en del tentor att störa ut en del hobbies...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 23, 2003 14:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Låter bra! Fler som är intresserade? Skulle vara kul att testa lite icke-Linngrejer också om det skulle vara möjligt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 23, 2003 15:04 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Vägbygge eller inte, detta låter onekligen mycket intressant.
Kanske man kunde få hänga på om de blir nästa helg.
Håll mig uppdaterad om info tack! :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited