selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 11, 2024 17:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 1520 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 20, 2007 15:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Tyvärr så har jag haft lite läs-problem med min nya majik. Först så tänker man att det är kanske mina skivor som jag inte har skött tillräckligt bra osv. Det brukade funka om man skicka ut skivan och in igen. Men stötte jag på fyra skivor som den bara vägra o läsa. Varav tre av dom var ganska nya vilket gjorde mig misstänksam att det var själva spelaren som var problemet. Så igår på dagen åkte jag in till HF med dom fyra skivorna som den inte kunde läsa och testa dom på deras majik. vips in i spelaren och de kuknde läsa dom. På något sätt kändes det bättre att det var så. Prata då med Kalle om att jag skulle komma in med majiken idag. Idag har jag alltså varit på HF och kom hem med en annan Majik än den jag hade. De bytte helt enkelt den mot en annan demo spelare. Jag måste säga att den service man får på HF önskar jag att man skulle få i andra butiker. Dom vet hur man ska ta hand om sina kunder. Jag är ju inte direkt en premium kund, men har gått från att bläddra i deras broschyrer och ställt dumma frågor till att handla några saker. När jag väl kom hem, så funkar den perfekt, jätte kul.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 16:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Av alla det där skivorna du presenterade får du väl bara lyssna på Mr Big, Magnus Carlsson och möjligtvis Enya va?
Senast du rapporterade status var du på D.

:lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 18:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Ahh, har kommit lite längre på alfabetet, så det är endast Shania Twain, Bob Seger och Ugly kid joe av de ininköpta som jag inte "får" får lyssna på ännu. Så jag lyssnar först på de nyinköpta plattor som ligger före Sator sen forsätter jag i alfabetisk ordning. Så börjar närma mig målet men cirka 150 plattor kvar o lyssna på.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 20, 2007 19:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Då tog man en lång promenad genom stan, vilket alltid är trevligt en sommardag som denna. Gick in och ut ur massa butiker, bara window shoppade. När jag var på Odengatan slog det mig om den här stereoaffären som även säljer northern star tv-apparater. Är väldigt nyfiken på deras plasma. När väl i butiken fann jag fyra tv-apparater på väggen, alla var nothern star, två olika storlekar. De verkade ganska lika varandra. Frågade då om deras plasma tv. Nä den har vi inte uppe. Aha sa jag men hur ska man kunna köpa den om man inte får se den? Då svara han kunderna vet redan vad de ska så de köper bara. Hur seriöst är det svaret? Vem köper en osedd platt-tv för xxx kronor. Speciellt det lilla märket northern star som inte står i massa andra butiker. Jag bara sucka o drog.


Top
   
 Post subject: ..
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 10:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Ja då har jag slutfört mitt "lilla" projekt att lyssna igenom alla mina cd-skivor från a-ö. Känns ganska skönt att projektet över så man kan börja lyssna på vinyl igen, men varva förstås med silverskivor.


Top
   
 Post subject: Re: ..
PostPosted: Mon Aug 13, 2007 21:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Aug 16, 2005 20:16
Posts: 268
ed wrote:
Ja då har jag slutfört mitt "lilla" projekt att lyssna igenom alla mina cd-skivor från a-ö. Känns ganska skönt att projektet över så man kan börja lyssna på vinyl igen, men varva förstås med silverskivor.
Otroligt ambitiöst, skulle nog inte klara av det :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 21, 2007 20:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Nu när väl cd-spelandet är över och jag började spela vinyl hände något. Det lät inte som jag minns, det lät inget bra. Tänkte först att bara var ovana vid ljudet eftersom det cdn hade gått varm under sommaren. Men spelaren låter inte bra helt enkelt. Så frågan är ju vad som har hänt. Det är svårt att beskriva vad man hör, men bröligt, oroligt, ej snygg är det enda orden jag kan beskriva det med. Antar att det får bli en vända till Kalle, men är lite bökigt o så när man inte har bil o så. Men kan det var något annat att nålen är slutkörd. Men hör man det så där plötsligt? Kikat att kontakterna i pickupen verkar sitta i som de ska. Har ngn på forumet ngn idé vad det kan vara om det inte är nålen, eller hur ett typiskt dåligt nål ljud är.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 14, 2007 17:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Kalle dömde ut min nål vilket innebär en oväntad o kanske lite tråkig investering, en ny pick-up och service. Återkommer med en utvärdering när det är klart. Har också planerat att låna systemkamera från jobbet för att ta lite bättre bilder på grejerna.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 14, 2007 18:06 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Är det Troikan som är utsliten? Själv bävar jag inför det beskedet så småningom... Det lär komma.

Vad kommer du ersätta den med? Jag har själv inget bra svar på en sådan fråga. Inte kul att nedgradera.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 14, 2007 20:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Ja Troikan tog plötsligt slut. Lyssnade ju igenom cd-samlingen under sommaren så lyssnade inte så mycket på vinyl så fick en chock när jag lyssnade på lp12:an. Men var ändå osäker om jag hörde rätt. Satte in en fråga på Selleri utan att får något svar. men sedan så bad jag Fredrik från forumet att komma över o lyssna. Jag hade tyvärr rätt, det lät skit. Nu har jag beställt en Klyde samt att Kalle ska serva spelaren. Sedan har jag funderat när jag är ändå spenderar massa pengar kunde jag lika bra att köpa en ny trampolin. När dessa pengar är brända kanske det blir ett varv med alla lp-skivor som straff. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 14, 2007 23:37 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Om jag kommer undan med ett sådant straff (Klyde, trampolin, lyssna plattor) så kommer jag lindrigt undan så småningom :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 21, 2007 15:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Då har jag lånat hem en systemkamera från jobbet samt att Kalle har lovat att lp12:an ska vara klar. så återkommer med rapport samt nya bilder i helgen.

ed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 21, 2007 15:37 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Spännande! Det vore också intressant att höra vilka lyssningsintryck bytet från Troika till Klyde ger.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 22, 2007 17:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
..


Attachments:
lp.jpg
lp.jpg [ 58.95 KiB | Viewed 961 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 22, 2007 18:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
hur Klyde ser ut vet nog de flesta :D men hur låter det igämförese med troika och då helst inte i gämförelse med den slitna troikan utan från minnet när den var frisk.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 1520 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited