selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 19:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 16:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
daggen wrote:
håller HD:n en tank överhuvudtaget ?? :wink:
Wow... vilken "brandfackla" :twisted:

Har du åkt H-D överhuvudtaget?

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 16:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
daggen wrote:
bah! harley, triumph och annat skräp är inte värda att nämna här.
Sen har vi ju italian stallion gaymaskinerna också...MV, aprilia, ducce o allt vad fan dom nu heter....borde vara förbjudet..

Usch, jappsarna är de enda som vet vad ordet kvalite står för...håller HD:n en tank överhuvudtaget ?? :wink:
Lite kontradiktoriskt ordval när japsar favoriseras?! :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 16:17 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Easyrider: En gång har jag kört en HD. För mig var det ingen trevlig upplevelse. Allting kändes rackligt om jag ska vara ärlig. Svampiga bromsar, Klonkig låda, trög koppling och ett allmänt "otajt" helhetsintryck.
Självklart kan jag förstå tjusningen i denna retrotrip men det är inget jag går igång av. Men de ser ju fräna ut... 8)

Monkeydevil: Nja...menar mest att italienska sporthojar inte går bättre än japanarna på bana men ändå kostar de dubbelt så mycket. ganska fet poservarning över det va?? = übergayigt


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 16:35 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
daggen wrote:
Allting kändes rackligt om jag ska vara ärlig. Svampiga bromsar, Klonkig låda, trög koppling och ett allmänt "otajt" helhetsintryck
Det måste ha varit en "gammal" H-D? De nyare är faktiskt avsevärt "stabilare" och mindre skramliga... :wink:

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 23:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
daggen wrote:
bah! harley, triumph och annat skräp är inte värda att nämna här.
Sen har vi ju italian stallion gaymaskinerna också...MV, aprilia, ducce o allt vad fan dom nu heter....borde vara förbjudet..

Usch, jappsarna är de enda som vet vad ordet kvalite står för...håller HD:n en tank överhuvudtaget ?? :wink:
Tjaa... åker hellre mc/bilar med SJÄL, en en riskokare utan känsla :wink:
Valet är - ska man bara transportera sig eller ha KUL under tiden?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 09:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
sportbilsentusiasten wrote:
Tjaa... åker hellre mc/bilar med SJÄL, en en riskokare utan känsla :wink:
Valet är - ska man bara transportera sig eller ha KUL under tiden?
Instämmer helt... Har kört japshoj några ggr och har då aldrig kännt nå'n SJÄL, vilket jag däremot alltid gör när jag kör H-D. Botten-dunket vidarebefodrar motorns SJÄL ända in i min själ och mitt hjärta... :wink: (Oj, vad det lät bra... :oops: )

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 11:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Har ägt ett par japps.. testat HD. HD är för o-rejsigt. Sen att glidare luktar 55+ årig återfallsknutte som ska visa upp att de har pengar är ju inge kul heller :wink:
I så fall en äldre HD, mer känsla :D o de är mer ovanliga. Vem vill va som alla andra?

För mig är det Ducce som gäller!
Ljudet :!: För ribba av det, haha


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 11:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
sportbilsentusiasten wrote:
...att glidare luktar 55+ årig återfallsknutte som ska visa upp att de har pengar är ju inge kul heller :wink:
För mig är det Ducce som gäller!
Ljudet :!: För ribba av det, haha
Ljudet, ja! Finns inget som slår det kraftiga bottenljudet av en V-twin!? :twisted:
Ducce-ljudet é helt OK.... :lol:

Tyvärr har det väl gått "troll" i det där med 55+ och just H-D. Jag var 18 när jag hade Triumhp (1968) och 27 när jag började med Indian - gick dock över till H-D senare (vid ca 50) av den enkla anledningen att det blev mindre och "roligare" meckande.
Men visst är det många nyrika Nissar som av någon outgrundlig anledning känner sig bättre än andra då de sitter på en H-D. Men de "går ut till vänster", tycker jag - jag dissar dem. :evil:

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 11:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
sportbilsentusiasten wrote:
Tjaa... åker hellre mc/bilar med SJÄL, en en riskokare utan känsla :wink:
Valet är - ska man bara transportera sig eller ha KUL under tiden?
Och varför skulle en HD ha mer själ än en Yamma? Säg mig det!
Tror du personerna som byggde den la mer ner ömhet och hjärta i byggandet än de som byggde Yamhan? Står HD för någonting som inte Yamaha gör? Är det för att du har sett massa feta amerikanska knuttar köra runt på dem i Amerikanska filmer?

Mer själ i en hoj som man vet är gjord för ett större syfte än att köra o prutta runt på gatan med och som ylar i 16000 rpm och man vet att den håller för det. Ingenjörskonst på hög nivå. Man vet att det finns tänkande bakom varje liten detalj. Dessutom vet man att evolution har tagit plats och utvecklingen har tagit stormsteg sedan Roadracingens början. Det tycker jag känns skönt att veta. Därför väljer jag Japanare (med reservation för att kasta deras custom och streetmodeller åt helvete - syftar alltså enbart på RR-hojarna)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 11:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
EasyRider wrote:
daggen wrote:
Allting kändes rackligt om jag ska vara ärlig. Svampiga bromsar, Klonkig låda, trög koppling och ett allmänt "otajt" helhetsintryck
Det måste ha varit en "gammal" H-D? De nyare är faktiskt avsevärt "stabilare" och mindre skramliga... :wink:

Ok, utveckling kanske har skett tom hos Harley :roll:
Vet faktiskt inte hur gammal den var, jag tycker det är svårt att se skillnad på årsmodeller när det gäller custom.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 11:40 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
sportbilsentusiasten wrote:
Valet är - ska man bara transportera sig eller ha KUL under tiden?
Ja. Hursomhelst så kör jag inte en relativt obekväm hoj vid längre sträcker för att transportera mig, jag kör självklart för att ha kul, få kickar och upplevelser! Det tror jag de flesta motorcyklister gör - oavsett syfte och hojmodell. Skaffa hoj nu och "döp om dig" till sporthojsentusiasten :wink: :P , mycket, mycket, myyyycket roligare än sportbil. Tro mig, jag är bara 20 men har hunnit med sportbilar med +300hk och diverse motorcyklar som du kan läsa tidigare i tråden - valet är enkelt. Tio dagar av sju i veckan skulle jag hoppa på R6an och ligga efter kurviga inlandsvägar och njuta. :twisted:


Last edited by daggen on Wed Jan 26, 2005 12:00, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 11:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
daggen wrote:
Ok, utveckling kanske har skett tom hos Harley
Ja, deras senare gummiupphängda motorer gör ju att cykeln nästan känns som en "vanlig" hoj.... :lol:

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 12:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
daggen wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Tjaa... åker hellre mc/bilar med SJÄL, en en riskokare utan känsla :wink:
Valet är - ska man bara transportera sig eller ha KUL under tiden?
Och varför skulle en HD ha mer själ än en Yamma? Säg mig det!
Nu gillar jag egentligen inte HD utan tänkte på alla "icke japs" rent generellt.
O ducce's sportmodeller i synnerhet.

Japanska cyklar ÄR bra (bäst IQ) men hjärtat (EQ) säger jaha det var den turen det...
På en Italiensk cykel skriker hjärtat MER!
Så funkar det för mig.
Givetvis har ingenjörerna lagt ner sin fulla själ i båda.

Samma sak är det då jag kör en japanska bil: ok bil men inte har de körkänsla som en BMW/SAAB inte :wink:
Dock håller de bäst, japsen :!:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 12:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
daggen wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Valet är - ska man bara transportera sig eller ha KUL under tiden?
Ja. Hursomhelst så kör jag inte en relativt obekväm hoj vid längre sträcker för att transportera mig, jag kör självklart för att ha kul, få kickar och upplevelser! Det tror jag de flesta motorcyklister gör - oavsett syfte och hojmodell. Skaffa hoj nu och "döp om dig" till sporthojsentusiasten :wink: :P , mycket, mycket, myyyycket roligare än sportbil. Tro mig, jag är bara 20 men har hunnit med sportbilar med +300hk och diverse motorcyklar som du kan läsa tidigare i tråden - valet är enkelt. Tio dagar av sju i veckan skulle jag hoppa på R6an och ligga efter kurviga inlandsvägar och njuta. :twisted:
Sluta fresta mig :lol:
Har fått åtskilliga erbjudanden om att testa en ny MC... men ärligt jag vågar inte.
Hade torskat direkt! Jag VET det :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 12:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
ok, förstår hur du menar... men tycker inte likadant. :oops:

För mig kommer glädjen och känslan när jag vet att jag sitter på den ultimata körmaskinen med oöverträffad kvalite och prestanda. För mig känns det äkta. Med många (både bilar och hojjar) maskiner får jag känslan av det ser mer ut för världen än vad det egentligen är. med många fakemotarder och japps-customs får jag den känslan. japanarna bör inte göra custom, det känns fel helt enkelt (här kommer själ-frågan in)
Likaså bör man inte göra motarder som ser stenhårda ut (pekar på suki, ktm) men som skulle bli ifrånkörda av en 80cc kross.

Med både R6an och Husabergaren vet jag att jag har the real thing, det kompromisslösa. Även om jag egentligen skulle klara mig bra med nånting sämre så känns det bra i magen :D

Det gör bra för min själ och känslan för bågen.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited