selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:56

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Fri Dec 17, 2004 19:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Har en svag förkärlek till snabba tvåhjulingar, började karriären lite smått med en Yamaha RD350 året jag tog kortet sedan blev det ännu en rykande tvåtakt nämligen Suzuki RG500, på den tiden var den riktigt snabb med sina 96hk och 176kg. Idag är det en riktig sengångare med dagens monsterprestanda med dubbla effekten på ännu lägre torrvikt.
Har efter dessa två gathojar gått över till skog och sandbana för att tävla i enduro och motocross. Har tyvärr inte åkt på ett par år nu, blev tvungen att vila pga skada men det rycker enormt i gashanden ska ni veta.
Jag är hiskeligt sugen på Ktm´s stora gatracer också, 990 tror jag den heter. Grymt frän!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 18, 2004 01:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sat Dec 20, 2003 13:54
Posts: 242
Location: Luleå
Tvåhjulingar är kul. Körde en hel del VTR förrförra sommaren. Får se om man får råd med en liknande hoj här framöver. Så mycket annat som måste prioriteras, tyvärr. Är lite svag för v-twinnar. :)

_________________
/ Janne


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 18, 2004 09:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Visst, har haft en del cyklar - senast en BMW (boxer givetvis o något tunad... :oops: ) men nu när man har familj o ska skjutsa ungar till dagis/skola så gäller tyvärr svennebil :(


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 18, 2004 10:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 15:00
Posts: 202
Location: Uppsala
RD350 var en skön hoj! Jag började också med en sån. En liten rackare som man kunde hantera lika respektlöst som en mountinbike. Körglädjen med RD350 grusades dock när jag lånade brorsans VFR 750 till Gotland en sommar. Efter det kändes min egen hoj som en moppe.
Idag kör jag Volvo 740 till dagis :oops:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 19, 2004 01:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Har ägt en Yamaha SR500 som jag köpte trasig, fixade och senare sålde tillbaka till förra ägaren. Den var rolig. Och snygg med sitt feta framlyse!

Tyvärr har jag fortfarande inget MC-kort. :oops:

Annars har jag som fast ståndpunkt i alla MC-diskussioner att det enda som gäller är sidventil och minst 600 långslagiga kubik per cylinder. Brukar folk gå igång på! :D

/Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 19, 2004 01:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Lejonklou wrote:
Har ägt en Yamaha SR500 som jag köpte trasig, fixade och senare sålde tillbaka till förra ägaren. Den var rolig. Och snygg med sitt feta framlyse!

Tyvärr har jag fortfarande inget MC-kort. :oops:

Annars har jag som fast ståndpunkt i alla MC-diskussioner att det enda som gäller är sidventil och minst 600 långslagiga kubik per cylinder. Brukar folk gå igång på! :D

/Fredrik
Åh sidventilare e rätta takter det. fast det e klart V8a för att framföra 2 hjulingarna är ju inte fel heller hm en sidventils 8a i en tvåhjuling hadde nog inte varit fel och då gärna med aurdun toppar och en sixpack.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 20, 2004 20:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
KTM superduke verkar ju vara lite småfräsig ja...men i längden tror jag inte att det funkar. för mycket kompromiss över det bygget. Ser tuffare ut än vad den är att köra tror jag.

Själv har jag hunnit med ett antal hojar. Det är enligt min åsikt det ultimata vad gäller fartupplevelser och adrenalinkickar.

Historian ser ut ungefär såhär:

8 år gammal inskaffades en PW-50
12 år gammal en XR80
15 år gammal en YZ80
15 år gammal en RM125

Därefter tog jag ett avbrott för att nu i somras ta kortet.
Först införskaffades en Husa FS650e.
Det är en sjukt grym hoj. dryga 60 hästar, encylindrig fyrtaktare med sanslöst vrid. en vikt på 120kg och bromsar stora som vinylskivor!! Detta på 17" höga och 5" breda slicks.

Roligare och brutalare hoj finns inte. Ni som vet vad det är kan nog intyga :wink:
Tyvärr var den lite halvjobbig med service och reparationer iochmed att det är en renodlad rejser och jag ville köra mycket och hårt på gata.

Därför såldes den till fördel för en RR hoj. Valet föll ganska självklart på en R6 därför att den har det absolut bästa chassiet och en underbar motor. Dessutom är den helt klart snyggast av alla 600or. Grymt härlig hoj som har enorma vägegenskaper och en motor som gladeligen ylar på upp till 16 000 varv/minut!!! bänkad till 107,5hp på slangen så går den därefter också. ljudet tas om hand om av ett devil-system som svänger lika bra som minn linn anläggning.

Älskar att köra hoj och kommer förmodligen att fortsätta tills jag blir förhindrad på något sätt :roll: (säg inget till mamma bara) :wink:
Finns inget härligare än att ligga på små inlandsvägar en varm och ljus sommarkväll och gasa utav bara helvete och hoppas att inga kossor kommer upp och brölar när man glider runt lite lugnt i 250 knyck.

Rekommenderas varmt för de som inte redan har blivit sålda på det haha


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 17, 2005 16:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Men snackar vi motorcyklar, eller?
Själv började jag (blygsamt) med en Trajja-chopper i slutet av 60-talet. Köpte sedan (1979) 4 st lådor med skrot som jag 6 år senare hade fått ihop till en Indian Big Chief, 1947. I mint condition. Det kallar jag för motorcykel.
Har under de senaste åren gått över till konkurrenten H-D. Oxå en "riktig" motorcykel...
Nu blir det väl ett j**a liv på er :roll:

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 17, 2005 20:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
EasyRider wrote:
Men snackar vi motorcyklar, eller?
Själv började jag (blygsamt) med en Trajja-chopper i slutet av 60-talet. Köpte sedan (1979) 4 st lådor med skrot som jag 6 år senare hade fått ihop till en Indian Big Chief, 1947. I mint condition. Det kallar jag för motorcykel.
Har under de senaste åren gått över till konkurrenten H-D. Oxå en "riktig" motorcykel...
Nu blir det väl ett j**a liv på er :roll:
Jo jag har också undrat när tråden skulle börja handla om motorcycklar istället för riskokare och symaskiner. :D

När det komer till de maskinerna du talar om då gillar jag dem de där symaskinerna och riskokarna får andra pyssla med tyvär har jag inget MC kort och inte stålar till vare sig MC kort eller båge så det kanske kommer i framtiden.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 17, 2005 22:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
ok grabbar - är det ok med en BMW boxer som jag hade eller tillhör man för evigt de fördömdas skara :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 17, 2005 23:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
sportbilsentusiasten wrote:
ok grabbar - är det ok med en BMW boxer som jag hade eller tillhör man för evigt de fördömdas skara :roll:

Nu skall vi se:

BMW ≠ Riskokare
BMW ≠ Symaskin

Så den borde väl vara acceptabel :) :) :o :roll:

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 09:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
hepcat wrote:
Nu skall vi se:

BMW ≠ Riskokare
BMW ≠ Symaskin
BMW är OK, tycker jag... Har lite svårare för japsar (även om deras maskiner går utav h**e)

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 17:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
EasyRider wrote:
hepcat wrote:
Nu skall vi se:

BMW ≠ Riskokare
BMW ≠ Symaskin
BMW är OK, tycker jag... Har lite svårare för japsar (även om deras maskiner går utav h**e)
Du såg väl att det var är inte lika med tecken? så med andra ord okey

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 20, 2005 12:14 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
hepcat wrote:
Du såg väl att det var är inte lika med tecken? så med andra ord okey
Oh yes, BMW = OK :)

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 15:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
bah! harley, triumph och annat skräp är inte värda att nämna här.
Sen har vi ju italian stallion gaymaskinerna också...MV, aprilia, ducce o allt vad fan dom nu heter....borde vara förbjudet..

Usch, jappsarna är de enda som vet vad ordet kvalite står för...håller HD:n en tank överhuvudtaget ?? :wink:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited