selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 06, 2024 21:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Sep 10, 2013 14:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Procella gör spesiellt högtalare för hemmabio och liknande, på en hög nivå/kanske till och med referanse nivå inom området
http://www.procella.citymax.com/index.html

Norsk review http://www.lydogbilde.no/test/procella- ... oundsystem
finns säkert på svenska ljud och bild också, men denna får jag upp eftersom jeg bor i norge.

Har någon här erfarenhet av deras högtalare och spesiellt subbar?

Som jag förstått det så finns de flesta av subbarna, iaf de med dubbla 10", 15" och 18" som olika modeller så de kan drivas antingen med intern förstärkare eller extern.

De är inte så vackra men eftersom de är gjorda för att sitta i en baffelvägg eller mot en vanlig väg kan nog de flesta komma undan med att hitta en plats för en av subbarna iaf. Nu använder jag en Klimax 345A både til musik och film, men jag vil helst bara använda den til frontarna, och ha en egen subb för subbutgången på hemabio försteget. Jag kunde förståss hitta en K345A til, men för film kanske det finns andra bra alternativ. Och jag har en bra plats där en P15 eller P10 skulle få plats. Faktiskt betydligt lättare en att få in en K345A.

Jag har tidligare hört deras mindre passiva högtalare i hemmabio med Arkhambluray och Onkyoförstärkare, och det lät bra.


Top
   
PostPosted: Thu Sep 12, 2013 00:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
ingen som har några erfarenheter?


Top
   
PostPosted: Fri Sep 13, 2013 17:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej Comstedt, jag har lyssnat på deras högtalare och de är ju minst sagt dynamiska, så det blir verkligen action i actionfilmer :mrgreen:

De skaver inte heller i öronen, så att lyssna på musik går också bra, dvs de är mer åt det snälla och förlåtande hållet än det analytiska.

Det system jag lyssnade på var en av de första modellerna som de tillverkade, så mina intryck har några år på nacken nu. Men de gav ett svårglömt intryck, speciellt de tre 15 tums subwoofrarna på tusen watt styck :shock:

De mest realistiska bösskott som jag någonsin hört på hembio, men jag hoppas att du inte har några grannar :wink:

Mvh MRTweak


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited