selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 19:26

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: LK1 - Modifiering
PostPosted: Mon Aug 27, 2012 20:34 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Thu Aug 23, 2012 20:44
Posts: 4
Jag har en LK1 som jag framgångsrikt använt som enbart MC phonosteg. Nu har det pajat på så vis att displayen bara blinkar och inget fungerar. Vill bygga om det ad modem Lejonklou. Har ett sådant för MM men vill göra ett till för MC.
Min fråga rör hur gör man detta?
På det jag har verkar det som om följande är gjort:
Översikt av hela kortet:
Image
Kort by oa2212, on Flickr
1. U1 är bortklippt från kortet och ben nr 10-11 och 14-15 är hoplödda (röda pilar)
Byglingar är satta över R29 och motsv. i andra kanalen (grön pil) Ej säker på om detta är gjort redan från fabrik eller hör till modifieringen.
Image
U1 by oa2212, on Flickr

2. U2 är bortklippt från kortet och ben nr 6-7 och 10-11 är hoplödda (gul och blå pil)
3. Ledning lödd från huvudkortet till MM lysdiod på styrkortet (röd sladd, svart pil) Styrkortet är helt frånkopplat.
Image
U2 by oa2212, on Flickr

4. Utgångarna är kopplade till R47 och R112, dvs TapeOut (gula pilar) Kopplade till phonokontakterna som hör till MC- ingången.
Image
Utgång by oa2212, on Flickr

Min fråga är:
är detta allt som behöver göras eller har jag missat något?
misstänker att hoplödningar av ben på U1 och U2 kopplar vidare signalen på rätt sätt, (utan styrkort) men har inte lyckats klura ut hur i schemat. Skiljer sig detta om man vill bygga om till MC- steg?
( andra benkonfigurationer än 10-11, 14-15 resp 6-7 resp 10-11?)

Tack på förhand!


Top
   
 Post subject: Re: LK1 - Modifiering
PostPosted: Wed Aug 29, 2012 17:32 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Thu Aug 23, 2012 20:44
Posts: 4
Nu har jag förstorat upp schemat. Det är svårläst trots detta pga dålig upplösning, och går inte att ladda upp som bilaga till tråden. Jag tror att jag har förstått logiken.
1. U1 styr omkopplingen mellan MC och MM enligt följande:
Källa Ben Källa Ben
MC(L) 6-7 MM(L) 10-11
MC(R) 2-3 MM(R) 14-15

2. U2 styr tapeutgångarna där "Disc"(L) kopplas via 10-11 och "Disc(R) kopplas via 6-7.

Således bör jag löda ihop ben 2-3 och 6-7 på U1 (och bryta kontakten mellan 10-11 och 14-15) för att ta signalen från MC, medan U2 kan vara oförändrad.

Tacksam kommentarer...... Tänker jag rätt?


Top
   
 Post subject: Re: LK1 - Modifiering
PostPosted: Fri Feb 22, 2013 17:17 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Mon Feb 18, 2008 01:24
Posts: 96
Location: Linköping
oa51 wrote:
Nu har jag förstorat upp schemat. Det är svårläst trots detta pga dålig upplösning, och går inte att ladda upp som bilaga till tråden. Jag tror att jag har förstått logiken.
1. U1 styr omkopplingen mellan MC och MM enligt följande:
Källa Ben Källa Ben
MC(L) 6-7 MM(L) 10-11
MC(R) 2-3 MM(R) 14-15

2. U2 styr tapeutgångarna där "Disc"(L) kopplas via 10-11 och "Disc(R) kopplas via 6-7.

Således bör jag löda ihop ben 2-3 och 6-7 på U1 (och bryta kontakten mellan 10-11 och 14-15) för att ta signalen från MC, medan U2 kan vara oförändrad.

Tacksam kommentarer...... Tänker jag rätt?
Väldigt sent svar men ja det ser ut att stämma.
Jag skulle nog ta och plocka bort kretsarna helt och löda kablar/bryggor direkt mellan hålen där respektive ben suttit för att minimera risken att de ska störa signalen :)

_________________
Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited