selleri.de
https://www.selleri.de/

Linn i mittuppslaget i Ny Teknik
https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=9149
Page 1 of 1

Author:  CJWalker55aliasLivetEkar [ Thu Dec 13, 2012 00:21 ]
Post subject:  Linn i mittuppslaget i Ny Teknik

Nu har jag svårt att hålla mig längre.

En av de tidningar jag har läst längst har med en Linn-produkt på mittuppslaget som julklappstips.

Kul helt enkelt.

Author:  Bill50x [ Thu Dec 13, 2012 10:44 ]
Post subject:  Re: Linn i mittuppslaget i Ny Teknik

Jo, jag hajjade till när jag såg Sneakyn som julklappstips :-)

Det är lite synd att Linn inte har en (1) agent i Sverige som kunde stå för den samlade marknadsföringen, då kanske avtrycket bland "vanliga" medier skulle kunna bli större. Men det skulle skapa en mellanhand till (som det var förr) och förmodligen högre priser.

Men visst skulle vissa Linnprodukter passa i tex inrednings- och livsstilsmagasin, tex en Klimax DSM och ett par Klimax 350 högtalare. Svindyrt, skitsnyggt - passar perfekt :-)

/ B

Author:  sportbilsentusiasten [ Thu Dec 13, 2012 12:29 ]
Post subject:  Re: Linn i mittuppslaget i Ny Teknik

Mellanhänder är förlegat.
Linn har säljansvariga centralt med olika geografiskt ansvar som driver dessa frågor. Dock har Linn en annan strategi än tex B&O.
Att konkurera med företag som säljer "livstilsprodukter" vore helt fel imho.

Author:  Bill50x [ Thu Dec 13, 2012 13:17 ]
Post subject:  Re: Linn i mittuppslaget i Ny Teknik

sportbilsentusiasten wrote:
Mellanhänder är förlegat.
Linn har säljansvariga centralt med olika geografiskt ansvar som driver dessa frågor. Dock har Linn en annan strategi än tex B&O.
Att konkurera med företag som säljer "livstilsprodukter" vore helt fel imho.
Problemet (för Linn) är ju att de knappt syns överhuvudtaget för "vanligt folk". Folk som troligen skulle gilla återgivningen och tillsammans med utseendet skulle kunna tänka sig slanta av vad det kostar... Linns produkter är dock dyra och det räcker inte att man vill betala, man måste kunna också. Och var hittar man dessa presumtiva kunder? Tja, knappast i HiFi-tidningar i alla fall...

Livsstilsprodukter ja, vad är Kiko? Sovrumsstereo för nördar? Nix, snarare en Bose-dödare. Har en kamrat som köpt lägenhet inne i stan. I den ingår för övrigt ett Bose-system i några rum (5.1-system) där all kabeldragning är inlagd i väggarna osv. Kanske en lämplig målgrupp för Linn?

/ B

Author:  sportbilsentusiasten [ Thu Dec 13, 2012 13:36 ]
Post subject:  Re: Linn i mittuppslaget i Ny Teknik

Men vanligt folk köper ju inte Linn! Lätt att bränna pengar på marknadsföring till fel kundgrupp. (vanligaste felet företag gör enl min erfarenhet)
Är även helt säker Linnkunder inte vill betala för hutlösa reklamkampanjer och få produkter med (endast) snygg design.
Kunderna är allt för smarta för det.

För att nämna EN målgrupp: de som bygger/renoverar hus&lägenheter. DÄR borde Linn ÅF kunna vara en underleverantör.
Kunden kan då få in allt i huslånet, enkelt smart billigt o smidigt.
Linn ÅF har redan fått det tipset av mig.

Vad har du för tips?

Author:  Bill50x [ Thu Dec 13, 2012 14:45 ]
Post subject:  Re: Linn i mittuppslaget i Ny Teknik

sportbilsentusiasten wrote:
Men vanligt folk köper ju inte Linn! Lätt att bränna pengar på marknadsföring till fel kundgrupp. (vanligaste felet företag gör enl min erfarenhet)
Är även helt säker Linnkunder inte vill betala för hutlösa reklamkampanjer och få produkter med (endast) snygg design.
Kunderna är allt för smarta för det.

För att nämna EN målgrupp: de som bygger/renoverar hus&lägenheter. DÄR borde Linn ÅF kunna vara en underleverantör.
Kunden kan då få in allt i huslånet, enkelt smart billigt o smidigt.
Linn ÅF har redan fått det tipset av mig.

Vad har du för tips?
Precis det jag sa.... och som du också tyckte var en bra idé :-)

I övrigt, jag skulle se till att få med Linns apparater i dekorativa sammanhang. I livsstilsmagasin, där ofta design och en häftig prislapp är det viktigaste. Där man betalar ordentligt för sig och förväntar sig service och installation, inte bara en hög lådor parkerade utanför entrén. Där man erbjuder en totallösning där kunden utan mer ansträngning än lättat på plånboken sitter bakåtlutad i soffan och väljer musik på sin iPad.

Men för detta krävs också en imageskapande marknadsföring, ungefär som den som typ BMW och Audi gör. Det är möjligt att Linn centralt har ansvaret för denna, men jag har i alla fall inte sett någon...

Men precis som BMW och Audi faktiskt även erbjuder prestanda och kvalitet förutom ett snyggt yttre och en glamorös framtoning, så gör ju faktiskt Linn det också. Dvs, kunderna behöver inte bli lurade av lyxen och flärden (typ pris och image) utan Linn levererar ju också ljud-/musikkvalité! Du har rätt, kunderna är smartare än så, man betalar inte bara för det yttre. Man betalar inte 30 tusen för ett par handsydda skor om de rasar ihop efter några dagar. Man betalar inte 50 tusen för ett matsalsbord som viker sig efter en vecka. Men man betalar gärna ett antal extra tusenlappar om produkten dessutom sprider lite glans över ägaren. Vi människor fungerar så.

/ B

Page 1 of 1 All times are UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/