Hörlurar: Koss Porta Pro, det finns inget alternativ för mig. Har testat med Grado och Sennheiser för länge sedan men skulle inte stå ut med ljudet i längden.
Portabel-spelare: Ditt krav var att det skulle finnas radio och då får du rekommendationen SDMX1-1024-A18 av mig.
Om du kan strunta i radio är Jens of Sweden MP-120 och iPod Shuffle 1GB bra alternativ. Själv köpte jag mig en iPod Shuffle för några veckor sedan efter att jag tagit reda på att man inte behöver använda iTunes.

Skulle inte falla mig in att använda iTunes.

Nu fungerar den som ett UBS-minne dvs. drag'n'drop. Den är väldigt enkel att manövrera med tanke på att det bara finns fem knappar. Bra om det är mörkt eller om man ska köra bil samtidigt. Display klarar man sig utan, jag menar inte går jag och tittar på Ikemins display för att få veta vilken låt jag lyssnar på.
Jens of Sweden MP-120 är säkert bra.
Det du även bör fundera lite på är om du vill ha AAA eller inbyggt laddningsbart batteri. Om man reser bör man ha AAA. Om man däremot sitter vid en dator varannan dag duger det med inbyggt batteri. På Shuffle kan du använda bägge alternativen.
In Ear: Det har jag inte utforskat särskilt mycket men jag har köpt Koss The Plug och ska testa den om någon dag.
Jag tycker inte att det finns någon anledning att köpa svindyra spelare och lurar för i slutänden är det MP3 som man lyssnar på och vart sjutton tar musiken vägen i konverteringen? Ljudet finns kvar...Ja. Men musiken är som bortblåst.