sportbilsentusiasten wrote:
Men vanligt folk köper ju inte Linn! Lätt att bränna pengar på marknadsföring till fel kundgrupp. (vanligaste felet företag gör enl min erfarenhet)
Är även helt säker Linnkunder inte vill betala för hutlösa reklamkampanjer och få produkter med (endast) snygg design.
Kunderna är allt för smarta för det.
För att nämna EN målgrupp: de som bygger/renoverar hus&lägenheter. DÄR borde Linn ÅF kunna vara en underleverantör.
Kunden kan då få in allt i huslånet, enkelt smart billigt o smidigt.
Linn ÅF har redan fått det tipset av mig.
Vad har du för tips?
Precis det jag sa.... och som du också tyckte var en bra idé
I övrigt, jag skulle se till att få med Linns apparater i dekorativa sammanhang. I livsstilsmagasin, där ofta design och en häftig prislapp är det viktigaste. Där man betalar ordentligt för sig och förväntar sig service och installation, inte bara en hög lådor parkerade utanför entrén. Där man erbjuder en totallösning där kunden utan mer ansträngning än lättat på plånboken sitter bakåtlutad i soffan och väljer musik på sin iPad.
Men för detta krävs också en imageskapande marknadsföring, ungefär som den som typ BMW och Audi gör. Det är möjligt att Linn centralt har ansvaret för denna, men jag har i alla fall inte sett någon...
Men precis som BMW och Audi faktiskt även erbjuder prestanda och kvalitet förutom ett snyggt yttre och en glamorös framtoning, så gör ju faktiskt Linn det också. Dvs, kunderna behöver inte bli lurade av lyxen och flärden (typ pris och image) utan Linn levererar ju också ljud-/musikkvalité! Du har rätt, kunderna är smartare än så, man betalar inte bara för det yttre. Man betalar inte 30 tusen för ett par handsydda skor om de rasar ihop efter några dagar. Man betalar inte 50 tusen för ett matsalsbord som viker sig efter en vecka. Men man betalar gärna ett antal extra tusenlappar om produkten dessutom sprider lite glans över ägaren. Vi människor fungerar så.
/ B