selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 22:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Mon Sep 03, 2012 07:23 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
Bill50x wrote:
Rätt. Så tycker jag. Men är inte fronten av plast? Det var det i alla fall på försteget 5103 som jag ägde ett kort tag (om jag nu minns rätt). Trodde alla apparater med liknande utseende var gjorda på samma sätt, men visst kan jag ha fel. Det är i så fall inte första gången :-)

Men visst ser de plastiga ut?

/ B
-Nej, aluminium.
Samma anledning som varför Volvo 240 inte tillverkas fortfarande.

mvh

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
PostPosted: Mon Sep 03, 2012 08:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Bill50x wrote:
Att "skicka ifrån" innebär det att du tex är uppkopplad mot YouTube med din iPad
Just det.
Man kan ju skicka dataströmmen från olika apparater till DS.
Youtube --> Internet --> apparat tex iPad --> DS
OK. Då förstår jag. Lite OT men... kan man skicka från iPad till en Squeezebox också eller är det en exklusiv DS-grej?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Sep 03, 2012 10:42 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Nov 15, 2009 11:17
Posts: 97
Location: Uppsala
Bill50x wrote:
OK. Då förstår jag. Lite OT men... kan man skicka från iPad till en Squeezebox också eller är det en exklusiv DS-grej?
Nej respektive nej.

Det första nejet: Jag är nästan säker på att Squeezebox inte har stöd för AirPlay. Däremot kan du naturligtvis kontrollera vad som spelas på en Squeezebox från en iOS-enhet.

Det andra nejet: Det finns massor av olika enheter som har stöd för AirPlay. Olika typer av mediaspelare som Boxee box och AppleTV, hemmabioförstärkare av det stuk man hittar på Hifiklubben och en massa andra prylar. Songcast är dock så vitt jag vet exklusivt för DS och har vad jag vet inget med AirPlay att göra.

_________________
Vardagsrum: Majik DSM, Majik 140
Sovrum: Sneaky Music DS, Komponent 104


Top
   
PostPosted: Mon Sep 03, 2012 12:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
a.g wrote:
Bill50x wrote:
OK. Då förstår jag. Lite OT men... kan man skicka från iPad till en Squeezebox också eller är det en exklusiv DS-grej?
Nej respektive nej.

Det första nejet: Jag är nästan säker på att Squeezebox inte har stöd för AirPlay. Däremot kan du naturligtvis kontrollera vad som spelas på en Squeezebox från en iOS-enhet.

Det andra nejet: Det finns massor av olika enheter som har stöd för AirPlay. Olika typer av mediaspelare som Boxee box och AppleTV, hemmabioförstärkare av det stuk man hittar på Hifiklubben och en massa andra prylar. Songcast är dock så vitt jag vet exklusivt för DS och har vad jag vet inget med AirPlay att göra.
OK, tack. Då ramlar sambons iPad bort just nu (även om den går att använda som fjärris). Funkar det från Androider?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Sep 03, 2012 12:41 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Bill50x wrote:
a.g wrote:
Bill50x wrote:
OK. Då förstår jag. Lite OT men... kan man skicka från iPad till en Squeezebox också eller är det en exklusiv DS-grej?
Nej respektive nej.

Det första nejet: Jag är nästan säker på att Squeezebox inte har stöd för AirPlay. Däremot kan du naturligtvis kontrollera vad som spelas på en Squeezebox från en iOS-enhet.

Det andra nejet: Det finns massor av olika enheter som har stöd för AirPlay. Olika typer av mediaspelare som Boxee box och AppleTV, hemmabioförstärkare av det stuk man hittar på Hifiklubben och en massa andra prylar. Songcast är dock så vitt jag vet exklusivt för DS och har vad jag vet inget med AirPlay att göra.
OK, tack. Då ramlar sambons iPad bort just nu (även om den går att använda som fjärris). Funkar det från Androider?

/ B
Kolla in imediashare som tar t.ex. youtube-strömmar och skickar ut dem via dlna. Hur squeezeboxen stöder att bara spela ljudet i videon vet jag iofs inte.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2


Top
   
PostPosted: Tue Sep 04, 2012 21:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 793
Location: Förenade Arabemiraten
Bill50x wrote:
Logitech har uppenbarligen beslutat att dumpa hela SB-serien och satsa på en ny apparat som i princip är en SB Radio men med färre funktioner. Kanske har man tröttnat på serverprogramvaran och all support den kräver och vill ha enklare apparater som går att sälja till den breda massan utan större bekymmer...
Eftersom Logitech media server är open source kanske Linn kan plocka upp den?
Ipeng med lms är fortfarande den häftigaste kombinationen och du kan även strömma ditt bibliotek till iPad/iPhone.


Top
   
PostPosted: Thu Sep 27, 2012 13:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
fredrik wrote:
Eftersom Logitech media server är open source kanske Linn kan plocka upp den?
Ipeng med lms är fortfarande den häftigaste kombinationen och du kan även strömma ditt bibliotek till iPad/iPhone.
Är egentligen inte så säker på att LMS är något att ha, eller bygga vidare på. Har använt denna eftersom det varit ett krav för att få SB att fungera, men jag känner inte att det är en speciellt bra server. Kan tex inte hantera/sortera svenska tecken, vilket tidigare versioner kunde. Men de tidigare versionerna är inte kompatibla med Win7 så de faller bort av den anledningen.

Nu finns det dock ytterligare en anledning till att hoppa på Linn DS-tåg, eftersom SB är dumpat. Detta kommer inte hända i år eftersom mina slantar behövs till annat. Men som en liten förberedelse, vad behövs i programväg för en Sneaky och som funkar på en PC samt en Android som styrning?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited