selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 15:49

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 04, 2005 13:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Ibland blir man förblindad av teknologi och standard hit och dit. Jag glömmer inte när jag lyssnade mycket kassetter, det är ju ganska sunkig ljudkvalité på dom, så här i efterhand. Men där upptäckte jag ju massa musik. Samma sak som att se en livekonsert kan ibland vara väldigt dåligt ljud men ändå kan man förstå att detta är musik jag gillar eller inte. Jag tror att de flesta kan identifiera vad man gillar oavsett kvalité (det klart det finns gränser). Men samtidgit finns det tydligen människor som bara kan förstå vad som är bra om det är i den upplösningen de vill sedan höra den på. Det är ju det som är fascinerande med människan, vi är så olika coh det är därför psykologi är så intressant ämne. Angående dålig ljudkvalité och hur jag fann en ny artist. Jag skulle åka till finland med finlandsbåten ensam. Hade ingen bärbar musikspelare utan var utelämnad till radion som fanns i hytten. Ja, vad säger man om en finlandsbåtsradio? sunkig. Där kunde jag lyssna på p3 live. Där spelade Winnerbäck, det var första gången jag hörde honom. Förstod redan då att detta vara en artist som föll mig i smaken.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited