selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 06, 2024 21:57

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Wed May 16, 2012 19:26 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jan 29, 2005 23:36
Posts: 156
Location: Luleå
Till en början måste jag påpeka att jag tror du förväxlar mig med haraldur. Även jag hade säkert haft behållning av att åka till Umeå, men hade i så fall fått åka uppåt :wink:

Hur störande man uppfattar de lite mer provokativa inpass som dykt upp då och då beror nog mycket på var man själv står. Jag är i regel inte alls inblandad i diskussionerna och har definitivt aldrig någon stark ståndpunkt som blir pikad, så jag har själv aldrig känt mig provocerad. Om man själv gett uttryck för en tydlig åsikt och upprepade gånger blir ifrågasatt upplevs det säkert helt annorlunda.

Säkert skulle det gå att finna en nivå som kan anses acceptabel för det stora flertalet, men om de mest radikala "traditionalisterna" ska bli nöjda blir det nog alltför urvattnat för att jag ska ha någon behållning av att läsa i någon omfattning. Förhoppningsvis har jag fel...

_________________
EADSM & LP12 (Ittok II, Karma, Lingo I) - AEB 10 - 2xC4200/D - Keltik

TV: Apple TV - Sneaky DSM - Unik

Kök: Sneaky DS - Majik I - 2x LK100 - Kaber

Kontor: Sneaky DS - 5110


Top
   
PostPosted: Wed May 16, 2012 19:32 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Bill50x wrote:
Jag försöker verkligen inte att upplysa människor om "den andra sidan". Jag råkar bara inte helt hålla med om allt jag läser. För övrigt tycker jag illa om den polariseringen som du försöker skapa. Det finns massor med folk på Faktiskt som verkligen lyssnar på musik och inte sitter och mäter, det finns säkert människor här som är mer bekymrade över i vilken ordning man ska koppla in sina elkontakter än vad de tycker om musiken de lyssnar på.

Jag är INTE ute efter att skapa debatt. Men tydligen så blir det debatt så fort man har en avvikande åsikt och inte följer strömmen. Vad säger det om forumet? Att enskilda medlemmar tar anstöt, det får man väl ta. Men när ledargarnityret bara vill ha ordning på torpet och inte några avvikande åsikter, då börjar det bli trångt/enfaldigt/tråkigt.
Det låter jättebra att du inte är ute efter att skapa debatt, men det uppfattas så ibland. Och jag försökte inte skapa en polarisering mellan forumen, jag förklarade vad jag upplevde. Det är helt olika saker.
Bill50x wrote:
Ändå är det väl så här; de som hänger här vill väl få tips och råd om hur man får bättre ljud/musik ur sina burkar. Man vill ha tips om hur man gör. Man vill diskutera lämpliga uppgraderingar. Det är väl så det ska vara? Men, råden är i de allra flesta fall att helt enkelt byta upp sig till en dyrare Linn-produkt. Eller möjligen att lägga några papperslappar under en av apparatfötterna... När någon testar olika kombinationer av slutsteg/filter/högtalare och vågar ifrågasätta "normen" - då får denne skit för sitt nerlagda arbete och blir jagad av flocken för att inte vara en äkta Linnist och inte fatta vad TuneDem går ut på. Kul, eller hur? På vilket sätt skapar vi bättre musikåtergivning hos varandra genom detta beteende?
Men är det så konstigt att många av råden är att byta till en bättre Linnprodukt på ett Linnforum? Däremot ska man förvänta sig att kunna få råd här om hur man kan spendera x kr på bästa sätt utifrån nuvarande stereo. Att tråden med 4200:orna blev väldigt infekterad håller jag med om, det var tråkigt. Dock blev den väl efter några svackor hyfsat konstruktiv ändå?
Bill50x wrote:

Men eftersom det även från ledningshåll anses att min närvaro inte är positiv så tar jag väl och tackar för mig. Den som vill kontakta mig kan PM:a här ett litet tag till, sedan på Faktiskt.se. Där kommer jag också presentera mitt htpc-bygge inhyst i en LK-låda.
Se min kommentar till Harald ovan.


Top
   
PostPosted: Wed May 16, 2012 19:36 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Harald wrote:
Till en början måste jag påpeka att jag tror du förväxlar mig med haraldur. Även jag hade säkert haft behållning av att åka till Umeå, men hade i så fall fått åka uppåt :wink:

Hur störande man uppfattar de lite mer provokativa inpass som dykt upp då och då beror nog mycket på var man själv står. Jag är i regel inte alls inblandad i diskussionerna och har definitivt aldrig någon stark ståndpunkt som blir pikad, så jag har själv aldrig känt mig provocerad. Om man själv gett uttryck för en tydlig åsikt och upprepade gånger blir ifrågasatt upplevs det säkert helt annorlunda.

Säkert skulle det gå att finna en nivå som kan anses acceptabel för det stora flertalet, men om de mest radikala "traditionalisterna" ska bli nöjda blir det nog alltför urvattnat för att jag ska ha någon behållning av att läsa i någon omfattning. Förhoppningsvis har jag fel...
Tydligt att jag behöver ta en tur till optikern, helt sant. Och jag tror säkert du också haft behållning, skulle rekomendera öronproppar för säkerhets skull dock!

Helt sant att man blir olika provocerad av olika saker.


Top
   
PostPosted: Wed May 16, 2012 20:27 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Jag kan inte påstå att jag blir provocerad, jag blir bara...matt. I den här tråden har jag skrivit ett fåtal inlägg på någon enstaka rad var. Svaren på alla de inläggen har nästintill nått romanlängder. Jag orkar inte läsa så mycket retoriska krumbukter, det är för mycket ord och för lite innehåll. Och för mycket debatt för debattens skull, oavsett hur mycket du bedyrar att så inte är fallet.


Top
   
PostPosted: Wed May 16, 2012 22:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Sep 12, 2010 11:29
Posts: 280
Location: Alingsås
Jag upplever denna tråd som 110% jobbig. Att jag gillar Linn måste framgå av mina tidigare inlägg. Jag kommer att stanna i Linn och fortsätta uppgradera.

Bill måste ha trampat på en massa ömma tår under åtta år!

Jag tycker att det finns större bredd på faktiskt eller HiFi- forum.

Är det så att detta är ett rent teknologiskt forum gällande Linn, skall de framgå.

Jag förstår inte varför man skall bli upprörd av att läsa något från en TS som man inte vill läsa.

Samtidig, vi vet ju vad vad admin vill se på detta forum....och det kan man ju fundera innan man lägger in ett diskussionsinlägg.

_________________
Sondek LP12/Kore/Ekos 2/Adikt -Radikal.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited