selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 16:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Tue May 08, 2012 13:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Feb 17, 2011 20:51
Posts: 157
Jag tänkte höra vad ni rekomenderar för NAS till drivning av en DS-spelare. Jag är total nybörjare på detta med steamad musik! Jag har haft lite datastrul hemma som resulterat i en ny dator. Jag tänkte satsa på en apple dator denna gång. Funkar det tex att driva DS-spelaren direkt med en Apple-dator? Om man nu ska ha en NAS vilken sort rekomenderas och måste den kopplas med nätverkssladd? Har Apple någon produkt som funkar?

_________________
-----------------------
LP12 (EkosII/Krystal/Radikal/Keel/Woodsong), Sagatun, Tundra, A242


Top
   
PostPosted: Thu May 10, 2012 23:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Sep 12, 2010 11:29
Posts: 280
Location: Alingsås
Hej!
Ser att din frågeställning legat ute ett par dagar utan att du fått något svar. En anledning till det är att finns hur mycket som helst om detta på forumet om du kollar lite. Även helt ny och relevant information som kan hjälpa dig att komma igång. Använd sökfunktionen och du hittar massor...

_________________
Sondek LP12/Kore/Ekos 2/Adikt -Radikal.


Top
   
PostPosted: Sat May 12, 2012 08:07 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 15:00
Posts: 202
Location: Uppsala
Jag kör Mac mini/ enkel router från ComHem/ Majik Ds. Styr det hela med Plugplayer från iPhone.

Twonky Mediaserver är installerat på Mac mini och hämtar musiken från iTunes. När Macens minne började bli fullt lade jag över hela iTunesbiblioteket på en extern USB-ansluten hårddisk men jag vet inte om jag kan rekommendera det. Jag tyckte musiken tappade lite kvalitet.