selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 05, 2025 05:54

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Thu Apr 26, 2012 11:39 
Ny Medlem
Ny Medlem

På grund av en rejäl uppgradering säljer jag nu en komplett anläggning ur Linn klassiska LK-serie. Har gett mig många timmar av njutning och kommer sakna dem men jag ser hellre att enheterna kommer till användning hos någon annan musikintresserad.

Det unika med dessa är att alla är helrenoverade och är i både eltriskt och visuellt toppskick.

Linn Mimik II
Helrenoverad med nya original Hitatchi laser, ny spindelmotor, re-capad med nya rubycon elektrolyt kondensatorer. Skickar dessutom med ytterligare en originallaser och spindelmotor. Mycket fint skick, någon liten repa men inget som stör.

Renoveringstråd på denna spelare hittar du här: http://www.linnforum.se/viewtopic.php?f=6&t=8489

Linn LK100
Helrenoverad och re-capad med Rubycon och Panasonic elektrolyt kondensatorer. Mycket fint skick.

Renoveringstråd på detta slutsteg hittar du här: http://www.linnforum.se/viewtopic.php?f=6&t=8494

Linn Kolektor
Tidig modell men i mycket fint skick, genomgången och servad.

Jag begär 11 000:- för dessa enheter, säljer dem helst tillsammans. Lite dyrare än genomsnitts priserna men i gengäld så kan du med största sannolikhet inte hitta motsvarande som är i detta skicket. Mycket välljud för dessa pengar, spelglädje och dynamik med en härlig närvaro. Ett perfekt instegssystem eller kanske ett andra system till sovrummet?

Kan skickas välemballerat om köparen betalar frakt.

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00