Stort tack till alla som besökt oss på mässan.
Först, ja rummet var långt från optimalt, 50m2, parkett golv, 8m lång 'golv till tak' enkelt glass fönsterna, inte möblerat, resonans, och ingen akustik tak som andra rum hade ... och vi hade ingen plats att tar med oss eget akustik panel som kunde ha enormt förbättrat ljudet. Glöm inte att vi hade aldrig sätt rummet förut och att vi är 'Peoples & Schmidt' som betalas och satsas själve för att bli med på mässan ... det är inte LINN!
Snacka inte om att spela ... det var faktisk svårt att håla en konversation i rummet

Golv var blästrat så högtalarna bara gånget ... det hjälpes inte!
MEN!!!!!! det var också jag som kört kontroversiellt! Jag spelat upp Spotify och Youtube, demo låter som är inte alls mästrat eller släppt men är super kul och Bionce på Blueray som är riktigt kul men inte ''HiFi'' ljud och bara efter detta spelat jag 24 Bit och Vinyl! Jag frågat publiken va dom vill höra och spelat upp det ... även Adele (original version), rolling in the deep, som är en mardröm inspelning men fantastisk låt. Musik, musik, musik .. och som i verkligheten man spelas upp även mindre bra inspelningar!
Klart det funnits dom som var inte nöjda men det funnits många som var bara så gladd och verkligen uppskattat va vi gjort, många som sa även om vi hade inte i närheten av bästa rum ,,, vi var best på mässan och DSM var exakt va dom vill ha. Ingen gissade i förhand att vi spelat upp Spotify och var positivt överraskade när jag bärretade för dom. Dom kan NU tänk sig att lyssna till musik strömmat från internet och få en upplevelse från detta ... dom kommer att få mer musik hemma ... det är bra!
Songcast var kungen och det är därför jag var med ... !
Söndag var mycket bättre för mig en Lördag ... internet krånglat inte lika mycket och jag hade mindre grupp som stannat mycket längre, frågat mer och lyssnat längre till alla format.
Jag är inte en HiFi entusiast and presenterat mig själve inte som en entusiast. Jag vill lyssna till musik, det glädje mig och jag har mycket musik hemma och jag lyssna till ändå mer musik genom internet, bli det Spotify, youtube SVTPlay eller va som helst! Jag kör LINN för det är LINN som leverera den bästa prestanda, som ger mig extra från den format, om det är 24 Bit, vinyl eller strömmat från internet.
Va LINN bjuda är ett system som kan spela upp va som helst hemma med bättre prestanda än konkurrenter på samma format. Jag sälja och installera LINN för att dom har inspirerat mig och hjälpt mig över nästan 18 år att uppskattar musik ... det har förbättrad mitt liv!
För att bli lite hård, om du sitter hämma och lyssna till detsamma 6 st SACD med plingplong musik över och över igen du missar en helt fantastisk värld av musik och du säkert fick inget från hur jag presenterat på mässan! Om jag kom hem till just dig jag kan säkert få lite extra ut av din system för dom 6 skivor med bra placering osv men va jag vill göra är inspirera dig få att få mer musik i ditt liv, att genom va gör, du ska få mer upplevelse ...
En kille visad upp en Youtube klipp av en ung tjej som gjort en 'cover' av 'rolling in the deep' och 5/6 pers sat på soffan med ipad och ljudet från DSM. Det var ren glädje ... LINN systemen är en verktyg för att leverera son upplevelse på smidigaste och bästa sett i en hemma miljö! Den meddelande jag fick över till dom som var öppet för det ... Lyssna själve ... det kan man uppskattar!
http://www.youtube.com/watch?v=Uo9M45VwwCI
Happy Days ,,, mer av detsamma på Opalen (mycket bättre rum) i Göteborg

och nästa år tillbaka till Jönköping men med några Akustik tricks. Stort tack igen till alla jag träffat på mässan!