selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 20:23

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Jan 26, 2012 20:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Helt plötsligt idag när jag skulle starta lite musik så började Kinsky "hänga sig" på min padda. Jag ominstallerade programmet från istore, men det hjälpte inte. När jag trycker på ikonen så flyger kinsky upp normalt, men sedan försvinner appen från skärmen på mindre än en sekund. På iphonen funkar inte Kinsky heller...

Är det någon som känner igen denna felbeskrivning?

Jag kan spela musik via GUI:t på PC:n

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Thu Jan 26, 2012 20:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det händer mig ibland, men den brukar gå igång efter ett par försök.

Prova att stänga av DS och NAS och se om den startar "bättre".

PostPosted: Thu Jan 26, 2012 20:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
Helt plötsligt idag när jag skulle starta lite musik så började Kinsky "hänga sig" på min padda. Jag ominstallerade programmet från istore, men det hjälpte inte. När jag trycker på ikonen så flyger kinsky upp normalt, men sedan försvinner appen från skärmen på mindre än en sekund. På iphonen funkar inte Kinsky heller...

Är det någon som känner igen denna felbeskrivning?

Jag kan spela musik via GUI:t på PC:n
Har du provat att starta om Ipad och Iphone? Vilken IOS-version har du på de båda Apple-enheterna?

Det känns inte som att det är fel på Kinsky. Du har inte Kinsky installerad på din PC också? Om inte, prova att installera den där och se om Kinsky fungerar.

/mvh

PostPosted: Fri Jan 27, 2012 08:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hejsan!
Tack för svaren.

Jag har iOS 5, senaste version av Kinsky och uppdaterade igår även till Davaar 5 (efter att krånglet redan börjat).

Jag skall prova att starta om Nasen och DS:en.

Jag skall se om jag kan installera Kinsky på datorn oxå, för testning.

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Fri Jan 27, 2012 10:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Troligen "minneskaos".. Trångt om härligheten sas. Många appar igång och ram-minnet är inte så stort (256 i 1:an och 512 i 2:an). Omstart brukar göra susen som sagts ovan. Ominstallation ska inte behövas om det inte är en riktigt dåligt kodad version och att man därför måste backa ett steg.

Men sen kan det vara version hit och iOS dit. Tröttsamt att appar slutar att fungera vid en OS-uppdatering. Det varnas nästan aldrig om nya versionens kompabilitet om man uppdaterar direkt från Pad eller Phone. Facebook-appen har ju varit riktigt buggaloo och kraschat redan vid nyinstallation t. ex.

Men nu när du ändå har gjort ominstallation. Släng appen igen och gör en omstart för att sedan installera på nytt. Att inte synka med iTunes utan bara sköta allt från telefonen eller paddan är kanske inte så bra idé heller (om nu så är fallet).

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00