selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue Apr 30, 2024 02:08

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Tue Nov 08, 2011 10:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Jag kör Sneaky, som jag styr felfritt nu (tack vare Monkeydevil) med iPad eller PC.
Däremot får jag ingen kontakt mellan min lur (Android) och Sneakyn? När jag slår på bubbleds så "hittar" den NAS'en utan problem, sedan söker den efter Sneakyn ("searching for device") som den inte hittar.
Monkeydevil testade med sin iPhone vilken anslöts utan problem. Jag har prövat att ta bort appen och ladda ner den på nytt men ingen skillnad.
Någon som har tips?
:x

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Tue Nov 08, 2011 11:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Jag har exakt samma problem. Jag orkade inte felsöka utan laddade ned Plugplayer istället som funkade felfritt. Om du lyckas lösa det skriv gärna här :-)


Top
   
PostPosted: Tue Nov 08, 2011 11:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Broccoli wrote:
... utan laddade ned Plugplayer istället som funkade felfritt.
Tack för det tipset, Broccoli!
Jag ska testa det så återkommer jag!
:lol:

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Wed Nov 09, 2011 10:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Prövade PlugPlayer igår och det var ju inga som helst problem att styra Sneakyn med det. :lol:

Fortfarande konstigt dock att inte bubbleds inte funkar.
Ska ta med min lur hem till Monkeydevil och testa om det funkar på hans anläggning - då kan man kanske köra uteslutningsmetoden...
Fortsättning följer således...
:cry:

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Wed Nov 09, 2011 10:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Lycka till! Det finns ju en BubbleDS-tråd på Linn-forumet där man kan få hjälp med felsökning. Men det var det jag inte orkade göra alltså. Dock är jag inte helnöjd med funktionaliteten i Plugplayer så det vore kul att pröva BubbleDS.


Top
   
PostPosted: Wed Nov 09, 2011 10:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Broccoli wrote:
Dock är jag inte helnöjd med funktionaliteten i Plugplayer så det vore kul att pröva BubbleDS.
Nej, jag tyckte nog också att PlugPlayer var lite "simpelt" i utförandet. Bubbleds är mer detaljerat och har några fler och bättre funktioner.
Bubbleds funkade ju för mig initialt och slutade senare då jag hade problem med min värdelösa router (som monkeydevil bytte åt mig sen). Sen har jag som sagt inte fått det att funka... :evil:
Vore kul att höra din uppfattning om du kan få snurr på det... :wink:
Jo, jag har kikat på tråden om bubbleds men egentligen inte fått ngn ledtråd därifrån...

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Wed Nov 09, 2011 11:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Jag ska se om jag gör ett ryck. Har dock ett femtiotal skivor som behöver rippas och nog får prioritet ;-) Men funktionalitet är ju också viktigt. Det verkar som en del postar loggar i tråden och får hjälp den vägen.


Top
   
PostPosted: Wed Nov 09, 2011 11:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Ja, "first things first" som de säger...
Jag får kolla lite extra där pch se om jag kan hitta ngt...

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Thu Nov 10, 2011 09:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Jag testade under kvällen igår BubbleUPnP, UPnPlay, PlugPlayer och Bubbleds.
Den enda som funkade var PlugPlayer, BubbleUPnP och BubbleUPnP funkade halvtaskigt. Bubbleds funkade inte alls. BubbleUPnP var snarlik bubbleds i utformningen men avsevärt segare i "performance". Tog 10 min att få all info från NASen...
Återstår nu att testa min lur hemma hos apjäveln för att se om det funkar med hans DS...
Fortsättning följer således...

_________________
Image


Last edited by EasyRider on Tue Nov 15, 2011 08:50, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Mon Nov 14, 2011 11:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Nu har vi testat hemma hos mig. Bubbleds funkade klockrent. Vilket får en att misstänka nätverket/routern.
Min gamla avlagda zyxel router förbättrade nätverket men det får väl mest ses som en indikator på var problemet låg snarare än en lösning... Jag avpolleterade ju routern en gång, även om den funkar "hyfsat", så det kommer väl inte som en överraskning att det är den som spökar.
Är nog bara att bita i det sura äpplet och köpa en pålitlig router! Linnofil rekommenderade en på Lejonklous forum, kanske kan vara något?


Top
   
PostPosted: Tue Nov 15, 2011 09:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Ja, det är ju rent löjligt att det ska vara så svårt att få fram en väl fungerande router. Man kan ju bli (mer) gråhårig på kuppen...
Zyxel routern gjorde ju iofs att Sneakyn inte släpper kontakten men istället svarar den inte på androidlurens sök...
Får kolla upp vad det var för en tingest som Linnofil hade i åtanke således... :?

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Tue Nov 15, 2011 12:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Men frågan är om det är fel på routern eller på BubbleDS när BubbleDS bara funkar med vissa routrar. Jag har en D-Link DIR-655 och även om det kanske inte är state of the art så har jag aldrig haft några problem med den tidigare.


Top
   
PostPosted: Tue Nov 15, 2011 12:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Testade ni med din Sneaky inkopplad i EasyRiders nätverk?


Top
   
PostPosted: Tue Nov 15, 2011 15:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Broccoli wrote:
Testade ni med din Sneaky inkopplad i EasyRiders nätverk?
Nej, det är mitt nätverk (eller router) som fuckar - Monkeydevils bitar funkar bra (det är hans gamla router som funkar med min Sneaky nu).
Däremot testade vi de olika apparna (bl. a. BubbleDS) i min androidlur hemma hos apjäveln. Alltså de appar som inte alls funkar på mitt nätverk men som sagt funkade felfritt hos honom... :?
Broccoli wrote:
Men frågan är om det är fel på routern eller på BubbleDS
Jag var först inne på att det var BubbleDS-appen som var "trasig", faktiskt, så jag tog bort den och laddade ner den på nytt... men ingen skillnad.

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Tue Nov 15, 2011 17:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
När det funkade körde vi hemma hos mig med min ads och min router.
Prylen är väl att vissa (många?) routrar inte håller måttet vilket yttrar sig i att vissa delar av nätverket "försvinner". Har bestämt för mig Linn-ingenjörer skrivit på Linn-forumet om att andra kontrollpunkter än kinsky funkat bättre vad gäller att uppräcka nätverksenheter, då dessa kan ha diverse (bra) funktioner som går utöver upnp-standarden. Dessa kontrollpunkter skulle då framstå som stabilare men att nätverket till syvende och sist är den felande länken. (Fritt ur minnet...)
Som nån sorts bakgrund hur jag resonerar! Men vad vet man... :-)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited