selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon Apr 29, 2024 01:15

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 115 posts ]  Go to page 1 2 3 4 58 Next
Author Message
 Post subject: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Tue Nov 01, 2011 22:40 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Jul 08, 2006 21:49
Posts: 470
Location: Östra Aros
I kväll har jag fått uppleva något i mitt tycke fantastiskt! - "haksläpp" är ett uttryck som har använts tidigare på detta forum och jag tycker det passar med min upplevelse.

Har haft den exklusiva förmånen att få provlyssna Lejonklous kommande stereoslutsteg på min anläggning. Det var en prototyp men som jag förstod "färdig" i sin konfiguration, dock var det ej rätt låda och annat smått och gott som inte var färdigt. M a o den kommer inte att bli sämre när den släpps till försäljning.

Jag jämförde den mot mina Solo som är det bästa jag hört hitintills... kan bara konstatera att jag blev ledsen när Fredrik gick hem med sin prototyp... den klådde mina Solo. :( Det var ingen diskussion om saken, närvaro, driv allt som normalt är Solos paradgrenar gjorde denna prototyp bättre. Det är inte lika starkt som Solo vilket märktes när man pressade det... men ändå. Wow! :shock:

Hoppas nu att Lejonklou får ut detta stereosteg på markanden inom kort så han får tid att utveckla ett kraftfullare monosteg! Vad månne detta kunna bli!!! :wink:

Helt otroligt att Fredrik med sina knapphändiga resurser kan åstadkomma något så här bra. En stor eloge till Fredrik - Jag är djupt imponerad.

Till Er andra väntar något fantastiskt att avlyssna hos utvalda handlare framgent.

(Om någon mot förmodan tycker att jag uttycker mig för positivt så vill jag för säkerhetsskull poängtera att jag inte har något med Lejonklou Hifi att göra, mer än som kund. Det bara att provlyssna och jämföra själva inom kort.)

_________________
LP12 | KDS 2/D | Unidisk 1.1/D | Kremlin
KK 2/D
Solo | Komri
Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i


Top
   
PostPosted: Tue Nov 01, 2011 22:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Komri wrote:
I kväll har jag fått uppleva något i mitt tycke fantastiskt! - "haksläpp" är ett uttryck som har använts tidigare på detta forum och jag tycker det passar med min upplevelse.

Har haft den exklusiva förmånen att få provlyssna Lejonklous kommande stereoslutsteg på min anläggning. Det var en prototyp men som jag förstod "färdig" i sin konfiguration, dock var det ej rätt låda och annat smått och gott som inte var färdigt. M a o den kommer inte att bli sämre när den släpps till försäljning.

Jag jämförde den mot mina Solo som är det bästa jag hört hitintills... kan bara konstatera att jag blev ledsen när Fredrik gick hem med sin prototyp... den klådde mina Solo. :( Det var ingen diskussion om saken, närvaro, driv allt som normalt är Solos paradgrenar gjorde denna prototyp bättre. Det är inte lika starkt som Solo vilket märktes när man pressade det... men ändå. Wow! :shock:

Hoppas nu att Lejonklou får ut detta stereosteg på markanden inom kort så han får tid att utveckla ett kraftfullare monosteg! Vad månne detta kunna bli!!! :wink:

Helt otroligt att Fredrik med sina knapphändiga resurser kan åstadkomma något så här bra. En stor eloge till Fredrik - Jag är djupt imponerad.

Till Er andra väntar något fantastiskt att avlyssna hos utvalda handlare framgent.

(Om någon mot förmodan tycker att jag uttycker mig för positivt så vill jag för säkerhetsskull poängtera att jag inte har något med Lejonklou Hifi att göra, mer än som kund. Det bara att provlyssna och jämföra själva inom kort.)
Kul att du också hört steget, även fast det kanske hade passat bättre i en egen tråd eftersom det inte direkt handlar om effektförbrukningen på 4200. Nån mod kanske kan splitta.

Men jag kan också stämma in i kören. Har hört prototypen och hur den fullständigt manglar en C2100/D. Går det bara att få lite mer kräm ur denna så kan den nog utan tvekan tillfredställa en och annan Keltik-ägare också... (Eller vem vet, mer kräm kanske inte ens behövs? :wink:)

/ j


Last edited by jajo on Tue Nov 01, 2011 22:47, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Tue Nov 01, 2011 22:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Jul 08, 2006 21:49
Posts: 470
Location: Östra Aros
jajo wrote:
Komri wrote:
I kväll har jag fått uppleva något i mitt tycke fantastiskt! - "haksläpp" är ett uttryck som har använts tidigare på detta forum och jag tycker det passar med min upplevelse.

Har haft den exklusiva förmånen att få provlyssna Lejonklous kommande stereoslutsteg på min anläggning. Det var en prototyp men som jag förstod "färdig" i sin konfiguration, dock var det ej rätt låda och annat smått och gott som inte var färdigt. M a o den kommer inte att bli sämre när den släpps till försäljning.

Jag jämförde den mot mina Solo som är det bästa jag hört hitintills... kan bara konstatera att jag blev ledsen när Fredrik gick hem med sin prototyp... den klådde mina Solo. :( Det var ingen diskussion om saken, närvaro, driv allt som normalt är Solos paradgrenar gjorde denna prototyp bättre. Det är inte lika starkt som Solo vilket märktes när man pressade det... men ändå. Wow! :shock:

Hoppas nu att Lejonklou får ut detta stereosteg på markanden inom kort så han får tid att utveckla ett kraftfullare monosteg! Vad månne detta kunna bli!!! :wink:

Helt otroligt att Fredrik med sina knapphändiga resurser kan åstadkomma något så här bra. En stor eloge till Fredrik - Jag är djupt imponerad.

Till Er andra väntar något fantastiskt att avlyssna hos utvalda handlare framgent.

(Om någon mot förmodan tycker att jag uttycker mig för positivt så vill jag för säkerhetsskull poängtera att jag inte har något med Lejonklou Hifi att göra, mer än som kund. Det bara att provlyssna och jämföra själva inom kort.)
Kul att du också hört steget, även fast det kanske hade passat bättre i en egen tråd eftersom det inte direkt handlar om effektförbrukningen på 4200. Nån mod kanske kan splitta.

Men jag kan också stämma in i kören. Har hört prototypen och hur den fullständigt manglar en C2100/D. Går det bara att få lite mer kräm ur denna så kan den nog utan tvekan tillfredställa en och annan Keltik-ägare också... (Eller vem vet, mer kräm kanske inte ens behövs? :wink:)

/ j
Rätt Jajo, hoppas att någon moderator kan placera ditt och mitt inlägg rätt på detta forum.

_________________
LP12 | KDS 2/D | Unidisk 1.1/D | Kremlin
KK 2/D
Solo | Komri
Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Tue Nov 01, 2011 23:40 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Diskussion kring slutsteg från Lejonklou får en egen tråd.


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Tue Nov 01, 2011 23:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
..

_________________
Tung Old School Linnist


Last edited by haraldur on Thu Feb 02, 2012 16:49, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Wed Nov 02, 2011 00:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Kul, någon som vet någon prisidé?

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Wed Nov 02, 2011 00:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
Helt otroligt!!!

Jag vet att en sådan här produkt diskuterats, men jag trodde mer att den skulle vara snäppet
bättre än ett Majiksteg kanske i paritet med ett Artikulate-steg.

Nu blir man riktigt intresserad.
-Finns det plats för delningsfilter?
-Vad kostar den?

men framförallt, hur kommer Linn agera 8)

Den är alltså bättre än Solo?!?!?!?!?

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Wed Nov 02, 2011 02:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Det som gjorde mig mest chockad var att Lejonklou-steget förbättrade lite mer än vad jag trodde var möjligt genom att enbart byta slutsteg. Hade jag blindtestat förändringen utan att veta att det var just ett slutsteg som byttes hade jag direkt gissat på att det var källan som bytts ut - utan att tveka! Det var nämligen känslan och nerven i musiken som fick ett helt nytt liv. När man upptäcker nya sätt att tolka låtar... Sånt har bara hänt vid källbyte för mig tidigare.

När vi kopplade in C2100/d igen var det skrattretande dåligt. Kände mig tom när jag promenerade hem mitt i natten (eller var det på morgonen) till mina C5100.

Ska bli mycket spännande att höra den färdiga produkten...

/ j


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Wed Nov 02, 2011 09:09 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Jul 08, 2006 21:49
Posts: 470
Location: Östra Aros
jajo wrote:
Det som gjorde mig mest chockad var att Lejonklou-steget förbättrade lite mer än vad jag trodde var möjligt genom att enbart byta slutsteg. Hade jag blindtestat förändringen utan att veta att det var just ett slutsteg som byttes hade jag direkt gissat på att det var källan som bytts ut - utan att tveka! Det var nämligen känslan och nerven i musiken som fick ett helt nytt liv. När man upptäcker nya sätt att tolka låtar... Sånt har bara hänt vid källbyte för mig tidigare./ j
Kan bara hålla med i Jajos beskrivning ovan samt bekräfta, ja för mig var det osannolika sant. Det här stereoslutsteget spelade bättre musik än mina 2xSolo på Komri.

Ang. priser så är det nog bara Fredrik själv som har någon idé om vad priset kommer att hamna när steget släpps till marknaden och jag gissar att han inte tänker avslöja något innan produkten är helt färdig samt han hunnit informera sina ÅF.

Dock hoppas jag ju att prissättningen följer samma trend som tidigare Lejonklou produkter kopplat till pris/prestanda...

_________________
LP12 | KDS 2/D | Unidisk 1.1/D | Kremlin
KK 2/D
Solo | Komri
Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Wed Nov 02, 2011 10:09 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Vilka förhandsrecensioner - sätter onekligen nivån på förväntningarna. Tycker det är fantastiskt kul att vi har en så duktig tillverkare i Sverige.

Om de färdiga exemplaren är i den kalibern är det ju helt makalöst :!:


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Wed Nov 02, 2011 10:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Tack för infon och intrycken! :)
Ja, detta är mycket intressant. Ser fram emot mer info från Fredrik själv.


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Thu Nov 03, 2011 15:17 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sat Sep 16, 2006 10:07
Posts: 289
Location: uppsala
Nån som vet något om namn eller effekt?

Mannen bakom allt kanske? :D

_________________
Kristoffer, som gillar vinyl...


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Fri Nov 04, 2011 07:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Vill minnas från den heta granntråden,att det inte skulle anges någon effekt, just på grund av att det lätt uppstår fel förväntningar kring produkten då?

Men vad säger du själv Fredrik? Hur ser upplägget ut och till vilka applikationer lämpar den sig till? Kommer den eller de att ta kunna ta emot filter? Vilken drivförmåga kan de förväntas ha? Tidigare skribents uttalande om att de skulle vara bättre än solos sätter ribban högt. Ifall detta stämmer undrar jag om det även är ungefär i den häraden vi kan förvänta oss att den levererar kraft?

Priset i runda slängar vore också intressant,speciellt när det plötsligt uppstod ett hål i Linns mellansegement och helt klart i mina ögon,eller ska jag säga öron :) kunde behöva komma något som kan fylla upp det tomrummet samt förstås skapa lite press på skottarna.

Är det för optimistiskt att tro att vi "norrländska galningar" kunde driva våra Keltiks och Komris med din produkt?

Slutligen undrar jag om detta är en officiell nyhet och när förväntar du dig kunna börja leverera slutstegen?

Håller de måttet så är jag helt klart intresserad!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Fri Nov 04, 2011 12:19 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
OT-inlägg lagda i egen tråd. Här diskuteras Lejonklous slutsteg, inte andra tillverkare.


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Fri Nov 04, 2011 19:55 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Aug 17, 2009 17:18
Posts: 137
Location: Mölndal
Det vore kul om slutsteget kom ut innan jul, är det inte en perfekt ljudklapp till en själv :-)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 115 posts ]  Go to page 1 2 3 4 58 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited