Made in japan är somm sagt troligen världens bästa liveplatta, har vid ett flertal tillfällen utnämnts till världens bästa hårdrockslive.
Plattan har tyvärr lite sidospår iform av the mule fast Ian´s trumsolo på det lilla trumsetet går inte av för hackor.
Lyssna på solo nummer 2 på highway star så hör ni att Bon Jovis debutplatta har en låt som bygger helt på det solot.
Nobodys perfect skulle jag kanske ge en tvåa i betyg, men en sak är kul när dom kommer in på jesus christ superstar.
Ang plattan med de tre konserterna finns den på en trippelcd som heter Live in Japan men inte ens den innehåller samtliga spår utan man får komplettera med made in japan remastern men inte ens då tror jag man har samtliga spår.
PÅ Live in japan finns en bra version av speed king bland annat som är bland det bästa jag hört.
Made in japan heter förresten live in japan i just japan, har även den som har ett annat omslag men med samma låtar.
Köpte just live in paris från -75 som jag avhandlade i en annan tråd och den är bitvis otroligt bra.
En annan goding är califonia jam från -74, se den på video/dvd och ni förstår storheten i purple.
Nån som behöver mer info?
Finns ju deras officiella hemsida samt en del mindre officiella.
http://www.thehighwaystar.com/