selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 01:29

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Wed Dec 08, 2010 00:34 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hämtade precis hem senaste KinskyDesktop och såg till min förtjusning det som jag tolkade som efterföljaren till DS-spelarnas Cara - Davaar.
Det verkar dock inte finnas någon färdig kod ännu.
Undra vad som väntar... :D

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I

PostPosted: Sat Mar 26, 2011 14:22 
Moderator
Moderator

Ny version av Davaar, 4.1.5, är släppt nu. Fungerar fint för mej.

Release notes:
http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/B ... ease_Notes

Man kan ju undra vad "Added extra headroom in up-sampling filter" innebär. Jag hade svårt att göra en direkt jämförelse med 4.1.3, på grund av tiden det tar att omprogrammera, men det låter bra som attans nu. Det gjorde det tidigare också.

Vidare under release notes kan man hitta, för 4.1.3, "Added source 'Direct' functionality to allow external sources to achieve a zero latency delay (via Konfig option)". Jag kan inte hitta något om detta i Konfig. Någon som lyckats bättre?

PostPosted: Sat Mar 26, 2011 15:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

hmm nya kinskyn var inte helt rolig.. Antingen kompact mode eller så tar den upp precis hela skärmen, tidigare kunde man ställa in det så man såg aktivitetsfält osv. Jag som missat nåt?

edit: och plugplayer fungerar inte längre :P

PostPosted: Sat Mar 26, 2011 15:29 
Moderator
Moderator

Testa Kinsky lite mer, det går att få den att bete sig normalt. Jag gillar den nya lite bättre än den gamla, bortsett från att den hänger sig ibland.

PostPosted: Mon Mar 28, 2011 19:08 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

hmm jag får inte alls till det med nya KDT, den krashar och hänger sig vid olika tillfällen och det saknas lite saker som fanns med i dom äldre. Känns att det är en beta man har installerat :)

PostPosted: Mon Mar 28, 2011 20:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nya Kinsky Desktop gör mig vansinnig.
Att de tagit bort den fina layouten från playlisten, där låtarna grupperades enligt album, och med tydlig info i listan om artist och skiva (vilket var så jäkla bra!), ja det är för mig obegripligt. Nu har varje låt en ikon och man ser inte vilken artist eller skiva det är när man letar i playlisten. Det är så pass irriterande att jag nog går tillbaka till Cara snart om de inte fixar. Min fru gick ett steg längre och skrek "KDT kan dra åt helvete!!!" igår :lol:

PostPosted: Mon Mar 28, 2011 20:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

monkeydevil wrote:
Att de tagit bort den fina layouten från playlisten, där låtarna grupperades enligt album, och med tydlig info i listan om artist och skiva (vilket var så jäkla bra!), ja det är för mig obegripligt. Nu har varje låt en ikon och man ser inte vilken artist eller skiva det är när man letar i playlisten. Det är så pass irriterande att jag nog går tillbaka till Cara snart om de inte fixar. Min fru gick ett steg längre och skrek "KDT kan dra åt helvete!!!" igår :lol:
Tack för dessa varningens ord, väntar nog helt klart ett tag med att installera för min del...

PostPosted: Mon Mar 28, 2011 20:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linncredible wrote:
monkeydevil wrote:
Tack för dessa varningens ord, väntar nog helt klart ett tag med att installera för min del...
Tnx Monkydevil! :wink:

PostPosted: Mon Mar 28, 2011 21:19 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

monkeydevil wrote:
Min fru gick ett steg längre och skrek "KDT kan dra åt helvete!!!" igår :lol:
haha, min fru reagerade ungefär likadant hon med :)

PostPosted: Tue Mar 29, 2011 21:24 
Moderator
Moderator

Det här inlägget på Linns forum är intressant. Det handlar lite om hur dom har ändrat algoritmen för uppsampling:

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... #pid117636

PostPosted: Mon Apr 04, 2011 11:30 
Ny Medlem
Ny Medlem

Jag uppdaterade min Akurate DS igår till Davaar. Tycker spontant att det känns som en hygglig förbättring jämfört med den senaste versionen av Cara.
Jag håller med om att Kinsky Desktop är irriterande när den inte längre grupperar låtarna per album i playlisten, men jag har inte upplevt några stabilitetsproblem. Jag kör Kinsky på tre olika datorer, två på Windows 7 och en på Windows XP.
Normalt kör jag Songbook på iPhone och och Chorus på iPad, men ingen av dem fungerar ännu (som nämnts i annan tråd).
Får köra Plugplayer på äppelenheterna tills vidare. Tycker ljudförbättringen var såpass stor så att man kan lida lite med bekvämligheten så länge. Jag rekommenderar att ladda på betorna, det går ju alltid att backa om man blir för irriterad.

PostPosted: Wed Apr 13, 2011 12:14 
Moderator
Moderator

Davaar 4.1.6, samt en ny version av Kinsky Desktop finns tillgänglig nu. Jag är osäker på om något ljudmässigt är ändrat sedan 4.1.5. Jag har inte kunnat märka någon ljudmässig förändring, men Kinsky Desktop buggar mindre. Den tidigare KD fick jag ofta starta två gånger för att få fart på DS.

PostPosted: Thu Apr 14, 2011 14:45 
Moderator
Moderator

Kinsky Desktop 4.1.4 släpptes idag. Man kan nu gruppera låtarna i spellistan albumvis, på samma sätt som tidigare. En välkommen förbättring.

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 10:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Nu finns en offiiell verson av Chorus DS med stöd för Davaar att ladda ner/uppdatera.

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 10:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Komri wrote:
Nu finns en offiiell verson av Chorus DS med stöd för Davaar
Funkar det då? Jag fick aldrig PlugPlayer att fungera trots att den senaste versionen ska ha "initialt" stöd för Davaar.

Hur är det egentligen med att följa UPNP standarden (+Linn addon för spellista i apparaten) när det måste komma nya styrprogram varje gång det kommer ny DS programvara? Linn är ju så mycket för att följa öppna standarder, säger de iaf själva...

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00