Hejsan!!
Vid köp av DS fick jag ett antal "skivor" på köpet. Ett par av dessa har hamnat (visas) i en mapp i Kinsky Desktop resp Chorus DS som är "döpt" till "(Unknown Album)".
Öppnar jag denna mapp i Kinsky Desktop, kraschar programmet. I Chorus DS kan jag se vilka artister/låtar som ligger där. I något fall är det en hel skiva, i en del fall någon/några enstaka låtar från skivor som i övrigt "syns" normalt. Vissa av låtarna kan läggas i spellista (mha Chorus DS) och därmed spelas normalt andra inte alls. Tittar man på storleken på FLAC-filerna, så ser de normala ut. Tittar man i NASens bibliotek (mha utforskaren), så ser det normalt ut (inget konstigt jmf med andra filer - tycker jag)
Jag misstänker att det är något fel med Meta-taggar/sökvägar eller namn på filerna (eller vad det heter). Kan man på något sätt lägga till/döpa om filerna så att de lägger sig i de mappar de ska ligga i. Och hur gör man det?
På vissa skivor syns ej heller bilden på densamma (i Kinsky Desktop/Chorus DS). Kan man även här "döpa om eller tillfoga information till filen, så att bilden syns? I NASens utforskare syns/finns bilden. Tacksam för svar.
/mvh