b.v wrote:
Hej! Har idag en mds/D- 5103-2200-k104-sizmik och undrar om nån jämfört något liknande med 6100 aktivt istället för ett passivt 2200? Jag har tidigare jämfört lk85 aktivt mot lk140 passivt på katan och föredrog då lk140. Är det någon poäng att byta till en begagnat 6100 och aktiva kort? Några andra systemförslag? Spåna gärna fritt! Så detta är mitt I-landsproblem för tillfället 
ps, måste ha 5103 pga av biofunktionerna
Jag tycker det skiljer väldans på aktiva vs passiva Ninka/katan. Jag har själv haft aktiva Ninka en gång i tiden med lk140. Att gå från passivt till aktivt var ett stort lyft.
Skulle jag ge några förslag så tycker jag du ska byta försteget, 5103:an är hyffsad, men en senare(inte nya!) Akurate är klart bättre. MEN det du skall ha är en Kinos.. våldsamt mycket bättre än 5103 på stampatakten, samt -EX ljud formaten mm. Finns/fanns? en svart på blocket svinbilligt.
Efter detta steg skulle jag börja fundera på att byta stativare+subb mot en golvhögtalare, tex beg. Akurate 242. Mk1 modellerna har ju klivit ner i pris och går att finna riktigt prisvärt.