selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 16:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 01:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Nu jävlar grabbar,pratar man både på in och utandningen! Blir fanimej bara ordsallad när man ska till att försöka börja skriva. Kortfattat kan man summera dagens upplevelser med OH MY FUCKING GOD så bra!

Ja,ja,vi vet vi vet,det säger den där Haraldur varje gång,spelar ingen roll vad han lyssnat på så är det så bra,en skev spiskrok eller ett våffeljärn,spelar ingen roll säger ni nu.

I vart fall så åkte jag och min svåger till Haparanda över dagen med svepskäl att göra IKEA fast vi egentligen hade annat mjöl i påsen. Vi ville nämligen höra roten till det onda,Pekkas djupdykning ner i den gamla avgrunden,det hemska Linnträsk som har mer än en vilsen själ på sitt samvete. Sagt och gjort avverkade vi de 18 milen ackompanjerade av Muddy Waters "Folk singers" i rasande fart. Rekordsnabbt och rekordbilligt pilade vi oss genom IKEA varuhuset,jag med en botten till köksskåpet som var försedd med integrerad belysning men som tidigare varit på tok för dyr i mina ögon men som nu till skillnad från förr var sänkt från 850:- pistoler till moderata 50:- Andreas fann material till en välstämd LK lådemöbel i prima stenimitation för en spottstyver som bromsade ner vår färd genom varuhuset genom sitt skrymmande format,mellantiden var dock OK med 43 minuter och tolv sekunder enligt Ajfånens tidtagarur.

Korvstopp med dryck,fri refill och expresso samt onödigt stor bulle bromsade oss något och gjorde det även påkallat att besöka IKEA´s kakelklädda mugg till tonerna av någon persisk sångerska och lite Kundradio och erbjudande om någon rabatt. Andreas konstaterade att det svängde dåligt men ekade desto mer i det porslinsklädda rummet. Här fanns ingen tid att spilla varför vi målmedvetet styrde kosan till Jussi. Snabbt fram med kardan,ner i soffan och en expresso i näven,på scen: LINN KELTIK! Högtalarnas husse dammade av en vinyl och lät den fullmatade LP Tolvan gröpa ur groovet från den fyrtio år gamla plattan. Andreas såg ut som om en blixt hade träffat honom när några takter hade våldfört sig på honom. Smilbanden åkte upp bakom öronen och ett tummen hissades i luften!
Det som hände sedan har jag inte upplevt på snart tjugo år då Den lömske slingförsedde, vallade in mig i djävulens kula i den lilla hyllan till butik som Takt & Ton hade uppe i gamla Gallerian Luleå och ett fullmatat Isobariksystem med en topptolva..

Först och främst en träff i det närmaste befriad från snack om prylar. En linnist som hållit på sedan 1979 och med minnessaker från hela resan samt skivor i drivor! Linnsnacket begränsade sig i princip till att fråga om musikerna hade stämt instrumenten,varpå vi gav ”all systems GO” och vi bokstavligen fick smaka på det mest välstämda system jag hört i modern tid! Hur sugen jag är på att använda svordomar och runda ord i min beskrivning finns inte men jag försöker hålla mig lugn i skrivande stund med en kall ÖL vilken jag kände det vattnades i munnen efter redan i soffan hos Haparandabon då temat byttes till blues. Det lirade tungt och rockigt,det smakade precis som jag ville minnas att det skulle men efter träffen hos Pekka börjat undra om jag missmint mig en smula eftersom jag inte riktigt kände igen mig och började snegla på mina Kaber igen för en stund. Xanlin fick till och med agera bollplank efter detta för att agera bollplank över mina märkliga iakktagelser.
På begäran halades Budgie fram lite som en test på vilka plattor denna nye kompis hade och hur bra koll på skivsamlingen det var. Tror det tog 20 sekunder från det jag frågade tills ”never turn yout back on a friend” plattan låg på tallriken och ”Breadfan´s” mäktiga basintro mejslades in i min kropp skoningslöst och musikaliskt som om hela trion stod framför oss och spelade för allt de var värda.
Vad vi än frågade efter så fanns det,fatta vilken lekkamrat! Lika intresserad,lika insatt,förlåt,MER insatt ska det stå,bommade på att ha Folk Singer på vinyl och halade fram en bra utgåva på CD och petade in i en Unidisk. Här trodde vi det digitala efterblivna formatet skulle väcka oss ur vår sköna dröm med skoningslöst dyk ner ifrån den sagolika nivån som Tolvan befann sig på. Döm om förvåningen då det spelar oförskämt bra och vi än en gång glömmer varför vi är där och bara försvinner i musiken. Välbalanserat,tungt bluesigt med (jag vet,återupprepning) tyngd bakom instrumenten som hamrar sig in i varje del av kropp och sinne. En påtår senare sitter en SACD version av min allt time favourite platta ”Machine Head” med Deep Purple från 1972.
Höll på att spilla ut kaffekoppen när Glover började masturbera basen i Highway Star och Paice hissar upp förväntningarna till Gillans fortfarande oförstörda röst. Det här är STORT, Jävligt STORT! Tror vi spelar skapligt högt också men inte alls hysteriskt starkt. Den här tyngden och ändå så sjukt enkelt att fatta vad som pågår framför oss. Vi byter till Black Sabbath och plattan ”Sabotage” på vinyl. Tänker att snart blir det vasst när Ozzy får skrika i miken med försteget på volym 70,till min förvåning så är det enda som händer att jag börjar svikta om min förkärlek till min numera framlidne Ronnie James Dio och det i stället börjar gå upp för mig vad folk ser i Ozzy.
Jag nämner Burnplattan och tror Jussi inte hörde vad jag sa, då jag hade något utlägg i pausen mellan några låtar om hur vitaliserande inhoppet från Coverdale och Hughes ´74-´75 ochTommy Bolins korta tid,detta efter att vår nye kompis spelat en nyproducerad platta med ett band som Hughes är med i.
Vips så halar han fram en Bobbie ”blue” Bland platta från 1974 varpå han berättar vart Coverdale funnit sin inspiration från och vi får höra ”Ain´t no love in the heart of the city” och jag får nästan en klump i halsen. Hade inte min svåger varit så jävla ful så hade jag varit tvungen att smeka hans ben,så sjukt sensuellt och närvarande framträder snubben genom systemet. Smått förskräkt och homofobiskt flyttar Andreas på sig och jag sneglar i stället på Jussi som ler förnöjsamt tillbaks.
Temat byts till en Jazztrio och en Blue Note inspelning från 1957 mickat som det ska vara,kontrabas,slagverk och en saxofon. Sjukt vad det lirar,vilka kameleonter Keltik är,nu beter de sig som om de var gjorda av luft med kontrabasen i skruvstädet,helvete var bra! Andreas gör tummen upp igen och säger i pausen att han har fått en ersättare till Eriks haleluja moment från 1997 och den LP12 orgie han den gången förförde oss till ”Folk Singer” med . Han erkänner att det här tveklöst är det mest spelglada system han hört och jag får lov att hålla med.

Det här är det bästa upplevelse någonsin jag varit med om inom denna hobby. Urvattnat uttryck men det är så jag känner det. Tyvärr Kaber,A242,M140,M109,piP men ni är alla skokartonger i jämförelse med denna glädjespridare från nittiotalet. Källan är gud men även en enklare källa fick min gom att vattnas så det stod härliga till visade det sig.
Efter en bensträckare så kollade vi in uthuset,åjo,han hade sagt att han fuskade lite med musik,årets underdrift,uthuset var en replokal och fullt med instrument och förstärkare. Inre rummet bestod av kombinerad skivspelarklinik och biltvätt för vinylplattor,samt repverkstad för rörförstärkare. Som slit och släng system hade vår nye kompis en Ittok tolva med adiktpuppa som kunderna på skivtvätten kunde avnjuta en platta på medans de väntade. De enkla slit och slänghögtalarna bestod i ett par Kaber samt ett reservpar Sara i händelse av högtalarbrist..
Innan jag visste ordet av så satt jag på en gitarrförstärkare och lyssnade till Cornelis Wreswijk. Ittoktolva och Kaber är inte kattskit och vi blev fast i lekrummet i en halvtimme. När vi började fundera på hemresan så åkte en Linn Basik fram och jackades in. Hej och hå,det är en jävulusisk skillnad men instrumenten förblev välstämda och drivet fanns kvar som Rudling skulle ha sagt. Nöjda och belåtna föklarade vi att Sara fick bestämt vänta till nästa besök med att avlyssnas.

Under hemresan pratade vi högljutt i mun på varandra och en stereo monolog pågick ändå till Kalix innan blodsockret var tvunget att fixas på Frasses grill medelst skrovmål. Medan maten kom in hade en blixtvisit hos stackars Pekka roddats ihop(som egentligen skulle se film med gumman) och en timme senare befunno vi oss i Boden. Kaffe och en snabblyssning vittnade om ett helt annan upplevelse. Klockan sprang iväg och vi tackade för kaffe och gästfrihet,några ideer byttes och lite lösa tankar formades.
Sent som fan sitter jag nu i skrivande stund och tittar tomt ut i rummet på mina förkrympta Kaber,när hann de bli så där små? Har någon dragit ur ventilen ur dem?

Sorry inga bilder,vi var för uppslukade denna gång!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 11:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Ja det var där jag också vart Keltik frälst, och helt klart spelar det på en annan nivå där trots betydligt sämre grejer förutom 12án då förstås men även om han spelade på 2.1án så slår det mitt system ganska rejällt i musikalisk upplevelse, vad det sen beror på att det inte levererar på samma nivå hemma hos mig vet jag inte i dagsläget, om det har med rummet att göra eller kanske rent av slutstegskombon vilket är extremt mycket sämre hos jussi men dock med inslag av ringtrafo han kör på en 6100 + LK140 det sista sitter i den bakre basen

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 13:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej Pekka & Haraldur och övriga Music lovers, där ute på ”forat”.

Kul att läsa om att Keltik fortfarande kan generera haksläpp och bergta & förvrida huvudet på rutinerade sellerister.

Men förvånad är jag inte, då jag efter snart 20 års innehav av ett par svarta Keltik, dagligen kan låta mig förföras av deras kombination av brutala charm och förfinad finess.

Men lite extra kul är det att läsa att anläggningen i Haparanda levererar sin "magi" trots att tex slutsteg och signalkällor inte direkt är ”Top of the Line”.

Jag vet av egen erfarenhet att Keltik oftast är rätt kitsliga (läs förbannat kräsna) på installation och kringutrustning, men ibland så kan magi & synergi uppstå i det mest simpla och ihopslängda system, om man ”bara” har ”tur som en tokig”. :wink:

Själv tillhör jag inte direkt den ”lyckliga” kategorin, men en gång i tiden så hade jag faktiskt rätt skönt gung i Keltikarna, då modest drivna av 4 st LK100.

Alltså drivet, gunget och allt groove fanns på plats, vilket gjorde att det var riktigt kul att lyssna på musik, men givetvis saknades det en massa ”Hi Fi parametrar” som hög upplösning, 3D och bättre kontroll över baskonerna, som kraftigare & bättre slutsteg levererar.

Därför så förordar jag i brist på ”tur”, systematisk ”attention to detail” och givetvis ”FF”.

Men bered er på att det kan ta lite tid, så beväpna er med en rejäl dos tålamod, men vem fan har bråttom, när man har roligt och lyssnar på musik? :mrgreen:

Mvh MRTweak

Ps. Första gången jag märkte att ”Ting tar tid”, var när jag skulle få en B2-50 Sub, att lira musikaliskt tillsammans med mina Kaber, det tog sex månader…..men det gick :D


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 13:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Skulle kunna påstå att mitt system spelar mera exakt men inte i närheten av den livekännsla som infinner sig i happis, han har så grymt mycket mera tyngd och kropp i instrumenten

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 13:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej Pekka jag har roat mig med att läsa om alla 17 sidor i din medlemspresentationstråd, pust :shock:

På en av bilderna tidigt i tråden, så kan man se en strömuttags list i aluminium, jag bara undrar använder du den fortfarande??

Anledningen till att jag frågar är att sådana strömlister, kan stöka till och förstöra ljudet nåt alldeles ofattbart om man har otur :x

När en av mina bästa kompisar uppgraderade sin Linnrigg från gamla Majik-P till Kairn & Klout och det lät sämre :cry: :cry: :cry: Så visade det sig, att det var strömmatningen till Klouten via en dålig strömlist, som var "boven" i dramat :wink:

Jag är säkert ute och cyklar, men jag vill ju bara försöka hjälpa till lite.

Mvh MRTweak


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 15:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
ingen fara bra med tips, nä jag använder inte den listen, kommer att fixa direkta väggutag eftersom jag tycker att grendosor oftast endast är till ondo

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 16:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Vi tar väl en "dum fråga till", när jag ändå håller på att fråga. :wink:

Körs Keltikarna i Haparanda med elektronik som är ihopkopplade med Analog Black och du med Linn Silver??

Jag har visserligen bara provat & ägt tre par med Silver kablar, men det är IMO betydligt mer "kött & blod" samt "drag & attack", när man kör med "vanlig" Analog Black.

Den klart ökade "upplösningen" i de högre registren, som man får med silver interconnect uppväger inte IMO dessa nackdelar, i alla fall inte i mitt system.

Jag har ju i stället fixat "hög upplösning" med hjälp av "FF" och på det sättet, så har jag kvar både Rocktyngden & den förföriska finessen ala' Hummersuffle :wink: om du förstår vad jag menar...

Mvh MRTweak


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 17:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Jag tar väl en förhoppningsvis "sista dum fråga" när jag ändå är uppe i varv...

Dina Keltik är ju "moddade" med Ninka diskanter och utbytta mellanregister. Vem har utfört detta? Hur ser lödningarna ut? Rätt kopplat? Moment?

Dina Högtalarkablar? Kör du med 4 ggr K400? Är alla rättvända? Lödda av Lejonklou eller Kalle på HF?

Jag har själv lyckats vända en kabel fel och de gånger som stressade Linn handlare gjort det i min egen och kompisars anläggningar, kan jag inte ens hålla räkningen på :mrgreen:

Kort sagt låter det inte "rätt", så kan det vara något väldigt simpelt som spökar :wink:

Ha det bra & lycka till.

MRTweak


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 17:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Har han i Happis olika slutsteg till de inre och yttre
basarna?

En LK140 är väl dessutom typ dubbelt så stark vid
8 Ohms last som en C6100... (~100W resp 56W per
kanal)

Verkar inte vara en optimal lösning.

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 17:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Magnus wrote:
Har han i Happis olika slutsteg till de inre och yttre
basarna?

En LK140 är väl dessutom typ dubbelt så stark vid
8 Ohms last som en C6100... (~100W resp 56W per
kanal)

Verkar inte vara en optimal lösning.

/M
Japp som jag förstår det har han LK 140 i den inre basen

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 17:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
MRTweak: dina tankar är grymt intressanta då de sammanfaller med de jag och Andreas diskuterade i våra monologer till varandra i bilen på vägen hem. Jag skulle tycka det vore intressant att tuna in de där burkarna igen på det viset som Herr Oddbratt och hans Isobarikpolare från Boden skulle ha gjort på nittiotalet. Jag känner inte igen signaturen på Keltikarna. Det blev för bra hos Pekka helt enkelt,det funkar inte för mig i alla fall. Ett Keltiksystem för mig spelar åt det lite mörkare hållet de första minuterna man lyssnar för att sedan blåsa iväg en så man glömmer allting annat. I Boden spelar det ljust exakt och lite som på en billjudstävling. Det spelar imponerande,fast på fel sätt..

Kommer man med kritik så ska man göra det konstruktivt. Därför så skulle vi vilja umgås med dig Pekka fler gånger med dina stora högtalare i fokus.

Jag vill påstå att det inte var slumpen eller tur som avgjorde att det spelade så djävulskt bra i Happis. Killen vet vad han lyssnar efter,han har hållit på med Linn sedan Rudlings tid långt före Takt & Ton fanns. Det var välinstallerat,välbalanserat,kåken var av samma årgång som Prometews i Luleå där jag blev så imponerad av piP och jag för första gången upplevde att det spelade musik ur ett par Carlson högtalare. Träkåk,tretex skivor,lagomt ombonat,rätt proportioner på rummet omsorgsfull installation,elektroniken på vettiga hyllor och (jävligt)bra källa.

Pekkas högtalare bor i ett hav på ?80? m2, körs med ljus,eletronik och silverkablar,kalt och hårt i jämförelse med Övertorneåsnubben. Streamern är säkert inte lika mjuk och rund som en MC puppa heller fast det visade sig ju även att Unidisken fungerade utmärkt. Sedan är jag om vi ska vara riktigt ärliga med varandra,inte övertygad om att bästa avståndet mellan ett par Keltik är 1 meter.


Jag ägnade mig åt lite analogi på vägen hem i bilen för att belysa hur jag tänker mig,som vanligt talar jag moppespråk eftersom jag enklast talar på mitt lågbegåvade modersmål=moppespråket.


Ponera att du har en moped eller motorcykel,den är otrimmad men går bra eftersom den är i det närmaste ny och oskruvad. Vi säger att det är en tvåtaktsmaskin eftersom de är särskilt känsliga. Låt nu säga att maskinen rullat ett par tusen mil och kolvringarna börjar bli slitna. Den går fortfarande bra,möjligtvis så vänjer du dig succesivt vid förändringen och tröttnar på maskinen innan du hittar orsaken eller bemödar dig kolla upp vad det är för knas.


Säg att du i det här läget beslutar dig för att kolla upp maskinen men i stället för ett enkelt kompressionstest,börjar laborera med bestyckningen, eftersom du tycker att bluddrigheten borde bero på för stort munstycke eller en otät nålventil eller sliten förgasare. Du kanske tar din momentnyckel och drar toppen lite extra,i samma veva passar du på att byta toppackning till en aningen tunnare och ändrar därmed kompressionsförhållandet(som inte är samma som kompressionstrycket)

Nu får du en annan karaktär på moppen/MC´n och till en början kan det kännas förföriskt bra,du kanske får en knuff i effektbandet du inte haft förr och upplevelsen är rent utav att den går bättre än någonsin. Du drevar ner den ett par kuggar och den blir stark som en oxe. Stärkt av framgången så beställer du en tid för bromsbänkskörning och får till din förtvivlan skriftligt på att du har tappat en tredjedel av motoreffekten och i princip all körbarhet,dock har du vid ett varvtalsområde på 200 odugliga rpm mer effekt än maskinen levererade från fabrik.Emellertid har du topphastighet som i en epatraktor och funderar allvarligt på att börja åka trail i stället.

Översätter vi detta till systemet så kanske det blir uppebart vad jag fiskar efter.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Sun Apr 10, 2011 18:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
MRTweak wrote:
Vi tar väl en "dum fråga till", när jag ändå håller på att fråga. :wink:

Körs Keltikarna i Haparanda med elektronik som är ihopkopplade med Analog Black och du med Linn Silver??

Jag har visserligen bara provat & ägt tre par med Silver kablar, men det är IMO betydligt mer "kött & blod" samt "drag & attack", när man kör med "vanlig" Analog Black.

Den klart ökade "upplösningen" i de högre registren, som man får med silver interconnect uppväger inte IMO dessa nackdelar, i alla fall inte i mitt system.

Jag har ju i stället fixat "hög upplösning" med hjälp av "FF" och på det sättet, så har jag kvar både Rocktyngden & den förföriska finessen ala' Hummersuffle :wink: om du förstår vad jag menar...

Mvh MRTweak
Jag kör med silver rakt igenom, har också fundrat över om de svarta ic kanske skulle ge mera kött och blod, och det är ju snabbt testat återkommer

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Mon Apr 11, 2011 01:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Rock´n roll!
Image
Image
Image
Image
Image

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Mon Apr 11, 2011 02:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Lasse lasse liiten åkte in på en anstalt
Lasse lasse liiiten tog det hela ganska kallt

här kan man inte stanna sa han i all evighet
tror dom det så tror dom fel sa Lasse och smet!

Prästen vid graven sa ungefär så här
han gick den breda vägen som till helvetet bär

Lasse, Lasse liten, må Herren stå dig bi.
Men Lasse hörde ingenting, för Lasse var fri...

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Heldag i Haparanda
PostPosted: Wed Apr 27, 2011 11:02 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
pekka71 wrote:
.. eller kanske rent av slutstegskombon vilket är extremt mycket sämre hos jussi men dock med inslag av ringtrafo han kör på en 6100 + LK140 det sista sitter i den bakre basen
Sålde ett Lk140 steg till denna man för många år sedan. Kul att det ännu gör nytta.

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited