Hej Pekka & Haraldur och övriga Music lovers, där ute på ”forat”.
Kul att läsa om att Keltik fortfarande kan generera haksläpp och bergta & förvrida huvudet på rutinerade sellerister.
Men förvånad är jag inte, då jag efter snart 20 års innehav av ett par svarta Keltik, dagligen kan låta mig förföras av deras kombination av brutala charm och förfinad finess.
Men lite extra kul är det att läsa att anläggningen i Haparanda levererar sin "magi" trots att tex slutsteg och signalkällor inte direkt är ”Top of the Line”.
Jag vet av egen erfarenhet att Keltik oftast är rätt kitsliga (läs förbannat kräsna) på installation och kringutrustning, men ibland så kan magi & synergi uppstå i det mest simpla och ihopslängda system, om man ”bara” har ”tur som en tokig”.
Själv tillhör jag inte direkt den ”lyckliga” kategorin, men en gång i tiden så hade jag faktiskt rätt skönt gung i Keltikarna, då modest drivna av 4 st LK100.
Alltså drivet, gunget och allt groove fanns på plats, vilket gjorde att det var riktigt kul att lyssna på musik, men givetvis saknades det en massa ”Hi Fi parametrar” som hög upplösning, 3D och bättre kontroll över baskonerna, som kraftigare & bättre slutsteg levererar.
Därför så förordar jag i brist på ”tur”, systematisk ”attention to detail” och givetvis ”FF”.
Men bered er på att det kan ta lite tid, så beväpna er med en rejäl dos tålamod, men vem fan har bråttom, när man har roligt och lyssnar på musik?
Mvh MRTweak
Ps. Första gången jag märkte att ”Ting tar tid”, var när jag skulle få en B2-50 Sub, att lira musikaliskt tillsammans med mina Kaber, det tog sex månader…..men det gick