selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 22:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Fri Mar 25, 2011 20:44 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Använd Asset UPnP, som har många användbara sätt att sortera musiken. Till exempel "New Albums", som visar de senast rippade skivorna. Det är nästan den vy jag oftast använder, för att lyssna igenom ny musik.


Top
   
PostPosted: Sun Mar 27, 2011 11:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
JNordh wrote:
Bygger du en vettig biblioteksstruktur är det mycket enklare. Du kan skapa ett underbibliotek som heter 2011 där du lägger alla nya skivor och då är det en baggis att leta rätt på de nya :-)
På de nya ja. Men efter ett par år så måste jag veta vilket år jag köpt en viss skiva för att hitta den. Eller har jag missförstått dig?

Iofs kan man ha en mapp med nya skivor och när man lyssnat sig mätt så flyttar man dom till sin rätta plats.

Jag får ta mig en liten funderare... :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Mar 27, 2011 12:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Bill50x wrote:
Iofs kan man ha en mapp med nya skivor och när man lyssnat sig mätt så flyttar man dom till sin rätta plats.
Precis så gör jag, det är dessutom bekvämt att först kopiera nya skivor till en specifik mapp på NASen och därifrån sortera in i i rätt mapp. Jag får mycket högre hastigheter på kopieringar inom NASen än till den.


Top
   
PostPosted: Sun Mar 27, 2011 14:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Aug 17, 2009 17:18
Posts: 137
Location: Mölndal
Bill50x wrote:
JNordh wrote:
Bygger du en vettig biblioteksstruktur är det mycket enklare. Du kan skapa ett underbibliotek som heter 2011 där du lägger alla nya skivor och då är det en baggis att leta rätt på de nya :-)
På de nya ja. Men efter ett par år så måste jag veta vilket år jag köpt en viss skiva för att hitta den. Eller har jag missförstått dig?

Iofs kan man ha en mapp med nya skivor och när man lyssnat sig mätt så flyttar man dom till sin rätta plats.
Om du lägger tid på att fixa till ID3-taggarna blir det enklare att hitta musiken med hjälp av de olika sökträden. Genre/artist brukar jag använda lite då och då när jag söker äldre musik, men visst blir det jobbigt när skivsamlingen växer och det blir svårare att få en överblick. Jag kan rekommendera dig att skaffa en IPad till din anläggning, det är mycket enklare att navigera och hitta skivorna när man får en bättre överblick. Ipeng är en bra styrprogramvara till Squeezeboxen.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited