selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 01:28

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Mar 14, 2011 17:48 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Jag använder för tillfället en gammal PC och Kinsky desktop för att kontrollera min Sneaky DS. Musiken är lagrad på en QNAP TS-419P+ som kör Twonky 6. På PC:n kör jag också en TVersity som kan plocka upp Spotify genom DS Bridge. Inget konstigt alltså, jag antar att det är fler som har en liknande setup.

Nu funderar jag på att ersätta (eller kanske komplettera) PC:n med en iPad 2 för att kunna sitta kvar i soffan och styra musiken. Det tycks finnas en del val för DS-styrning till iPad, finns det också något val som är bra och finns det i så fall någon konsensus om vilken lösning det är? Som referens kan vi väl använda Kinsky desktop som är rätt kass och fult men som trots allt oftast fungerar.

Dessutom undrar jag om jag på något sätt kan köra Spotify på en iPad och skicka musiken via Twonky på samma sätt som jag kan göra med DS Bridge?

PostPosted: Mon Mar 14, 2011 23:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har ersatt kinsky med ipad sen ett par månader och saknar ingenting av det gamla. Jag varierar lite mellan chorus ds och plugplayer, tycker båds fungerar kanon.
Chorus behöver ett par sekunder för att komma igång efter det att ipaden gått ner i viloläge, plugplayer däremot är igång direkt. Båda har fungerat helt klanderfritt i övrigt. Chorus vinner på snygghet och wow-faktor.
Dessutom har båda möjlighet att styra radio i ds och försätta ds i standby.

PostPosted: Tue Mar 15, 2011 09:49 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Tack. Återstår Spotify men det använder jag egentligen inte speciellt mycket. Jag kan tänka mig att ha en dator igång när jag gör det och använda iPaden som fjärrkontroll (http://itunes.apple.com/se/app/remotele ... 92482?mt=8) tills det kommer en bättre lösning.

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00