Efter tretton timmars trevligt umgänge i musikens tecken så gick slutligen lördagen mot sitt slut. Undertecknad riktar ett stort tack till samtliga,stundvis lite frusna deltagare som förgyllt denna dag. Golvvärmen hade inte riktigt hunnit med temperaturomslaget vilket bjöd på en härligt varmt ljud!
Vi Piteåbor kände oss nöjda över att få lyssna på bland annat Keilidh med modern elektronik och få en genomgång i kablarnas magiska värld. Både Kaber,Keilidh och piP fick smaka på bättre källa och förstärkeri än de är vana vid och jag tror alla kablar blev rättvända under hela resan.
Pekka trollade fram ett par medhavda K104 som spelade förvånansvärt bra med tanke på sin litenhet. En skotsk Bosso/Mupps! När han ändå var i farten med trollspöet så halade han fram en Akurate DS som efter lite nätverks kivande blandande sig med i matchen. Jag tror alla högtalarna fick förmånen att matas från den fina VHS liknande tingesten och den skämdes absolut inte för sig.
Om jag fattade det hela rätt så hette den i mina ögon mest smakfullt formgivna maskinen Linn SEKRIT DSi och,hemska tanke,inte tänkt att synas alls. Vidare så skulle den innehålla en Dynamik nätdel och ett par vettiga slutstegskanaler om än med måttlig effekt. Den strödde välljud och spred glädje kring sig,minimalistiskt dessutom vilket uppskattas av den äkta hälften om inte annat.
Vi piteåbor fortsatte långt efter att våra vänner åkt hem och återställde ordningen med ASUS X52D som källa via HDMI märkligt kopplat till Plattteven vidare in i Wakondan och de två LK85 och Keilidh. Runt halv två var vi tvungen att avrunda spotifylirandet och med en tår i mitt öga så överlämnade jag,högst motvilligt Keilidh till Lillsvågern. Trösten består i ett par Keltik som vi åker och lyssnar på till veckan.
Visst fan är det kul med musik!

[/img]

[/img]

[/img]
[url=http://forumbilder.se]
[/img]