selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 07:30

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Tue Mar 01, 2011 19:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Man blir trött på detta monumentala fokus på funktion i stället för prestanda. Varför är det bara vår lätt insnöade lilla skara som tycks bry oss?


Attachments:
Spotify_SB_reklam.JPG
Spotify_SB_reklam.JPG [ 34.7 KiB | Viewed 4377 times ]
Top
   
PostPosted: Tue Mar 01, 2011 21:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Fast det är ju ganska händigt att kunna lyssna på Spotify utan att behöva ha datorn igång :-)

Vill man finlyssna kan man göra det på annat sätt.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Mar 01, 2011 22:59 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Jag ser inte heller problemet. Vet du att det låter dåligt?


Top
   
PostPosted: Tue Mar 01, 2011 23:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
Måste vara väldigt jobbigt att hela tiden gå och värderar alla musik man hör endast baserat på prestanda. Hur överlever du i affärer, på barer/pubar, klubbar, konserter, i bilar etc. Hur gör du om du är borta på fest eller middag och gud förbjude värden/arna har som enda källa spotify snålvarianten i en Sony reciever - går du därifrån? Jag tycker du känns aningen överdriven trots ditt nick Hardcore :wink:

//Per


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 00:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Feb 25, 2008 01:15
Posts: 114
Vänd på resonemanget, varför klarar inte Linn av att ge oss denna funktion?


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 09:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Mrdn wrote:
Vänd på resonemanget, varför klarar inte Linn av att ge oss denna funktion?
Och varför har inte Linn en vettig fjärrkontroll (med rimligt stor display) som kan styra hela anläggningen?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 10:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
HCL wrote:
Man blir trött på detta monumentala fokus på funktion i stället för prestanda.
Håller med, men jag antar att det är viktigare att kunna hålla sig uppdaterad på facebook eller blocket när man sitter o skiter än att det finns ström i telefonen när man ska ringa t.ex.

mvh/

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 10:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Bill50x wrote:
Mrdn wrote:
Vänd på resonemanget, varför klarar inte Linn av att ge oss denna funktion?
Och varför har inte Linn en vettig fjärrkontroll (med rimligt stor display) som kan styra hela anläggningen?

/ B
Ja varför??! Jag hatar den långa kontrollen som följer med prosukterna sedan en massa år! Den är så dålig så det är inte klokt.
Själv använder jag en gammal svart platt fjärr som följde med mitt gamla Kairn-steg, bra mycket bättre även om inte precis alla kommandon finns med.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 10:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Linn DS + Linn Knekt + Logitech/Pronto/RTI = Samma lösning.

Bill: Varför ska Linn göra en touch-fjärr när det finns andra som gör kompatibla fjärrar (förmodligen bättre och billigare än vad Linn hade gjort).

Hade det inte funnits tredjepartsalternativså hade jag förstått din kritik.

Linn glr inte heller switchar, Nas:ar och annan kringutrustning, vill du att Linn börjar tillvrerka sådana också?

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 12:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Oct 21, 2005 08:45
Posts: 127
Location: Umeå
Magnus wrote:
Linn DS + Linn Knekt + Logitech/Pronto/RTI = Samma lösning.

Bill: Varför ska Linn göra en touch-fjärr när det finns andra som gör kompatibla fjärrar (förmodligen bättre och billigare än vad Linn hade gjort).

Hade det inte funnits tredjepartsalternativså hade jag förstått din kritik.

Linn glr inte heller switchar, Nas:ar och annan kringutrustning, vill du att Linn börjar tillvrerka sådana också?

/M
Tycker iofs det är en väsentlig skillnad mellan dessa komponenter, men pratar vi enbart touch-fjärr håller jag med.

Fjärren är ju något man har framme, ser på och använder på ett helt annat sätt. Då man betalar mer och mer för själva märket Linn (personlig åsikt) tycker jag man kan begära en fjärr som är snyggare och mer lättanvänd än dagens som hellre för tankarna till Ericssons mobiltelefoner på 90-talet, (där designern slutat tidigt men teknikerna jobbat övertid). Sen kanske den som sagt inte behöver ha display.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 13:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Sep 12, 2010 11:29
Posts: 280
Location: Alingsås
Två sidor av samma mynt; spoifykvalité å ena sidan och trimmade DS-system med framlyssnade nätverkskablar, trimmade NAS:ar osv.

_________________
Sondek LP12/Kore/Ekos 2/Adikt -Radikal.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 18:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Magnus wrote:
Linn glr inte heller switchar, Nas:ar och annan kringutrustning, vill du att Linn börjar tillvrerka sådana också?
Man (i detta fallet Linn) behöver inte tillverka allting själva. Men varför inte köpa in OEM sådant som man vet fungerar och med lämpliga mjukvaror som gör att det hela fungerar direkt när man kopplar ihop det hela? Titta på Meridian tex (ni som var på Sheraton-mässan såg säkert deras system), där är allt fungerande från början, inkl stor display att välja sin musik ifrån. I mitt tycke för stor sådan men konceptet är spännande.

För mig känns det som att dessa produkter inte ännu är mogna, lite som när lite mer kvalificerad återgivning var i sin linda. Man ska väl inte behöva vara ingenjör för att få igång lite musiklyssning? Visst, handlaren ska åka hem och installera, men ska man behöva vänta på en handlares besök varje gång någon mjukvara ska uppgraderas, varje gång systemet hänger sig? Bara att spela en nyinköpt CD är ju ett äventyr om man inte längre har kvar sin CD-spelare. Inte bara ska man rippa den på sin (nyinköpta om man inte haft någon förut?) dator, man ska också tagga CD´n på lämpligt sätt så de än så länge usla programvarorna hittar rätt.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 22:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Ayn wrote:
Jag ser inte heller problemet. Vet du att det låter dåligt?
Om inte det skett ett under så ja, då VET jag att det låter pissdåligt! Viss musik kan funka, men det mesta är så långt ifrån hur det borde låta att det är sorgligt.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 22:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Mrdn wrote:
Vänd på resonemanget, varför klarar inte Linn av att ge oss denna funktion?
I det här specifika fallet så är det väl Spotify som inte är intresserade av att stödja Linn ännu.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 02, 2011 22:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Perka wrote:
Måste vara väldigt jobbigt att hela tiden gå och värderar alla musik man hör endast baserat på prestanda. Hur överlever du i affärer, på barer/pubar, klubbar, konserter, i bilar etc. Hur gör du om du är borta på fest eller middag och gud förbjude värden/arna har som enda källa spotify snålvarianten i en Sony reciever - går du därifrån? Jag tycker du känns aningen överdriven trots ditt nick Hardcore :wink:
Nej, det är inte alls så att jag går runt och funderar på om det låter bra eller dåligt på olika sätt. När musiken går fram/in i knoppen/kroppen så är det ju inte mycket att fundera över. Det är när den inte gör det som man funderar över hur det låter. Problemet är att musik återgiven via Spotify/dator/Squeezebox/YO´ NAME IT nästan uteslutande inte går in såvärst bra utan blir sittande på ytan. Det kan vara kul att zappa runt med Spotify i datorn. T.ex. för att få ett hum om man skall köpa en platta eller ej. Skillnaden mot att lyssna på bra live är dock - för mig - bedövande stor!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited