Quote:
uppdaterad på LP kan speca arm/pickup
En Akito1 för 1500-2000 kr är nog rätt så oslagbar i tonarms världen.
Fungerar utmärkt med toppsspecat LP-12 verk+nätdel+Adikt.
Man hör tydlig skilnad när man går från Valhalla-Lingo1-Lingo2 bl.a.
Pickuper -> Adikt tveköst! Spelar fantastiskt ihop med en Ekos II.
När det gäller skivspelarverk så ser jag inget alternativ till en begad LP-12:a för 6-7000 kr. Den är ju helt outstanding också när det gäller framtidsperspektivet. Hållt i ca 33 år nu sedan lansering..
Högtalare -> Begagnade Ninka el Katan. Så mycket bättre upplösning mycket på grund av den betydligt bättre diskanten. En av de största framstegen jag upplevt på högtalarsidan när det gäller Linn och i segmentet under 20 000:- Personligen är jag inte ett dugg intresserad av det så kallade gamla Linn ljudet. Linn gör betydligt bättre högtalare på den här sidan milleniumet!
Förstärkare -> Nästan alla försteg+Majik i LK-lådor får anses vara otroligt prisvärda och speciellt om man jämför med resten av hifi världen.
Cd-spelare är lite av dagsländor då utecklingen på digitalsidan är oerhört snabb. Begad Genki eller Ikemi är nog de som ligger i topp i dag. Karik börjar bli till åren och bristen på reservdelar och att vissa exemplar har problem med vissa skivor gör nog att dessa blivit lite passe i dag.