selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 21:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hifi mässan i Sthl
PostPosted: Sun Feb 13, 2011 18:25 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
Var en sväng på Sheraton igår tillsammans med ganska många andra...Hann inte lyssna på allt som jag kanske hade velat dels beroende på trängsel men även 7-åriga sonen som tröttnade snabbare än pappa (trots en present i form av en Yoda gubbe i någon monter vi gick förbi).

Kul var det att höra ADS & 242:or i Hifidelity rummet. Annat som spelade musik fint var Sonus Faber och två små (!) bokhyllehistorier från NHT (tror jag det hette) förvisso förstärkt med en sub men för priset som visst var kring 1000kr paret + sub så måste det varit mycket musik för pengarna. Hade varit kul att höra dom med en riktigt bra källa.

En hel del saker som lät illa också och jag hade inte behövts skämmas det minsta om jag hade satt upp ett "Perka-rum" men min lilla anläggning :wink:

Men så var det är med musikvalet. Helt ärligt - Jazzstandards av låg kvalitet, Dire Straits (varför :roll: ) och någon hemsk manlig sångare som slaktade Sinatra låtar på löpande band - känns inget vidare roligt 2011. Köpte däremot en hel del CDs till klart trevliga priser.

Någon annan som vart där?

Per


Top
   
 Post subject: Re: Hifi mässan i Sthl
PostPosted: Mon Feb 14, 2011 09:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Jag var där och det var väl ömsom vin ömsom vatten... En riktigt trevlig överraskning var ljudet hos Peter Steindl (Bremen) med hans Ägg. Högtalare som ska hängas på vägg, gärna på motstående väggar. Lät synnerligen trevligt, musiken bara fanns där i mitten av rummet. Homogent ljud och ganska "musikaliskt" om ni frågar mig. Lite svårt att avgöra med den typ av musik som nästan alla demade med :-(

Var naturligtvis och lyssnade på Linns grejor och denna gång hade dom fått till ett överraskande bra ljud. Gamla Dylan-plattor i mono lät fantastiskt bra, även om man inte gillat Bobban tidigare hade man nog fastnat nu (själv är jag gammal fan av hans musik) :-) Och Alan från Linn var vältaligheten själv. Och som marknadschef har han troligen en stor del i den tillväxt Linn haft under hans 15 år på företaget.

I många rum behövde man inte vara så länge förrän det började krypa i kroppen, det är märkligt hur man kan dema så dåliga grejor - och dålig musik! Intressant var det dock i många avseenden. Som någon påpekade i ett annat forum, det intressantaste är nog att titta på alla nördar smmyger omkring i korridorerna :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Hifi mässan i Sthl
PostPosted: Mon Feb 14, 2011 12:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
:lol: - jo nog var det en och annan "nörd" på plats eller som min son återberättade eftermiddagen för resten av familjen när vi kom hem: "det var inga tjejjer på mässan men vi såg en riktig cowboy".


Top
   
 Post subject: Re: Hifi mässan i Sthl
PostPosted: Mon Feb 14, 2011 15:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Perka wrote:
"det var inga tjejjer på mässan men vi såg en riktig cowboy".
Ha ha!! Den var bra. På pricken.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited