selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 23:26

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lost in cyberspace
PostPosted: Wed Jan 26, 2011 09:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Är det fler än mig som fått skatta inlägg till förgängelsen på grund av att man hunnit bli utloggad från forumet?
Som i går till exempel skrev jag ett inlägg om PI60 och glömde spara i en textfil innan jag postade varpå hela inlägget om Luleåbesöket gick förlorat. Efter något sådant känns det bara antiklimax och man struntar i att skriva igen. Visst,förarfel men ändå,det borde kunna gå att öka tiden man hålls inloggad så inte detta sker. En annan detalj som jag stört mig på ett tag är att när man skrivit ett stycke så liksom hoppar markören tillbaka och man får texten i rutan tillbakascrollad till följd att man inte ser vad man skriver och stavfelen blir en överraskning när man postat inlägget och man får framstå som totalt ordblind(räcker med att anses tondöv)

Enklast är förstås att skriva texten i word eller vad man har tillgängligt men det känns omständigt och mindre spontant. När det blir så som jag beskriver så bemödar man sig mindre och mindre med att anstränga sig i precisera vad man menar och har fullt sjå med att se så inte stavfelen blir allför graverande,till priset av att andra forummedlemmar misstolkar vad jag skriver,rycker det man väljer att hugga på ur sitt sammanhang då de egentligen inte fattat vad man menat. Exempel:mitt råd kring Streamer VS MAJIK LP12 där typ en person förstod och resten antingen inte förstod eller valde att missförstå.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Lost in cyberspace
PostPosted: Wed Jan 26, 2011 10:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Jag brukade logga in på den "nya" sajten (linnforum.se) men märkte att den inte "kom ihåg mig" så fick logga in hela tiden. Numera loggar jag in på forum.selleri.de istället, där fungerar allt klockrent.
Kanske är det någon krock med cookies etc från gamla sajten ?

haraldur wrote:
Är det fler än mig som fått skatta inlägg till förgängelsen på grund av att man hunnit bli utloggad från forumet?
Som i går till exempel skrev jag ett inlägg om PI60 och glömde spara i en textfil innan jag postade varpå hela inlägget om Luleåbesöket gick förlorat. Efter något sådant känns det bara antiklimax och man struntar i att skriva igen. Visst,förarfel men ändå,det borde kunna gå att öka tiden man hålls inloggad så inte detta sker. En annan detalj som jag stört mig på ett tag är att när man skrivit ett stycke så liksom hoppar markören tillbaka och man får texten i rutan tillbakascrollad till följd att man inte ser vad man skriver och stavfelen blir en överraskning när man postat inlägget och man får framstå som totalt ordblind(räcker med att anses tondöv)

Enklast är förstås att skriva texten i word eller vad man har tillgängligt men det känns omständigt och mindre spontant. När det blir så som jag beskriver så bemödar man sig mindre och mindre med att anstränga sig i precisera vad man menar och har fullt sjå med att se så inte stavfelen blir allför graverande,till priset av att andra forummedlemmar misstolkar vad jag skriver,rycker det man väljer att hugga på ur sitt sammanhang då de egentligen inte fattat vad man menat. Exempel:mitt råd kring Streamer VS MAJIK LP12 där typ en person förstod och resten antingen inte förstod eller valde att missförstå.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
 Post subject: Re: Lost in cyberspace
PostPosted: Thu Jan 27, 2011 09:33 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Problemet med inloggning på linnforum.se kontra forum.selleri.de är känt och aningen trixigt att lösa. Precis som du skriver är det enklaste att använda forum.selleri.de för att slippa problem.

"Scrollningsproblemet" som beskrivs är inget jag känner igen och lär inte bero på något från "vår" sida utan låter mer som något webbläsar-relaterat.


Top
   
 Post subject: Re: Lost in cyberspace
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 17:19 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
Quote:
Är det fler än mig som fått skatta inlägg till förgängelsen på grund av att man hunnit bli utloggad från forumet?

En annan detalj som jag stört mig på ett tag är att när man skrivit ett stycke så liksom hoppar markören tillbaka och man får texten i rutan tillbakascrollad till följd att man inte ser vad man skriver och stavfelen blir en överraskning när man postat inlägget och man får framstå som totalt ordblind(räcker med att anses tondöv).
Känner igen båda fallen, jag brukar kopiera texten jag skrivit innan jag Submittar ifall jag blir utloggad så slipper jag skriva om hela skiten..vilket är riktigt drygt när det händer.
Detta med att textrutan scrollar upp fast man skriver längre ner har jag ingen bra lösning på. Förutom att man kan hålla sig till korta inlägg.

mvh/

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 Post subject: Re: Lost in cyberspace
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 17:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Ayn wrote:
Problemet med inloggning på linnforum.se kontra forum.selleri.de är känt och aningen trixigt att lösa. Precis som du skriver är det enklaste att använda forum.selleri.de för att slippa problem.

"Scrollningsproblemet" som beskrivs är inget jag känner igen och lär inte bero på något från "vår" sida utan låter mer som något webbläsar-relaterat.
Scrollningsproblemet har jag också, kör IE

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Lost in cyberspace
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 18:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Går du in via www.selleri.de måste man fortfarande vänta på att bli omdirigerad vilket är ett irritationsmoment.

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited