selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 06, 2024 19:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2004 16:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
hehe, vi får väl se vad framtiden kan ha i sitt sköte :D :D

För närvarande har jag fullt upp med att komma tillrätta här i Jönköping, som för övrigt är en vacker och trevlig stad.
100mbit är inte heller helt fel... :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2004 16:50 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
nasoferm wrote:
hehe, vi får väl se vad framtiden kan ha i sitt sköte :D :D

För närvarande har jag fullt upp med att komma tillrätta här i Jönköping, som för övrigt är en vacker och trevlig stad.
100mbit är inte heller helt fel... :)
Sådär kan man väl inte säga, inte försöka slingra sig :!: Fram med vad du klurar på att investera i/har investerat i nu :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2004 16:50 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Jag har inte investerat ännu, men saker och ting är i rörelse...*slingrar vidare*

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2004 16:53 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Det har vi ju redan märkt via vissa säljes-annonser....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 12, 2004 00:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Jag tror på Genkin som bästa alternativ. För att exemplifiera från mina erfarenheter: Att gå från aktiva Keilidh till aktiva Ninka är bortsett från flytten till nytt boende jag just gjorde den överlägset största karaktärsskillnaden jag varit med om. Att höra den skillnaden på hemmaplan fäster bättre än att gå från Espek till Komri på stereokompaniet. Hemma är hemma. Bytet gjorde att jag gick från nöjd till "herre djääävlar, nu låter det verkliget tok-fett Linn om systemet!". Länge efteråt tänkte jag vid varje lyssning att "det låter FETT nu, whihaa!".

Men, när jag bytte från Mimik I till Karik III, så var det flera timmar mellan sista Mimik-lyssningen och första Karik-lyssningen. Jag var övertygad om värdet i uppgraderingen redan i förväg, så jag ides inte ens jämföra. Jag fick när Kariken gick igång inte heller en känsla av att sådär jättemycket hade hänt. Detta var vid åttatiden på kvällen. Vid tvåtiden på natten när jag fortfarande satt vid stereon började jag dock ana ugglor i mossen. Så länge brukade jag aldrig vilja lyssna tidigare. Jag noterade högen med flera tiotal CD-fodral på vardagsrumsbordet. Under kvällen och natten hade en känsla smugit sig på att något faktiskt HADE hänt, att anläggningen kändes så oerhört avslappnad och musikalisk. Följande veckor bekräftade verkligen vad jag fått för mig. Jag tryckte inte in CD efter CD för att höra vad den nya uppgraderingen hade haft för effekt på den skivan, såsom fallet hade varit med Ninkorna. Nej, jag trivdes helt enkelt jävligt bra framför stereon och ville hela tiden köra "bara en skiva till".

Slutsats? Kariken gjorde en oerhört mycket viktigare skillnad än Ninkorna. Förenklat skulle man kanske kunna säga att Kariken hjälpte mig hitta till musiken medan ninkorna fick anläggningen att låta fett. Givetvis gjorde Ninkorna Karikens jobb enklare s.a.s., men .. jag tror min förenkling är ganska korrekt ändå.

(Kariken är för övrigt till salu just nu, under säljes här på forumet)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 12, 2004 08:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Det där känns så väl igen från när jag fick min Ikemi nyligen. Det är svårt att förklara vad som skiljer (vilket gör att man blir halvt idiotförklarad av vänner och flickvänner ;)) men precis som du säger så har man tänkt lyssna på en skiva...och vips innan man vet ordet av har det gått fyra timmar och man har slängt på en drös skivor till i bara farten :)

Därmed inte sagt att jag tycker att källan är det enda viktiga - om jag inte hade mina Ninka som lät som de gjorde skulle jag inte uppskatta ljudet lika mycket. En bra källa kräver ett bra (bättre än mitt... :?) system i övrigt för att visa vad den verkligen går för.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited