DS-problem i juletid: jag har ett speciellt bibliotek på ReadyNasen där jag lagt kopior på all julmusik som sen volymnormaliserats, totalt ca 300 låtar. Har sen gjort en spellista i Kinsky desktop och kör igång DS:en från Kinsky, tänkte ha ett jämt flöde av julmusik under morgondagen så att jultrivseln hålls på en konstant hög nivå

. Det som är märkligt är att när jag sen spelar så blir det lite då och då drop-outs i musik med tystnad i ca 2-5 sekunder varefter musiken börjar spela igen. Ännu underligare är att om man stänger ner Kinsky i laptopen (som är ansluten trådlöst till trådlösa routern) så tystnar musiken. Jag menar ReadyNasen är ju ansluten med lan-kabel till DS:en, drop-outs brukar man ju associera till trådlösa nät?!? Hur kan det bli så här? Är det p g a att spellistan är för stor (fast det låter märkligt)?!? (Har ställt in så att spellistefilen *.dpl ligger på Nasen.) Nån som har en aning
Edit: ska väl lägga till att jag inte har haft några problem med drop-outs i övrigt, d v s problemet verkar enbart uppstå vid spelning från (denna) spellista.
Och förståss: en riktigt
God Jul till alla music lovers

!