Du hann först med att kommentera British racing green,jag är lite småförtjust i den kulören faktiskt. Håller med om att den inte funkar vart som helst. Dock så är det något verkligt klassiskt över den. Lackerade en Gilera Touring i den där röda kulören för något år sedan och den gjorde sig verkligen bra. En röd färgklick i ett annars i dag så vitt hem bryter av på ett förtjänstfullt hem.
på tal om gott om stålar,nya grannen köpte ena stugan av oss,byggde till den till den tredubbla byggytan,bytte tak,ersatte fönstren(från 1997)till fullsize runt hela kåken,närmare bestämt 19 stycken 180cm,slog en vinkel på huset,försåg den med glaspartier hela vägen upp till nocken,lyfte dit en badbalja för sex personer,grannen bredvid köpte en likadan,efter en vecka kom en lastbil med kranarm,tog väck baljan,ställde dit en större,8-sitsig,passade på att fylla tomten lite,-300 lastbilslass,sedan kom trädgårdsarkitekten med sina gubbar och rullade ut gräsmattan och tryckte ner buskarna. Han var över och lyssnade på Linngrejorna,ska köpa nya Linngrejor närsomhelst,bara som bakgrundsljud i spadelen (på 100kvadrat)
Nu började byggkontoret tycka att det räckte,då byggde han en friggebod i samma stil med gigantoida glaspartier,dubbeldörrar,byggde en inglasning på 25 kvadrat samt ställde upp en moving home på ytterligare 30 kvadratmeter så ungarna har någonstans att vara med kompisarna..
I samma veva sålde pensionären bredvid sitt ruckel till en snubbe som precis sålt sitt bussbolag till den nätta summan av 65 miljoner. Rucklet betalade han 1,7 miljoner för och satte grävskopan i huset redan nästföljande höst. Nu står där en enkel tremiljonersstuga som till 90 procent består av glas,tomten anlagd på samma vis som granne nummer ett.
I sina skapligt schyssta hem blir man nästan illa till mods när man ser hur asketiskt inredda de är,skulle nästan drista mig till att säga ödsligt. Feng shui kanske det heter,jag förstår mig inte på sådant men det ska som jag fattar det vara få saker,vitmålat något möster på en vägg,ett visdomsord och en segelbåt i fönstret eller livboj på väggen. Kollar man på exempelvis styleroom.se så verkar halva befolkningen ha samma inredning,en plastlampa i taket för flera tusen spänn,någon oskön soffa med de rätt formerna och ett bord,företrädelsevis så ofunktionellt som möjligt med max tre saker på,för syns skull givetvis. Här skulle ett par röda Linnburkar kunna bli de välljudande färgklickar som i dubbel bemärkelse lyfter det hela..
_________________ Tung Old School Linnist
|