selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon Apr 29, 2024 00:33

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 11, 2004 17:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Bilder har jag nu...men ikväll (om jag får ut paketen dvs) så blir det lite uppdaterat :D och då ska jag ta fler...men vart kan man lägga upp dem?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 11, 2004 17:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Oct 12, 2004 19:47
Posts: 135
Location: Boden
Håller med, vi vill se ett par bilder på nya leksakerna. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 11, 2004 17:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
daggen wrote:
Bilder har jag nu...men ikväll (om jag får ut paketen dvs) så blir det lite uppdaterat :D och då ska jag ta fler...men vart kan man lägga upp dem?
Skicka dom till Sony så fixar han det med glädje.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 11, 2004 23:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Nu står tre LK85 och lirar med mina Espek. Aktivt.
Det låter helt otroligt! Innan jag skaffade mig tre 85or så var jag orolig att det inte skulle kräma tillräckligt. Nu är jag lugn.

Det är helt klart det största steget uppåt jag nånsin upplevt. Allt är så otroligt mycket bättre. Nä nu måste jag gå o lyssna på lite Led Zeppelin en stund! Bilder kommer imorrn under dan! :twisted:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 12, 2004 00:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
daggen wrote:
Nu står tre LK85 och lirar med mina Espek. Aktivt.
Det låter helt otroligt! Innan jag skaffade mig tre 85or så var jag orolig att det inte skulle kräma tillräckligt. Nu är jag lugn.

Det är helt klart det största steget uppåt jag nånsin upplevt. Allt är så otroligt mycket bättre.
Du har just upplevt det många andra tidigare upplevt - hur sjukt mycket aktivt gör.
Grattis till ett bra val!
Angående kraften... stärkarna förlorar inte någon effekt i passiva filter. O sen är de ju tre :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 12, 2004 09:58 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Oct 27, 2004 13:47
Posts: 21
Bra att grejerna kom fram så fort och att du gillar det du hör!!!
Espek är ett par riktigt trevliga högtalare vilket du säkert har konstaterat vid det här laget.

Själv har jag nu stått utan anläggning i en vecka efter det att Daggen och Sony slagit till och lämnat mig stående utan. Men nu har alla nya grejer kommit så förhoppningsvis får jag igång det hela ikväll med lånade högtalarkablar och stativ. hmm undrar just om man är välkommen till detta forum när man tagit vissa avsteg från linnspåret (grytan kommer dock att vara kryddad med en tredjedel Linn :) ).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 12, 2004 16:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
EJ wrote:
Bra att grejerna kom fram så fort och att du gillar det du hör!!!
Espek är ett par riktigt trevliga högtalare vilket du säkert har konstaterat vid det här laget.

Själv har jag nu stått utan anläggning i en vecka efter det att Daggen och Sony slagit till och lämnat mig stående utan. Men nu har alla nya grejer kommit så förhoppningsvis får jag igång det hela ikväll med lånade högtalarkablar och stativ. hmm undrar just om man är välkommen till detta forum när man tagit vissa avsteg från linnspåret (grytan kommer dock att vara kryddad med en tredjedel Linn :) ).

Självklart att du är välkomen även med avsteg även om det skulle bli så att du gör dig av med linn helt och hållet så är du ju välkommen. Vi är ju inga fanatiker eller?

Lycka till med kopplingarna ikväll.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 12, 2004 16:57 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
EJ: Ta med nån bild på 'gamla' systemet också vad du bytt till, skulle vara kul att se. Och vad du gillar bättre med de utbytta delarna!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 12, 2004 21:45 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Oct 27, 2004 13:47
Posts: 21
Jag lovar att jag skall komma med en presentation av systemet såsmåningom men just nu känns det som jag/vi kapat daggens tråd.

Så åter till daggen
Vi vill höra/läsa mer om dina intryck nu när det gått ett dygn av härligt spelande med det uppgraderade systemet. Hoppade Led Zeppelin in i ditt rum eller vad hände?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 19:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Nu har jag äntligen fixat lite bilder.
Jag har dock fotat i dåligt ljus och kvaliten på bilderna är därefter också. :oops: Men nu får ni se hur det ser ut iaf.

Image
LK85 med kort monterat. Såg då inga som helst yttre skillnader när jag jämförde ett steg från -00 med ett från -04.

Image Espek och delar av hur det såg ut innan aktiveringen...

Image
elektroniken....stegen står bara så tillfälligt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 19:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Stegen ska upp där cdn och försteget står och cdn o försteget ska flyttas...förresten...hur är det att ha cdn ovanpå ett steg, värmen borde det inte vara nåt problem med då stegen knappt blir ljumna hur hårt man än kör.

Här kommer lite fler bilder också

Image
Espek...mmm vad jag gillar utseendet...och ljudet såklart :roll:

Image
En till...

Image
Helheten


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 19:37 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jun 05, 2004 16:45
Posts: 170
Fan va fint det blev!
Hur låter Hendrix genom detta system då? ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 19:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Underbart!!! Har aldrig hört Bold as love instrumental med sån grym inlevelse och dynamik som nu :D

O zeppelin funkar dom också, ojoj 8)

Nu saknas bara en Ikemi så ska jag väl hålla mig nöjd ett tag iaf. Men jag är faktiskt riktigt överraskad över hur bra Genkin är måste jag ändå säga. Tycker att den gör sig bra även nu när högtalare och förstärkare ligger en nivå "över" signalen. Har läst lite i tråden om Karik vs Genki och jag håller inte med de som tycker att det är vilket som vad man väljer mellan Karik och Genki. Kariken är mer rätt fram och är mycket plattare än genkin. Den har mer driv men i tune dem så åker den på fetpisk. Vi har jämfört både Karik I, II och III mot genkin på aktiva ninkor med dubbla 2250 och det var inge snack om saken. Alla som var med föredrog genkin :wink:

Men tyvärr så har jag även jämfört Genkin mot Ikemin och det var inte lika roligt för min plånbok som det var med lyssningsintrycken. Ikemin får bli nu till våren då man hunnit återhämta sig lite ekonomiskt hehe


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 20:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
daggen wrote:
Men tyvärr så har jag även jämfört Genkin mot Ikemin och det var inte lika roligt för min plånbok som det var med lyssningsintrycken.
:lol: Snitsigt formulerat!

Kul med lite andra fotovinklar också, kan tänka mig att det är rejält med tryck nu! Extra kul att spela högt när man nyss bytt upp sig är min erfarenhet, för alla utom för grannarna då....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 20:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Snyggt låter säkert lika bra som det ser ut kan jag tro :D .

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited