Tjipp
Har testat en del och kör för närvarande med en Netgear EVA 9100 som filmkälla hemma. Har utöver den ordentligt hunnit prova Tvix 6500, Xtreamer (senaste version), upplevt alldeles tillräckligt med tidigare Popcorn och väntar nu hem Tvix HD S1 som jag faktiskt har en del förhoppningar på. Som musikkällor i avseende att spela .flac skulle jag i dagsläget stryka varenda en och det beror inte på hur de spelar upp själva musiken (inte särskilt bra det heller) utan enbart pga handhavandet - uruselt är inte snällt nog som betyg! Det är många mil emellan "filmmaskinerna" och de som är mer inriktade på musik fast det är klart, allt går väl framåt?
De mer konkreta tunedem jämförelser som jag gjort är på dvd/bd baserade konsertmaterial! Där står sig Netgear rätt ok på den digitala utgången...matad in i DSi'n är det nog rätt nära en Uni SC om mina upplevelser inte spelar mig ett spratt vilket förvånar faktiskt.
Hur som helst, mina slutsatser är att de mediastreamers jag hittils provat är ämnade för film, film och film - allt annat gör dig bara arg och irriterad! Men, jag kommer inte att sluta hoppas...och jo, samma chip betyder verkligen INTE samma prestanda bland de här maskinerna heller även fast det verkar vara ngt som påstås lite här och där. Likaså reagerar de väldigt positivt på att få så bra förutsättningar som möjligt, dvs installationen är viktig!

anders@digitalinterior.se