selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 22:15

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Sep 04, 2010 22:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Vill bara tacka för en mycket trevlig tillställning, och konstatera att KK/KDS är extremt bra musikförmedlare, kul med demo i hemmiljö också

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sat Sep 04, 2010 22:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Skulle vara kul att höra mer om era upplevelser och tankar.
Kanske lite bilder? :)


Top
   
PostPosted: Sun Sep 05, 2010 02:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Inledningsvis så vill jag tacka för en trevlig stunds samvaro med er andra likasinnade på träffen. Dels så var det väldigt skoj att få ett ansikte på forumfolket och så var det ju alldeles utomordentligt gemytligt att spisa digitalt medium tillsammans. Särsklit skoj var att det var med en tjej också,som bekant så brukar Ni tjejer hör största skillnaderna,så är det i alla fall här hemma. Kul!

Mina reflextioner är lite kort sammanfattat att M140 behåller sin signatur och är rätt samma "kind of animal" inom hela spannet produkter som vi lyssnade på i eftermiddags,jäkligt bra tryck som även övertalar en billjudsskadad Linnist med krav på knuff, att det faktiskt kan låta okej om dem. Jag har tidigare uttryckt mig lite elakt om just M140 då jag anser att de saknar det där magiska i mellanregistret. Jag vidhåller att de inte berör mig på det sätt som ett par Espek/Kaber/Keltik ger med knottrig hud på armarna men de gör annnat jäkligt bra. Som exempelvis "while my guitar gently weeps" presenterades under aftonens lopp. Där tycker jag de blommade ut ordentligt.

När det gäller elektroniken så är det som vanligt,endast det bästa är gott nog om man börjar röra om i grytan.

Jag gillade Sneakyn,sjukt att det ens går att driva golvarna med den,min första reflektion var att den där tillsammans med mina piP vore en modern tappning av klassikern Linn Kan,Naim Nait,Linn Basik,någon som vill låna ut en sneaky över en helg i utbyte mot frikostig mängd öl?

Mellanstegen (som dessutom är vanställda i sina obeskrivligt fula AV chassien) känns inte som seriösa alternativ,dyrt som inte når hela vägen fram typ. DSI har iofs hel del funktioner för slanten vad jag förstod.

Frågor och undringar som jag fick var hur skillnaderna i elektronik hade upplevts med andra högtalare,jag fick på något vis känlan av att burkarnas prägel dolde mycket av det halleluja moment som väntade på att komma ut.

Hur som haver så var det absolut angenämt,spelglatt och stampa takten vänligt
(Lägg märke till sär-skrivningarna)

/Niclas

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Sun Sep 12, 2010 00:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Hittade en oskarp bild,kanske inte så skoj men,ja en bild i alla fall..

Inga större fel annat än att det var M140 och icke LK lådor,Klimaxlådorna ser i vart fall lite bättre ut. :wink:

Föredrar nästan sneaky DS lådan före VHS lådorna..

Fortfarande kan jag imponeras över trycket i M140,helt klart en riktig burk med aningen ton av Cervin Vega med allt vad det innebär.

Image

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 22:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun Sep 06, 2009 10:14
Posts: 469
Location: Luleå
haraldur wrote:
Föredrar nästan sneaky DS lådan före VHS lådorna..
:lol: :lol:

Utseendet på en typ av äldre lådor, vars namn jag inte tänker återge, gör en Lätt Kräkfärdig :mrgreen:

_________________
//Micke

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited