selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:11

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Fri Jul 09, 2010 18:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hej.

Funderar på att sälja min Linn Basik/Akito/AT95E.

Den är inköpt 1990 från Takt o Ton i Luleå av mig, så jag är den ende ägaren. Den användes flitigt några år på 90-talet. Sedan stod den mest och samlade damm fram tills för några år sedan (2005?) då jag servade den på Ljudkompaniet i Uppsala (ny olja, ny rem, nya gångjärn och en ny AT-95 istället för den gamla K5 som satt på). Jag kan skicka med K5:an om någon vill ha den....

Jag bytte även rem och satte på en ny nål i januari i år, och spelaren har gått kanske 150h sedan dess (max 3-4 skivor i veckan). Sedan i somras (Juli) har den legat nedpackad i kartong, och endast upptagen för fotografering/filming.
Spelaren är komplett med lock (lite små repor - dvs det är använt men har inga sprickor eller slag). Bilderna visar upp dammet....men det syns inte i verkligheten.
Spelaren finns i Västerås, men kartong och packmaterial finns kvar så den kan givetvis skickas om det skulle vara aktuellt.

Fler bilder kan mailas vid intresse. Jag kan tyvärr inte själv avgöra om lagret i tonarmen är fräscht eller inte - om någon undrar över det får ni tala om för mig hur jag ska avgöra det hela.... Dock sade Gunnar (?) på Ljudkompaniet inget om det när den var inne på service där.

2 saker att känna till om spelaren -
1 - Jag har bytt ut de små kablarna mellan tonarm och pickup (en gick av under ett pickupbyte och då bytte jag ut en av dem - jag kan givetvis skicka med de övriga 3 som inte byttes ut).
2 - Det verkar som om spelarens inre tallrik/axel är skev. När man spelar med den så höjs/sänks tallriken uppåt/neråt pga detta. Det är inte pga att den yttre tallriken är skev (har kontrollerat) utan troligen är det den inre tallriken eller axeln som är skev). Jag kan inte säga när detta skulle ha uppstått eller hur pass mycket det påverkar ljudet.

Pris? Ingen aning.....vad är den värd? Skicka Bud via PM.

Attachments:
SAM_0530.JPG
SAM_0530.JPG [ 138.27 KiB | Viewed 1202 times ]
SAM_0533.JPG
SAM_0533.JPG [ 124.17 KiB | Viewed 1201 times ]

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00