selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 08, 2024 09:30

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Jun 06, 2010 14:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Dom senaste dagarna har det varit lite aktivitet på Selleri. Jag har i varje fall inte fått ngt när jag har klickat på visa nya inlägg. Vill därför testa om det är ngt fel hos mig eller vad det kan vara ...

Har fö gjort en halvårscheck på Linnen och det blev som vanligt bättre ljud- jag blir lika förvånad varje gång !! Och väldigt glad :mrgreen:

_________________
Peter 18


Top
   
PostPosted: Sun Jun 06, 2010 15:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Tror detta är frukten av 2 forum att vi får lägre aktivtet, ser lite likadant ut på Melodik när jag varit in och kollat, lite poster eller rättare sagt så finns det 3 olika forum, lejonclue,Melodik,selleri

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sun Jun 06, 2010 17:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
pekka71 wrote:
Tror detta är frukten av 2 forum att vi får lägre aktivtet, ser lite likadant ut på Melodik när jag varit in och kollat, lite poster eller rättare sagt så finns det 3 olika forum, lejonclue,Melodik,selleri
Det har varit extremt få inlägg här senaste dagarna och även om man slår ihop dessa med Melodik blir det ändå inte mycket. Som Peps Persson sjöng för länge sedan, noll plus noll är noll.

Frågan är om lilla Sverige kan bära tre olika sajter med ungefär samma inriktning. Det börjar kännas som splittringen bland vänsterpartierna på 70-talet :-) Personligen skulle jag tycka det vore en förbättring om alla tre rymdes inom en sajt, en sajt med lite högre i tak. Trots allt är skillnaden mellan tex Lejonklou och Melodik inte större än att det inskränker sig till språket. Selleri är ganska lik de andra två med skillnaden att här får man i alla fall diskutera även de heliga korna...

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Jun 06, 2010 22:41 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Jag tror det är dåligt drag här på selleri för att vi alla är ganska dåliga på att dela med oss av våra hififörehavanden. Det är allt för sällan som någon berättar om jämförelser och provlyssningar av Linnutrustning. Och nog är vi väl ganska dåliga på att uppdatera våra medlemstrådar med bilder och berättelser?


Top
   
PostPosted: Mon Jun 07, 2010 11:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Feb 25, 2008 01:15
Posts: 114
eller så är det sommar ute?

Jag tror inte man behöver söka svar längre bort än så, var precis lika förra året och året innan dess ;)


//Peter


Top
   
PostPosted: Mon Jun 07, 2010 11:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Mrdn wrote:
eller så är det sommar ute?

Jag tror inte man behöver söka svar längre bort än så, var precis lika förra året och året innan dess ;)


//Peter
Dessutom brukar väl många ha det rätt hektiskt så här års, spurta på jobbet för att "hinna klart till semestern", skolavslutningar etc. Känner för min del att tiden blir lite knapp...

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Mon Jun 07, 2010 12:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Att det börjar bli sommar syns rätt tydligt på besöksstatistisken om man tittar över senaste åren så det är inget ovanligt. Brukar ta fart på hösten igen då man är mindre ute och mer i vardagsrummet.

Dock tror jag som andra här också att det beror på att det nu är två svenska forum plus Lejonklous. Förut fanns ett på engelska för hela världen och ett på svenska. Jag har aldrig upplevt att de 'konkurrerat' med varandra utan snarare varit utmärkta komplement. Två svenska med snarlik inriktning tror jag dock gör att en del inte vet var de ska posta för att få bäst respons också blir det inget alls. Verkligen tråkigt.


Top
   
PostPosted: Mon Jun 07, 2010 15:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Mrdn wrote:
eller så är det sommar ute?

Jag tror inte man behöver söka svar längre bort än så, var precis lika förra året och året innan dess ;)


//Peter
Det här med sommar tänkte jag på ett tag och det kan ju förklara en del ...
Just dom dagarna jag var inne och kollade var det fint väder och tja så kan det vara. Detta innebär kanske då att det är mer aktivitet i dag då det regnar ...

Inser också att vi går mot semestertider och det är många som har mkt att göra.

Det jag ville testa var om jag fick ngt mail när det var ngn som svarat här på Selleri och det funkade.

_________________
Peter 18


Top
   
PostPosted: Mon Jun 07, 2010 23:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Ingen som tror att det här har med saken att göra?
haraldur wrote:
Vad det beror på att vissa trivs bättre i arslet på en karl än där stickproppen egentligen är avsedd för
haraldur wrote:
Dags för ny dos droger,ögat känns som knullat med stämjärn!

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
PostPosted: Tue Jun 08, 2010 00:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
henriklh wrote:
Ingen som tror att det här har med saken att göra?
haraldur wrote:
Vad det beror på att vissa trivs bättre i arslet på en karl än där stickproppen egentligen är avsedd för
haraldur wrote:
Dags för ny dos droger,ögat känns som knullat med stämjärn!
Dom här inläggen finns ju inte på ditt forum men så mycket mer fart där är det ju inte ändå. Kolla på Faktiskt.se, bara medan jag skriver detta inlägg droppar det in flera nya där.

Nu är ju antalet inlägg inte det viktiga, det är kvaliteten på inläggen. Men om folk är rädda för att deras inlägg inte är viktiga nog, eller att de inte ryms inom "diskussionshöjden" kanske dom hellre låter bli att göra inläggen?

Mitt tips är: låt läsaren avgöra vad som är viktigt/relevant. Men underlätta för läsaren att ta del av det som känns viktigt. Dvs sortera i intresseområden och moderera hårt så inläggen hamnar på rätt plats!

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited