selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue May 14, 2024 00:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: DIOTRÄFF
PostPosted: Tue Jun 01, 2010 01:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Innan semesteruppehållet vill jag höra om det finns intresse för att hedra den lille mannen med för mig den odödliga rösten "the sound of youth" hifi snack och tunedemskit förbjudet denna kväll,ren rock´n´roll god mat & dryckär det som gäller när man vinkar av RJD!

One day in the year of the fox
came a day remember well
when the strong young man of the rising sun heades the tooling of the tooling of the great black bell one day in the year of the fox when the bell begun to ring

hen the time has has come for one to go to the temple of the king..

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: DIOTRÄFF
PostPosted: Tue Jun 01, 2010 22:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jag är intresserad men har nog svårt att "komma loss" :(

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject: Re: DIOTRÄFF
PostPosted: Wed Jun 02, 2010 08:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Tue May 23, 2006 09:38
Posts: 539
Location: Luleå
Samma här speciellt efter att man läser sånt här vilka idioter!!! :evil:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7221758.ab

_________________
Källa: LP12 (Kore-Radikal-Akito-Adikt),MajikDSM
Riaa: MajikDSM
Försteg: MajikDSM
Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.


Top
   
 Post subject: Re: DIOTRÄFF
PostPosted: Wed Jun 02, 2010 11:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Mjo,läste det där,sjuka jävlar,de har åsikter om Sverige också med åsyftning till Åke Green affären. Vidare kallar man Storbritannien Sodomiternas ö,vilket knappast kan missförstås.

Vad det beror på att vissa trivs bättre i arslet på en karl än där stickproppen egentligen är avsedd för är jag inte rätt man att bedöma men att det är Satans förtjänst känns långsökt.

On topic:
vore kanske utopi men att låna sig ett par Cervin Vega DC1515,ställa upp mot stugväggen med sidan som vätter mot Pite Havsbad ungefär i midsommartid,grilla karre och ha några i förväg gräddade potatisgratänger ett antal backar 4,2 or (så man hinner avnjuta många innan yrseln slår till)

Lilla varianten:
Skicka iväg familjen,samma krubb men inomhusvistelse,gästerna väljer elekronik,Pi-P eller Aktiva Linn Keilidh. Med lite tur kanske låna Profundusbasarna av Robban för mer "slam"

Plattor som kan vara tänkbara:
Rainbow on tour1977,debutplattan från 75,Heaven and hell,butterfly ball,holy diver.

Detta "anno diablo" är nog bara början,någon skrev att inom en femårsperiod får vi nog vara beredd på att fler tackat för sig.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: DIOTRÄFF
PostPosted: Wed Jun 02, 2010 15:08 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Mon Mar 07, 2005 01:08
Posts: 89
Lite fint att läsa om DIO: http://www.dn.se/blogg/bokbloggen/2010/ ... onder-7235
Och den här för all del för den som gillar att läsa: http://isabellestahl.wordpress.com/2010 ... orvandlas/


Top
   
 Post subject: Re: DIOTRÄFF
PostPosted: Mon Jun 07, 2010 00:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Tack för det,jättefint skrivet!

Efter god söndagmiddag så kördes det hårdrock här ända fram till det att jobbet strax skulle börja..

Rotade fram K-Tels LP "Axe Attack Vol II" från 1981 att värma elektroniken med. Sanslöst bra musik,kanske mindre bra ljud för att vara vinyl men vaffan! Intressant tidsdokument på flera sätt,man har lyckats samla Iron Maiden med originalvokalisten,tillsammans med bandet Samson,där Bruce Dickinson gör låten "Earth Mother" Blir så fel att det blir rätt,Black Sabbaths "Die Young" med DIO som vokalist,David Coverdales Whitesnake,"Aint no love in the heart of the city" Och Scorpions "The Zoo" Slutligen Priest "United" !!

Därefter bläddrades det hejdlöst i skivsamlingen varpå följande plattor halades fram och spelades:

Iron Maiden: "The number of the beast" -Hallowed by the name!! Texthäftet fram och allsång i soffan...

Kiss: Tar oss tillbaks till 1975 och låten "Black Diamond" Lite för raka riff och kommersiellt för mig men likväl så förbannat bra!

Ozzy Osbourne: "The ultimate sin" Transportsträcka till nästa platta ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ..

Judas Priest: "Stained class" från 1977,-Beyond the realms of death,känns klart självbiografisk,"keep the world with all that sin,it aint worth to living in,i leave it all behind.." Han trädde väl fram i den vevan och talade om hur det låg till?

Motörhead: "Die your bastard" Skitigt hammrigt basspel när det är som bäst,köpte plattan i Finland för 30 år sedan i en galleria som jag för övrigt gick vilse i på vägen ut..

Led Zeppelin "II",-Whole lotta love..

Deep Purple "The book of talesyn" och låten -Anthem

Deep Purple "Who do we think we are" från 1973 och spåret -Rat bat blue,Höll i denna veva en för mig givande monolog för min fru Beatrice om likheterna Whole lotta love och sagda låt och att liksom Zeppelin varit tongivande och pekat ut riktningen för Purple.

Nu började det vara hög tid att bege sig till jobbet så stunden hade kommit för Rainbow on stage plattan.

Drog upp LK1án ett par snäpp,lade på låten "Catch the rainbow" och grät mig igenom hela låten,eller med andra ord hela sidan på LP-skivan!!

Beatrice kommenterade det hela med att hon nog aldrig insett hur stor jag ärligt ansett DIO vara som vokalist.

Själv är hon uppvuxen med en lillebroder som lyssnade på Kiss AC DC och Metallica mest för att vara hård och därmed ansåg hon att det var ungefär vad hårdrock handlade om.

Nu ska ingen större skugga falla över honom ,han har en Linn anläggning och vågar av någon anledning inte lyssna på mina piP trots sin övertygelse att Keilidh spöar dem alla dagar i veckan.

Nåväl,detta var bara en liten repetition inför sommaren...

Xanlin,Lippoman,Andkan och ni övriga inom vettigt räckhåll,vad säger ni,ska vi ha en musikafton inom en framtid och kanske hedra den lille mannen med den enorma rösten,det kunde ju i vart fall vara temat för kvällen om än det även spelas Steve Gibbons eller annan Linn certifierat media.

Hoppas ni har överseende med stavfelen=inga läsglasögon..

_________________
Tung Old School Linnist


Last edited by haraldur on Mon Jun 07, 2010 00:13, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: DIOTRÄFF
PostPosted: Mon Jun 07, 2010 00:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Dubbelpost!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: DIOTRÄFF
PostPosted: Wed Jun 09, 2010 11:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
haraldur, dina inlägg är behållningen på forumet numera :!:

Dio var en lysande bra sångare men håller Gillan främst, tätt följd av Coverdale.
Men topp tre är inte illa pinkat.
Kolla detta klipp, Dio har gjort en mängd höjdarinsatser.
http://www.youtube.com/watch?v=KlMTA9HX0uY&NR=1
GRYMT bra!!!

Gillan o Coverdale kan fortfarande vid 50+ (eller är de närmare 60?), kolla youtube-klippen
Detta är så innibomben bra så man vill bara gråta! :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=N83wy88MMYo
http://www.youtube.com/watch?v=Gyj01YnO ... re=related


Top
   
 Post subject: Re: DIOTRÄFF
PostPosted: Thu Jun 10, 2010 18:54 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Dec 30, 2009 18:36
Posts: 43
Dio var mycket bra både som sångare och textmakare.
Tragiskt, cancern skördar skoningslöst.

We'll know for the first time if we're evil or divine we're the last in line.


Grymt imponerad av Ian. Han har jag personligen som nummer uno av alla sångare på rock sidan,Tack för den länken sportbilsentusiasten,

_________________
Let me stand next to your fire


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited