selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 17:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Wed Apr 21, 2010 12:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Stephan wrote:
Jag är övertygad om att PM:en på sida två är fabricerade.
Vad grundar du det på?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Wed Apr 21, 2010 14:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
Intuition

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Wed Apr 21, 2010 15:38 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Inlägg om report-knappens synlighet (eller brist därav) flyttade hit.


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Thu Apr 22, 2010 02:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Citerar mig själv i ett PM då det kan bringa klarhet i bildspelet:
"Lade på kul ut en liten bildgåta under tråden Ondsdagskul,vi lirade lite Ted Gärdestad Bea och jag i går kväll. Du vet han som har så naiv spröd röst enligt Lejonklou om man streamar med en Klimax DS men så totalt obegriplig med ett piano som säger klang klang och en röst som är intetsägande genom en japansk källa..

Allt godis står på stugan utom ett LK1+DIRAK(med taskig polystyrenekonding på höger kanal och hörbart brus)ett LK" och ett 5105 samt JVC Spelaren..

Pip-arna har jag inga stativ till utan de står på varsitt tillfälligt underlag bestående av en stycken PC -med ett liggunderlag emellan och den andra högtalaren stående på en träpall och ett ligguderlag. Öhmans skumgummi väntar jag på fortfarande så det står ett par tunna spjälsängsskumgummin,ett bakom vardera högtalaren. Rummet är totalfel på alla sätt och vis men jag har funnit att denna väggen i alla fall spelar någotsånär.

Hur lät då Ted Gärdestad?
Vi började med spåret där han är tre år och sjunger att "Jag är Ted och jag har mina bröder,jag har sportstjärnans rytm i mitt blod" kompad på strebroderns gitarr,brodern som för övrigt bara är något år äldre, xxx troligtvis en nylonsträngad Landola. Frågan är om en DS gör honom mer spröd och naiv än så här?

När sedan det gulliga introt kling klongar av så vaknar piP arna till liv och levererar en alldeles utomordentlig Ted Gärdestad med allt vad det innebär. Jag slås av tanken på vilka fanstastiska och välljudande system de måste ha haft hos gemene man på sjuttiotalet då han slog igenom eller var det Polar och Stikkan Anderssons förtjänst allena? Jag menar inte skulle han väl ha blivit känd annars?

Att det är en ljus och hård inspelning lär visa sig vad du än prsenterar materialet på,i synnerhet när akustikbehandling av rummet är av minst betydelsen medan det viktigaste är att köpa det dyraste och bästa. -Sorce First!

Nu menar jag inte att man ska ha så dålig elektronik som möjligt heller,jag beställde elektrolyter och polystyrenekondingar samt en ny laser till den sista Kariken i går. När de alla snurrar så ska det vara linn för hela slanten...

Innan vi åkte hem från stugan i går så körde vi lite med dina högtalare,jag hade fått en promoplatta av Robban som spelar kontrabas i Euskefeurat. Goddamn vad jag gillar dina Kaber! Det går att spela riktigt högt också samtidigt som det lirar på enormt bra. Rummet kanske skulle behöva dämpas ner någon tiondels sekund vilket märks då man krämar på. Å andra sidan så blommar det ut långt tidigare och man slipper känslan av vadd i öronen..

På plattan gör de en unplugged version av "det mesta rår nog spriten för" med slide bland annat och ett härligt gung. Bea var grymt imponerad! Sedan lirade vi Simon & Garfunkel live at central park med stor behållning. Innan vi åkte hem så rotade jag fram "come taste the band från 1975" med Deep Purple och låten "Dealer"

Snacka om Vinylheaven!

Sedan är ju David Coverdale som bäst tillsammans med den här Purple uppsättningen!!

Som sagt jag hör av mig och än en gång stort tack för att jag fick ärva ditt välljud!
Kanske jag nämnde "XXX-tolvan" som jag kanke får köpa? I så fall så kan din svarv till förmånlig peng få flytta hem igen:-)
"

Jag lade ner kanske en timme på att skriva ett högst konstruktivt inlägg med reflektioner,tankar och även en och annan gliring xxx,emelllertid så blev det timeout och som kanske tur var så hann jag bli utloggad och meddelandet försvann ut i cyberspace.


Kortfattat så ifrågasatte jag inte om en människa tycker sig uppleva att perkulatorsladdar eller lödtenn kan framlyssnas och påstås ta en männsika till himmelska höjder och kränga dem för en av pöbeln ansedd rimlig peng eller att momentdra element och bultförband för att ta lyssnaren till nirvana,likväl så kan man hålla för sig själv sina åsikter om vad jag kan tänkas ha för orsak till att påstå att det låter bra när jag säger det.
Att man inte förstår sig på musik eller hur man lyssnar till den. Att metoden är fel och så vidare.

Jag är inte den mest lättretade men då det väl sker så sitter det i vääldigt länge och jag kan vara väldigt tungsint. Antar att det är farsarvet. Att en tomte kan få påstå vadsomhelst medan en annan vackert ska ta emot vad "hedersknyffeln" vräker ur sig.

Sånt gör mig förbannad..

Enough said,jag är beredd att gå vidare men visst kan man behandla varann med respekt,är det för mycket begärt?

/Niclas

Plockade bort personangrepp. //Ayn

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Thu Apr 22, 2010 07:38 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Självklart ska alla behandla varandra med respekt här på forumet. Därför ska påhopp och nedsättande formuleringar i inläggen som skrivs undvikas - detta gäller alla! Personliga vendettor får ni lösa i PM, eller varför inte slå varandra en pling för att reda ut saken. Stämningen i den här tråden är nog infekterad som den är, och om det fortsätter tramsas och tjuvnypas börjar det tyvärr bli dags att låsa tråden. Låt oss hjälpas åt att undvika att sådana åtgärder behöver vidtas!


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited