selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 17:25

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Mon Mar 29, 2010 19:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
haraldur wrote:
En del påstår sig få en riktigt riktigt byxsskott av att köpa en framlyssnad och utsorterad nätsladd från en perkulator. Det är helt okej för mig om man anser det vara "det bästa"

Jag som inte hör den skillnaden eller värdesätter kabeln på samma sätt kan väl få påstå det utan att ifrågasättas som rektalslickare?
Tycker också det är lite låg nivå, jag fattar inte alla hifi-termerna i inläggen? Vad menas med byxskott och rektalslickare?

Har det något med kablar och silikon att göra eller vad? Har nog för lite erfarenhet för att hänga med i debatten...


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Mon Mar 29, 2010 19:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
[Naim]-(Linn) wrote:
hardcorelinnie wrote:
Jag har en känsla av att många av de positiva omdömena snarare bottnar i begränsade personliga erfarenheter än att apparaterna/anläggningarna faktiskt presterar särdeles bra.
Jag får en känsla av att det här riktar sig framför allt till trådskaparen, som håller på att vidga sina vyer. Som om det vore ointressant eller kanske ett svek? Men inte är det någon brist på vare sig personliga erfarenheter eller kvalitetsnivå/faktabevis - kan ju vara svårt få till i text. Och innehållsfattigt bara för att man inte driver den självklara tesen att Linn är bäst - no matter what?
Nej, trådskaparen skall inte alls känna sig särskilt utpekad även om lite mer strikta jämförelser hade varit mer givande, men det är ju lättare att önska än att faktiskt genomföra.


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 09:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Bill50x wrote:
Om vi utgår från Haraldurs målande beskrivningar så är dom lika lättförståeliga och tydliga som när en tunedem-anhängare pratar om att följa melodin lättare eller någon annan liknande beskrivning.
För dig är det nog så. För oss som använder Tune Method för att jämföra prestanda så är skillnaden total. Det första är roande men substanslöst dravel, det andra konkret och användbar information. Ungefär som skillnaden mellan färgglatt klotter och text.
Bill50x wrote:
För övrigt verkar många här på Selleri ha en otroligt stor erfarenhet av marknadens apparater eftersom man ofta är snabb att dissa positiva omdömen om dessa...
Direkt erfarenhet är en fördel om man ska uttala sig om en produkt. Rätt vanligt är dock att vi använder vår samlade erfarenhet och intelligens för att dra rimliga slutsatser. Låt säga att någon dyker upp på Bordeaux-klubben som påstår att Franskt Lantvin från 1985 är det bästa vin som nånsin gjorts. Behöver det påståendet tas på allvar? Måste deltagarna provsmaka hans medhavda flaska för att kunna förkasta hans påstående? Självklart inte.

På samma sätt förhåller det sig med påståenden i stil med att det krävs Akurate-system med 242 för att slå ett par piP, matade med en Rotel-CD och en gammal Luxman-förstärkare. Alla med en gnutta erfarenhet förstår att såna uttalanden är substanslösa. Det handlar om prestanda mätt med helt olika måttstockar.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 10:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Lejonklou wrote:
På samma sätt förhåller det sig med påståenden i stil med att det krävs Akurate-system med 242 för att slå ett par piP, matade med en Rotel-CD och en gammal Luxman-förstärkare. Alla med en gnutta erfarenhet förstår att såna uttalanden är substanslösa. Det handlar om prestanda mätt med helt olika måttstockar.
Nej, det är inte substanslöst. Alla med en gnutta erfarenhet och vidare vyer förstår att det handlar om prioritet. Vilka nackdelar man accepterar i ett system, vilka prestanda som är önskvärda. Det har gjorts jämförelser med Formel 1 och en sådan bil är absolut snabbast runt en given bana. Sedan kan man fila på vinginställningar, gummits hårdhet osv för att vinna några hundradelar runt banan. En "vanlig" sportbil har inte en suck oavsett vad man gör med den. Så pratar vi i termerna komma runt snabbast möjligt så är F1 ett säkert tips. Snabbast runt kan då jämföras med att förmedla det musikaliska uttrycket på bästa sätt.

Men, om jag ska till affärn och handla är F1:an inget bra val. Inte om jag finklädd vill köra i regnväder. Eller om jag har en bilbudget som understiger 100 miljoner. Då finns det ett antal sportbilar för några miljoner som kan vara ett rimligt val. Ferrari gör ju sådana också. På samma sätt kan det vara med sin musikåtergivare, man kanske gör vissa eftergifter på rytm/förståelse/etc för att uppnå tex djupare bas eller vad det nu kan vara. Eller bara för att komma billigare undan.

Och tro nu inte att det bara är Linn som kan förmedla musikalitet, det finns en viss tendens här att ha den åsikten. Möjligen accepterar man Naim och, som några fattigare kusiner från landet, vissa andra billigare engelska märken.

Jämförelsen med ett Lantvin från 1985 haltar, möjligen kan man jämföra en 599:- Siba-kombo med en sådan. Men piP? Har du någon aning om vilket arbete och forskning det ligger bakom den konstruktionen? Jag är övertygad (utan att veta givetvis) att det är minst lika mycket jobb nerlagt som på din Slipsik. Att IÖ har en annan approach och arbetar ur en annan synvinkel med sina konstruktioner är knappast någon hemlighet, men det är ju slutresultatet som räknas, eller hur? Har du hört piP själv? Antingen med "krafs" som drivning eller i ett fullvärdigt Linn-system i övrigt? För övrigt har såväl Rotel som Luxman (den senare åtminstone historiskt) ett gott rykte på marknaden även bland krävande konsumenter. Nu är fokuset på just piP kanske lite olyckligt, det är inte världens bästa högtalare på något sätt. Men se den som ett exempel på något annat än Linn som har sina förtjänster.

Kanske är det så att när man viger sitt intresse åt en enda fabrikant så kommer till slut skygglapparna på. Man jämför hela tiden apparaterna inbördes och varje litet (och dyrt) framsteg kallas för enormt, fantastiskt och övriga superlativer. Att konkurrenterna kanske gör samma eller större framsteg lägger man inte märke till. Något som talar till Linns fördel är att innehavarna ofta är kunniga, intresserade - och vet hur viktigt det är att sätta upp grejorna på rätt sätt. Detta slarvas det ofta med bland "icke-linnare". Kanske en anledning till att det inte alltid låter så kul hos "vanligt folk"?

Om man nu skulle fortsätta med vinjämförelser, man kan se Frankrikes kvalitativa tillverkning som Linn. Men det finns uppstickare som inte alls är lika välkända men gör väl så goda viner, Libanon tex. Men för en Frankofil så är det fortfarande franska viner som är bäst oavsett vad som händer i övriga världen.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 11:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Bill50x wrote:
Nej, det är inte substanslöst. Alla med en gnutta erfarenhet och vidare vyer förstår att det handlar om prioritet. Vilka nackdelar man accepterar i ett system, vilka prestanda som är önskvärda. (...) Eller bara för att komma billigare undan.
Här tycker jag att du är lite väl långt av banan. För det första så finns det många här med rätt mycket mer än "en gnutta" erfarenhet. För det andra så är alla helt överens om att det intressanta är prestanda per krona. Det vet du redan och jag fattar inte att du tar upp det i det här sammanhanget?
Bill50x wrote:
Och tro nu inte att det bara är Linn som kan förmedla musikalitet, det finns en viss tendens här att ha den åsikten. (...)Kanske är det så att när man viger sitt intresse åt en enda fabrikant så kommer till slut skygglapparna på.
Tröttsamt igen. Känner du inte dig lite dum när du skriver det till någon som tillverkar egna produkter?
Bill50x wrote:
Jämförelsen med ett Lantvin från 1985 haltar, möjligen kan man jämföra en 599:- Siba-kombo med en sådan. Men piP? Har du någon aning om vilket arbete och forskning det ligger bakom den konstruktionen?
Jag tror att Fredrik i sin jämförelse syftade på skräpelektroniken som användes (i salig blandning) för att driva piP under ovan beskrivna samkväm.
Bill50x wrote:
För övrigt har såväl Rotel som Luxman (den senare åtminstone historiskt) ett gott rykte på marknaden även bland krävande konsumenter.
Jodå, jag köpte själv en Rotel-CD av Fredrik 1992, det var första gången vi träffades :D Jag tror att han har lite koll på vad Rotel presterar.

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 13:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Jag tror inte på att jamsa med. Jag tycker inte att alla åsikter väger lika tungt. Jag tror att man ibland måste säga som det är, utan artiga omskrivningar och svarande på pseudoresonerande inlägg som ständigt upprepas tills ingen orkar säga emot.

Det här är ett Linnforum, för Linnentusiaster. Vi befinner oss på avdelningen Linn HIFI. Naim, Rega, ATC, mina produkter och annat som ibland uppskattas av Linnfantaster är hänvisade till avdelningen Övrigt. Forumets huvudinriktning är nämligen Linn.

Likväl sitter det ett antal tramspellar och spekulerar i huruvida Linns grundfilosofi kanske är helt överskattad och hur farligt det är med skygglappar och märkesdyrkande. Och varje gång Linn ifrågasätts och jämförs med skitmärken så nickar de instämmande och kallar det fräscha tankar. Överförfriskade inlägg blir till friskt blod.

Om det här vore en Harleyklubb så har den invaderats av piprökande tomtar på moped som tutar runt och säger "min går jättefort!" och "luften är fri, luften är fri!". Den troliga utvecklingen är att de seriöst intresserade och de som faktiskt har koll åker någon annanstans.

Om du är den sista entusiasten som loggar ut, glöm inte att plocka ner Linnskylten.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 14:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Lejonklou wrote:
Om det här vore en Harleyklubb så har den invaderats av piprökande tomtar på moped som tutar runt och säger "min går jättefort!" och "luften är fri, luften är fri!". Den troliga utvecklingen är att de seriöst intresserade och de som faktiskt har koll åker någon annanstans.
:mrgreen:

Du har en poäng här (och som i mycket annat också).

Och jag menar inte att vi på detta Linn-forum ska invadera sidorna med allsköns skräp även om jag själv är far till en del av det... Däremot så tycker jag fortfarande med en tomtes envishet att source first, tune dem (och PRAT) osv ska kunna diskuteras. Framförallt eftersom det verkar läggas olika stor vikt vid dessa saker i olika delar av världen och och även bland de som har kompletta Linn-utrustningar så kan det vara läge att hålla sig a jour med andra tankar.

Även om det kommer in mycket "skräp" när man diskuterar så är det ändå väsentligt att det inte bara blir ryggdunkande och slätstrukenhet hela tiden. Det är lite väl mycket navelskådande ibland, även om detta är ett dedikerat Linn-forum.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 15:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Lejonklou wrote:
Jag tror inte på att jamsa med. Jag tycker inte att alla åsikter väger lika tungt. Jag tror att man ibland måste säga som det är, utan artiga omskrivningar och svarande på pseudoresonerande inlägg som ständigt upprepas tills ingen orkar säga emot.

Det här är ett Linnforum, för Linnentusiaster. Vi befinner oss på avdelningen Linn HIFI. Naim, Rega, ATC, mina produkter och annat som ibland uppskattas av Linnfantaster är hänvisade till avdelningen Övrigt. Forumets huvudinriktning är nämligen Linn.

Likväl sitter det ett antal tramspellar och spekulerar i huruvida Linns grundfilosofi kanske är helt överskattad och hur farligt det är med skygglappar och märkesdyrkande. Och varje gång Linn ifrågasätts och jämförs med skitmärken så nickar de instämmande och kallar det fräscha tankar. Överförfriskade inlägg blir till friskt blod.

Om det här vore en Harleyklubb så har den invaderats av piprökande tomtar på moped som tutar runt och säger "min går jättefort!" och "luften är fri, luften är fri!". Den troliga utvecklingen är att de seriöst intresserade och de som faktiskt har koll åker någon annanstans.

Om du är den sista entusiasten som loggar ut, glöm inte att plocka ner Linnskylten.
+1


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 15:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
Lejonklou wrote:
Jag tror inte på att jamsa med. Jag tycker inte att alla åsikter väger lika tungt. Jag tror att man ibland måste säga som det är, utan artiga omskrivningar och svarande på pseudoresonerande inlägg som ständigt upprepas tills ingen orkar säga emot.

Det här är ett Linnforum, för Linnentusiaster. Vi befinner oss på avdelningen Linn HIFI. Naim, Rega, ATC, mina produkter och annat som ibland uppskattas av Linnfantaster är hänvisade till avdelningen Övrigt. Forumets huvudinriktning är nämligen Linn.

Likväl sitter det ett antal tramspellar och spekulerar i huruvida Linns grundfilosofi kanske är helt överskattad och hur farligt det är med skygglappar och märkesdyrkande. Och varje gång Linn ifrågasätts och jämförs med skitmärken så nickar de instämmande och kallar det fräscha tankar. Överförfriskade inlägg blir till friskt blod.

Om det här vore en Harleyklubb så har den invaderats av piprökande tomtar på moped som tutar runt och säger "min går jättefort!" och "luften är fri, luften är fri!". Den troliga utvecklingen är att de seriöst intresserade och de som faktiskt har koll åker någon annanstans.

Om du är den sista entusiasten som loggar ut, glöm inte att plocka ner Linnskylten.
Amen


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 16:22 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sat Mar 20, 2010 21:30
Posts: 11
Men jösses vad upprörda ni är :shock: Sitt i båten är ni snälla.

Det är klart om någon klampar in på ett märkesbundet forum T.ex Carlsson-avdeningen eller för all del Ino-avdelningen på faktiskt.se så skulle dom säkert bli hänvisade till en avdelning där "dom inte stör" Kan lite förstå att det reageras som det gör här.

Men lite överraskad är jag att det inte finns nyfikenhet på andra produkter är jag allt.

Jag skall inte störa eran tillvaro nämnvärt, men kommer såklart att läsa om vad som händer på Linn-fronten på ert forum.

Om någon är intresserad av min ombyggnad av mitt rum som Ingvar Öhman ritade och följa bygget så är ni välkomna att titta in på denna länken.

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 578#954578

Jag hänvisar dit för att slippa hugg å slag bara för att, i´m a lover not a fighter.

Väl mött..


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 16:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Efter som det för Lejonklou tycks vara viktigt att få sista ordet så ska kan få det. Jag har som tidigare sagts ingen vinning på än det ena eller det andra. Att ta ner Linnskylten blev jag däremot just nu efter sista inläggen väldigt motiverad till att göra. Antar att det har med mina fötters storlek att göra. Du använder precis som tidigare påtalats din auktoritet i dina retoroiska inlägg,som vanligt sällan mer vetenskapligt understödd än vad du beskyller mig för att vara. Likt en Jesus far du fram med liknelser som inte allt för sällan är skapligt vilse i pannkakan. Å andra sidan så är det troligen ingen som törs ifrågasätta dig här inne.

Jag funderade ett tag imed mitt eget återfalll vart mina gamla Linnvänner tagit vägen nuförtiden,först så filosoferade jag i att det troligen handlade om att man befann sig i andra skeenden i livet och så vidare. Sedan så började jag nysta i det hela och ringde helt sonika runt till de personer jag minns från förr. Märkligt nog så höll flertalet på med Hifi fortfarande men jag fann bara två eller tre som fortfarande hängde kvar vid märket Linn. Mig själv inräknat:-) Kanske vi inom klubben insåg att man vågade testa annat och kan ha mer än en religion?

Vi ska framledes med fokus för trevligt umgänge, köra lite träffar,spela på olika system och produkter, äta och dricka gott,precis som på Öronvaxtiden,Dock så får ni inte höra om dessa upplevelser i från mig i alla fall,den saken är säker. Hur var det nu igen?,en apa som målar tavlor eller,komma på bourdeauxklubben med en flaska lantvin från1985 och påstå att den är särdeles god? För dem i närheten och som är intresserade av att komma och vara med så är det bara skoj ju fler vi blir inom ramen av vad som får plats. Ingen kommer att avkrävas samma syn på hur det låter som "ledaren" utan hur man upplever att det låter är din egen åsikt som du absolut äger din rätt till att inneha och uttrycka. Även om det skulle vara så olyckligt som att exempelvis ett par M140 får stryk av ett par piP.

Jag förstår att påståenden som går emot Lejonklous sanningar måste vara icke önskvärda. Klart att sådana som mig bör tystas ned. Tror dock att jag väckt ett par funderingar i den egna sfären i vart fall,PMén har regnat in bara under ett par dagar har jag fått några uppmuntrande PM.
Avslutar med att saxa in ett par och klipper bort avsändarna.

Tjingeling!/Niclas

låter spännande!
Ser fram emot fler rapporter från era sessioner.
Skrivit ut Manifestet i smyg på jobbet och det ska bli intressant att ta del av IÖ:s filosofi.

Kör ju själv med DIY Vifa stativare i dag och har plöjt igenom dessa linn burkar tidigare.

Nexus -> Ninka -> Komponent 110

Körde Ninka aktivt ett tag med 5125 men tycker aldrig att det tilltalade mig riktigt. Visst snabbt och tajt men dynamik, närvaro och andra parametrar som ligger utanför tundem perspektivet saknade jag. Det blommar liksom aldrig ut som Bill här på forumet brukar skriva

Ino Audio eller IÖ har kanske hittat den vinnande formulan?

MVH
XXXX

Hej
Har du fått tag på några Pip ännu?

Jag hoppas att du tar dig tid att aktivera dina Kaber, nu när du har allt på plats.
Modifieringen av själva högtalaren tar ju lite tid, men jag lovar att det är värt det...

Visst är det inte speciellt högt i tak på forumet ibland, och vad som stör mig är alla som svarar utan själv ha lyssnat på det ena eller andra, utan bara hört vi omvägare eller läst på forumet. Vissa saker ekas, tills det blir en sanning.

Ibland frestas jag att skriva lite mer elakt, men jag har insett att det inget tjänar till. Ett slag man inte kan vinna med sakliga argument.

/XXXX


Hej Niklas,Kan du skicka mig en kopia på Öhmans Manifest? Det vore schysst i så fall. Jag har själv funderat rejält länge på ett par piP men det törs man ju inte erkänna här inne:-) Jag brukar vara in och läsa det du skriver och det är ju så jäkla bra. Jag misstänker att du är dålig för Fredrik Lejonklous ruljans,han skulle nog inte misstycka ifall du tonar ner lite
Vänligen: XXXX

Yo haraldur!
Ja vad fan säger man,Sanningen är ett virus. Du tar ju ifrån dem deras tro,för att inte tala om hela Lejonklous affärside. Vem vill ha ett par framlyssnade sladdar av honom när du påstår att det är en kaffebryggarkabel från bauhaus eller påstår att det är ormolja i hans lödtenn. Nä,ta och kom över till oss på faktiskt.se i stället. Du är inne i en återvändsgränd,full av döva och blinda och deras ledare som inte villa att de ska se.

vi hörs /XXXX

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 16:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
haraldur wrote:
Nä,ta och kom över till oss på faktiskt.se i stället.
+1

Hejdå!

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 17:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Bassman och Haraldur:

Jag tycker att det är intressant med era reportage/inlägg, ser gärna fortsättning på dessa här
på selleri, oavsett vad ni testar och donar med. Men skippa snacket om "ledare" och typ att
"ingen törs säga mot Lejonklou" etc.

Till er "som inte törs säga något":

Tala ur skägget, vad vinner ni på att sitta tysta hemma vid datorn?

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 17:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
henriklh wrote:
haraldur wrote:
Nä,ta och kom över till oss på faktiskt.se i stället.
+1

Hejdå!

Varför då?

/M

PS: Öhmans manifest har jag sedan länge hemma i datorn, intressant och lärorik läsning. DS.

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 
 Post subject: Re: Schysst Onsdag!
PostPosted: Tue Mar 30, 2010 17:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Bra där haraldur! Bevisa att du har stöd genom att publicera PM. Stor humor!

Så otroligt patetiskt att läsa kommentarer som syftar på att folk inte skulle kunna bygga upp en egen uppfattning och egna erfarenheter utan blint följa vissa personer. Så upplever jag det inte alls på selleri. Det måste ligga en stor mängd avundsjuka bakom såna uttalanden. Jag trodde att vissa här var vuxna men jag hade visst fel.

/ j


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited