selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 18:04

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

Vore det bra med en separat avdelning för att kunna sälja/byta skivor?
Poll ended at Wed Oct 27, 2004 22:39
Ja 72%  72%  [ 13 ]
Nej 17%  17%  [ 3 ]
Bryr mig inte 11%  11%  [ 2 ]
Total votes: 18
Author Message
PostPosted: Thu Oct 07, 2004 22:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
murmeldjuret frågade varför man inte kan sälja cd och lp-skivor på forumet, ganska bra fråga tycker jag. Fritt fram att vädra åsikter om saken här. Har själv mina åsikter i frågan men ska hålla lite på dem. :D

// Sony


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 08, 2004 00:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Så länge det är en separat avdelning är det ju ganska lätt att inte läsa den avdelningen om man inte är intresserad.. så ett "självklart" blir mitt svar. Fast jag kommer inte läsa den :D.

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 08, 2004 10:14 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Som du säger Daniel så bör den nog särskiljas från nuvarande säljes-avdelningen. Vi har redan nog många olika avdelningar. Det jag tänkte var att vi kunde ersätta 'Bytes' med denna så eftersom den används så lite. Vill man promt byta så är det ju bara att sätta en passande rubrik i 'säljes'.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 08, 2004 14:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Går att börja med en avdelning där köp och sälj annonser av skivor blandas och sen beroende på intresse går det att göra om vid ett senare tillfälle. Tror som du säger Sony att bytes avdelningen skulle gå ta bort.
Jag skulle tex. kunna tänka mig att köpa någons ex. av Los Lobotommys. Fast mer om det i en senare ev. egen avdelning.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 08, 2004 18:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Självklart ska man väl kunna köpa och sälja fonogram här! Det är ju musik alltsammans handlar om.

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 09, 2004 18:07 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Bytes-avdelningens annonser är nu flyttade till säljes-avdelningen så att den kan ge plats för en särskild annonsplats för cd-skivor. Att vi inte tänkt på det förut! Och att ingen frågat efter det?!? :shock:

Musik på film tänkte vi (mest jag, men tror att övriga mods också tycker det är ok..) även ta bort eftersom den ändå bara används vid enstaka tillfällen och då kan sådana ämnen lika gärna tas upp i musik-delen. Onödigt med avdelningar som inte används.

// Sony


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 09, 2004 19:56 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
Sony wrote:
Bytes-avdelningens annonser är nu flyttade till säljes-avdelningen så att den kan ge plats för en särskild annonsplats för cd-skivor. Att vi inte tänkt på det förut! Och att ingen frågat efter det?!? :shock:
du får gärna skriva vem som tipsade...

en fråga bara: varför tog du bort bytes? du kan väl lägga till ett extra forum för musikförsäljningen... bytes användes ju!! :shock:

_________________
Murmel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 09, 2004 20:09 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Står ju högst upp här...

Bytes användes väldigt lite, har bara varit ett par annonser där på över ett år, och vill man prompt byta så är det ju bara att skriva det i rubriken på säljesavdelningen: "Katan säljes eller bytes mot Ninka+pengar" istället för "Katan säljes"...

Har vi för många avdelningar så blir det bara rörigt, de avdelningar som används mycket är ju 'Diskutera Linn', 'Musiken' samt 'Medlemspresentation'. Visst är det bra att ha flera olika avdelningar, men används de nästan aldrig är det ju ingen vits..

När får man förresten se bilder på ditt system under den avdelninge, skulle vara grymt kul att se! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 10, 2004 10:29 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
Sony wrote:
Står ju högst upp här...
Ah, missade. trodde dock att jag skulle få cred i sticky-tråden under skivkategorin...

_________________
Murmel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 10, 2004 10:36 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
Sony wrote:
När får man förresten se bilder på ditt system under den avdelninge, skulle vara grymt kul att se! :D
:P :P :P

vem vet, en dag kanske! 8)

_________________
Murmel


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited