selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 12, 2024 13:01

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Akustikpaneler i kubik!
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 18:33 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Någon som har hört musik i ett proffs-anpassat hifirum? Dämpning anpassad för helt jämn dämpning över hela frekvensspektrat och speciella basfällor för att ta bort baspucklar i rummet. Mätning av efterklang för olika frekvenser osv...

Länk

Lite coolt om man hade ett rum på 25m2 över, även om det knappast kan anses som diskreta akustiska förändringar...tror ni det skulle vara värt det om man hade ett system i prisklassen där man får en hyfsad ny bil för pengarna?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 19:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
För hemmabiobruk skulle jag kunna tänka mig ett specialanpassat rum men den där profileringen på väggen är inte något som tilltalar mig.

Har full förståelse för dom som bygger dessa akustikanpassade rum men ärligt talat... nog är miljön oftast trevligare i ett vanligt vardagsrum!
Om än inte lika optimal rumsakustik. Själv upplever jag inte några större problem med akustiken i mitt vardagsrum.

Och vilka gäster får man in i ett sådant rum som du länkar till annat än ljudbögar?? :?

Man har ju en del normala bekanta också som nog föredrar att sitta i vardagsrums soffan. :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 19:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Sondek wrote:
För hemmabiobruk skulle jag kunna tänka mig ett specialanpassat rum men den där profileringen på väggen är inte något som tilltalar mig.

Har full förståelse för dom som bygger dessa akustikanpassade rum men ärligt talat... nog är miljön oftast trevligare i ett vanligt vardagsrum!
Om än inte lika optimal rumsakustik. Själv upplever jag inte några större problem med akustiken i mitt vardagsrum.

Och vilka gäster får man in i ett sådant rum som du länkar till annat än ljudbögar?? :?

Man har ju en del normala bekanta också som nog föredrar att sitta i vardagsrums soffan. :D

för en hemmabio skulle nog diffusorerna tilltala...dvs om man hade ett dedikerat rum för bion plus ett normalt vardagsrum dvs...skulle kännas sjysst med ett "fulländat" rum


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited