selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 11, 2024 18:54

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 15:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Jag har fått ställa in mitt mässbesök. Det blev Möbelmässan på lördagen och idag söndag måste jag reparera en trasig dator. Just nu rullar den med ett för litet nätagg, det ordinarie hade bränt under fre-lör under min frånvaro :-(

Men, hur lät det hos HF/Linn? Lika piss som 2004 på Sheraton eller OK?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 16:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Bill50x wrote:
Men, hur lät det hos HF/Linn? Lika piss som 2004 på Sheraton eller OK?
Nu var jag ju inte med när det begav sig 2004 så jag har ingen möjlighet att jämföra. Tycker nog att det lät med tanke på omständigheterna rätt OK. Långt ifrån optimalt såklart men ändå fullt möjligt att sitta ner en stund och ändå få sig en hyfsad musikalisk upplevelse.

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 19:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Bill50x wrote:
Men, hur lät det hos HF/Linn? Lika piss som 2004 på Sheraton eller OK?
:mrgreen:

Ditt ovanstående uttalande är ett ypperligt bevis på vilken dum fråga du precis ställde.

Jag var riktigt förtjust i hur musiken återgavs på Sheraton 2004. Smaken är som baken!

/ j


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 19:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
jajo wrote:
Bill50x wrote:
Men, hur lät det hos HF/Linn? Lika piss som 2004 på Sheraton eller OK?
:mrgreen:

Ditt ovanstående uttalande är ett ypperligt bevis på vilken dum fråga du precis ställde.

Jag var riktigt förtjust i hur musiken återgavs på Sheraton 2004. Smaken är som baken!
Jaja, Jajo :-)
Visst kan man ha olika smak. men våra skilda åsikter kan också bero på att vi lyssnade vid skilda tillfällen och olika musik spelades.

Jag tycker inte min fråga var dum, möjligen lite ledande. För det lät verkligen dåligt då (när jag var där) och även andra har hållit med att det nog inte var så kul. Högtalarplaceringen (långt i sär) var märklig, val av musik ännu märkligare.Kopplade man dessutom ihop det med vad grejorna kostade så var ju resultatet bedrövligt. Det tyckte för övrigt mina kamrater också, och dom är varken hifi-nördar eller speciellt krävande.

Men det gläder mig att det lät bra denna gång eftersom jag vet att Linns prylar kan låta jättebra och det borde få vara fler som upptäcker detta faktum. Men lyssningen 2004 får mig att tänka på ett ordspråk... "Det är bättre att hålla tyst och låta folk misstänka att man är dum i huvudet än att börja tala och folk får saken bekräftad" :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 20:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Bill50x wrote:
val av musik ännu märkligare
Hehehe. Otroligt kul att se hur alla hifinördar flyr demonstrationen när de började ösa Britney Spears. Själv var jag bara överlycklig över att få höra något som var svårt att sitta still till, till skillnad från sömnpillrena Norah Jones och annan smörja som spelades i nästan alla andra rum.

/ j


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 20:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
jajo wrote:
Bill50x wrote:
val av musik ännu märkligare
Hehehe. Otroligt kul att se hur alla hifinördar flyr demonstrationen när de började ösa Britney Spears. Själv var jag bara överlycklig över att få höra något som var svårt att sitta still till, till skillnad från sömnpillrena Norah Jones och annan smörja som spelades i nästan alla andra rum.

/ j
kan inte annat än instämma i detta

Linnister som bor i stockholm, far och lyssna på ATC tycker att dessa burkar trots det låga priset var bland de bästa på mässan, deras stativare kostade ca 11 tusen och jag är ganska säker på att den är mycket bättre än M109 golvaren kostar ca 28 och är ganska säker på att den är betydligt bättre än M140, det är alltid svårt under en mässa att jämföra eftersom det är olika förutsättningar men med tanke på att m140 var aktivt med top LP12 mot betydligt sämmre elektronik på ATC så...

här är länken till de som säljer dessa burkar i sverige
www.arva.se

www.atc.gb.net

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 21:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Dec 14, 2004 15:25
Posts: 323
Location: Luleå
Är inte ATC det märke som på andra forum lyfts fram som bra att para ihop med Linn...? Oavsett, intressant...
:)

_________________
Digital Interiör AB - Stockholm och Luleå
Vi får allt du lyssnar på hemma att låta bättre
- Auktoriserad återförsäljare av Linn sedan 2005 -

anders@digitalinterior.se


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 21:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
jajo wrote:
Bill50x wrote:
val av musik ännu märkligare
Hehehe. Otroligt kul att se hur alla hifinördar flyr demonstrationen när de började ösa Britney Spears. Själv var jag bara överlycklig över att få höra något som var svårt att sitta still till, till skillnad från sömnpillrena Norah Jones och annan smörja som spelades i nästan alla andra rum.
Fel av mig, skulle nog varit tydligare med att jag menade dåligt inspelad och mastrad musik. Om det är Britney Spears eller Norah Jones spelar ju faktiskt ingen roll. Men hårt komprimerad och distad musik är inte kul att lyssna på i vilken anläggning som helst även om det är lite enklare att stå ut med lulliga mjuka återgivare. Men visst, Britney Spears låter väl marginellt bättre på en Linnanläggning för några 100 tusen än i en iPod för 5 och det finns säkert någon som gillar att lyssna på skräpet och tycker det är värt en massa pengar att fylla sitt vardagsrum med dyra saker som man kan skryta med inför sina kompisar.

Vi andra lägger pengarna på musik som är värd att lyssna på och köper anläggningar där den musiken låter naturligt svängig.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 22:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
andkan wrote:
Är inte ATC det märke som på andra forum lyfts fram som bra att para ihop med Linn...? Oavsett, intressant...
:)
Kan mycket väl tänka mig det...grym närvaro i röster var det, det enda som kanske kan bli ett problem med Linn förstärkeri är att de var inte helt lättdrivna

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 22:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Bill50x wrote:
jajo wrote:
Bill50x wrote:
val av musik ännu märkligare
Hehehe. Otroligt kul att se hur alla hifinördar flyr demonstrationen när de började ösa Britney Spears. Själv var jag bara överlycklig över att få höra något som var svårt att sitta still till, till skillnad från sömnpillrena Norah Jones och annan smörja som spelades i nästan alla andra rum.
Fel av mig, skulle nog varit tydligare med att jag menade dåligt inspelad och mastrad musik. Om det är Britney Spears eller Norah Jones spelar ju faktiskt ingen roll. Men hårt komprimerad och distad musik är inte kul att lyssna på i vilken anläggning som helst även om det är lite enklare att stå ut med lulliga mjuka återgivare. Men visst, Britney Spears låter väl marginellt bättre på en Linnanläggning för några 100 tusen än i en iPod för 5 och det finns säkert någon som gillar att lyssna på skräpet och tycker det är värt en massa pengar att fylla sitt vardagsrum med dyra saker som man kan skryta med inför sina kompisar.

Vi andra lägger pengarna på musik som är värd att lyssna på och köper anläggningar där den musiken låter naturligt svängig.

/ B

För mig ska det gå att lyssna på allt, inte endast jazz eller klassiskt, vilket ser ut att vara det enda som spelas på vissa system, men kan nog tänka mig att alla svindyra märken gärna promotar sig själv med "lite finnare musik" och här kan man tänka sig att en stor del av de med mycket pengar ligger och inte vill sänka sig till att lyssna på vanlig musik som inte är fint nog att lyssna på

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 22:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
Är inte ATC:s högtalare aktiva?
Man slipper alltså slutsteg...

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 22:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 21:00
Posts: 540
Location: Luleå
Pekka vilken modell av ATC var det du lyssnade på? Hittade en som heter SCM16A kostar 11500:- och har inbyggd 250 w förstärkare. Finns det någon vanlig butik i Stockholm man kan lyssna hos?


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 22:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Bill50x wrote:
Men visst, Britney Spears låter väl marginellt bättre på en Linnanläggning för några 100 tusen än i en iPod för 5 och det finns säkert någon som gillar att lyssna på skräpet och tycker det är värt en massa pengar att fylla sitt vardagsrum med dyra saker som man kan skryta med inför sina kompisar.

Vi andra lägger pengarna på musik som är värd att lyssna på och köper anläggningar där den musiken låter naturligt svängig.

/ B
Är du allvarlig? Det är förmodligen det dummaste jag läst på Selleri någonsin...

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 22:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Det ni hittar hos Arva är förmodligen bara (aktiva) studio-burkar. ATC har även (passiva) hemstereo-högtalare, men ställer
mig tveksam till att det är Arva som distribuerar dessa, då de pysslar med pro-audio.

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 23:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
Magnus wrote:
Bill50x wrote:
Men visst, Britney Spears låter väl marginellt bättre på en Linnanläggning för några 100 tusen än i en iPod för 5 och det finns säkert någon som gillar att lyssna på skräpet och tycker det är värt en massa pengar att fylla sitt vardagsrum med dyra saker som man kan skryta med inför sina kompisar.

Vi andra lägger pengarna på musik som är värd att lyssna på och köper anläggningar där den musiken låter naturligt svängig.

/ B
Är du allvarlig? Det är förmodligen det dummaste jag läst på Selleri någonsin...

/M
Magnus, glöm inte att vissna lyssnar på ljud istället för musik. Håller med dig fullständigt.

/Erik


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited