selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 06:42

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Songbook 2.2.0.0
PostPosted: Sat Dec 05, 2009 14:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Efter att ha gjort sista uppdateringen hittar inte Songbook vare sig server eller DS - nån som råkat ut för liknande?
Har testat att avinstallera Songbook och sen installera igen utan resultat. Kinsky Desktop funkar.
Några förslag ??

// j o h n

Post subject: Re: Songbook 2.2.0.0
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 19:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Verkar inte som om det är Songbook som är boven. Songbook funkar hos P&S !

Hittar ADS + Homeserver och jag kan spela via Kinsky desktop på datorn så länge datorn är trådansluten - inte via wlan.
Internet o mail funkar via wlan.

Andra applikationer än Songbook funkar via wlan på iPhone

Nån som har nån idé ??

Har XP Home edt.

Cisco kabelmodem a la comhem.

Med andra ord - Alla applikationer förutom Linn's programvar och Songbook fungerar via wlan !!

// j o h n

PostPosted: Mon Dec 21, 2009 22:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

is there anybody out there

// en allt mer desperat John

PostPosted: Tue Dec 22, 2009 19:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Låter som om det skulle kunna vara brandväggen som ställer till det. Försök att stänga av den och testa

Har iofs inte songbook så jag vet inte vilka inställningar som man kan mixtra med där.

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 13:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Om du har Bredbandsbolaget som ISP kan det vara värt att ringa dem och be dem höja nivån på brandväggen i deras gateway (THOMSON ST780). Tyvärr har de låst möjligheten för varje enskild användare att justera nivån på brandväggen. Default är den i princip vidöppen och då läcker det in en hel del annat från andra användare. Jag hade stora problem med detta när jag satte upp mitt system och fick dem till att höja upp den till nivå "Standard". Detta innebär följande "Use this Security Level to allow all outgoing connections and block all incoming traffic. Game and Application sharing is allowed by the firewall."

Det kan vara värt att kolla hur du har det i ditt nät?

PostPosted: Sun Dec 27, 2009 01:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

All fungerade tills jag uppdaterade songbook till senaste 2.2.0.0, har labbat med "alla möjliga" inställningar i Songbook o windows o routern. Har kört med brandväggen o antivirus avstängt. Det som jag inte fattar är att det funkar att styra via kabel till routern och inte via wlan. Lutar åt ominstallation av allt inkl. windows o att resetta routern till fabriksinsällningar o börja om från början.

// j o h n

PostPosted: Sun Dec 27, 2009 12:17 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hej!
Du kan testa om du kan pinga Ipoden från din PC (via ett cmd-fönster) som helst bör hänga direkt på routern. Fungerar det så vet du i alla fall att IP-trafiken fungerar fint via WLAN:et. Om du inte kan pinga den kan det vara värt att testa att stänga av all kryptering på det trådlösa nätet och se om det fungerar då.
/Jonas

PostPosted: Fri Jan 15, 2010 19:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har jobbat som en galning för att ha fina omslag till all musik... Men Songbook verkar inte ha kapacitet att visa dem hela tiden. Inte i iPhone-applikationen heller. Kanske beror på hur stor jpeg man lagt in i filen? Jag har alla mina låtar i Apple Lossless format. Någon som vet hur man får till det?

PostPosted: Sat Jan 16, 2010 21:25 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hej!

Jag har noterat att Songbook version 2.2.1 är betydligt bättre på att hantera omslagen. Mina största omslag har en storlek á 290 kB samt 368 kB och de presenteras numera utan problem i Songbook på min Ipod Touch. Dock måste de heta Folder.jpg i min installation. Jag kör med en QNAP-239 Pro samt med Twonky Media Server 5.1.2. När jag körde med version 5.1.0 av Twonkyn hade jag stora problem med omslagen.
Jag använder en DLINK DIR-855 som trådlös router och har runt 24 Mbps till Ipoden genom ett betongbjälklag. Jag hoppas att informationen kan vara till någon hjälp.
/Jonas

PostPosted: Mon Jan 18, 2010 11:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ja tack så mycket för infon. Det är säkert min äldre version av Twonky som spökar. Ska försöka uppgradera.

PostPosted: Mon Jan 18, 2010 21:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ok, någon som uppgraderat sin Twonky... verkar inte vara så lätt...
(Jag har Mac, vet inte om det spelar någon roll)

PostPosted: Wed Jan 20, 2010 11:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag litar inte på Songbook för fem öre.

Jag har komplett omvänd situation mot trådskaparen. Nu funkar min Songbook sedan jag uppgraderade till senaste. Innan tuggade den bara och hittade ingen DS/NAS. Men jag litar inte på programmet.

På min Macbook Pro har Songbook alltid funkat - både senaste och tidigare versioner. Macbooken kör exakt samma version av OS X som den andra datorn som inte funkade.

/ j

PostPosted: Wed Jan 20, 2010 12:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Nej, det är helt otroligt instabilt. Ett elände helt enkelt!
Har tagit hem förra versionen som hittar min DS nästan varje gång...
men som går ner var och varannan minut.
Svider rätt så rejält när man tänker på att man betalat en bra slant för skiten.

PostPosted: Wed Jan 20, 2010 23:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har fortfarande inte fått igång Kinsky via wlan eller Songbook via iPhone. Allt fungerade tills jag uppdaterade till songbook 2.2.0.0. Är doch inte 100% på att det var exakt då men det sket sig i den vevan. Skulle kunna vara nån av windows säkerhetsuppdateringar som ändrat inställningar, kanske långsökt men nu famlar man efter minsta halmstrå....
Har vänt och vridit på alla inställningar i routern (Cisco DPQ2425) utan att lyckas.
Som nämnts tidigare så kan jag styra nas och DS via lan. Jag kommer åt wlan'et via iPhone och laptop men det fungerar inte att köra Kinsky eller Songbook. I Konfig-programmet dyker inte vare sig DS eller nas upp via wlan trots att wlan-kortet är valt som network adapter. Kan det vara så att det är nåt fel på DS'en ?? Känns spontant so det är routern men hittar inga vettiga ändringar att göra.

Alla idéer är mer än välkomna !!

// j o h n

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 01:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det är många som har problem har jag förstått via Linn Forum etc. Vi får nog helt enkelt vänta in en ny version på SongBook och hoppas de fixat till det. Får köra via iPhone så länge för det fungerar ju någorlunda. Som Macägare så skulle man ju gärna se att Plex eller Boxee gjorde ett bättre gratis alternativ. Jag har vad jag vet inga andra alternativ än att köra SongBook just nu...(?) På datorn alltså...

Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00